WD+reaaliaikainen mittari "ilmapuntari"

Aloittaja teutari, keskiviikko, 02.09.2009, 16:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

teutari

ww-foorumilta löytyi mielenkiintoinen reaaliaikainen mittari kuin "ilmapuntari" joka on toteutettu Blindows vektori-grafiikalla siihen tulee kaikki normaalit perussäätiedot näytille.
Mittari on Tuolla hiukan muokattuna jo täydessä toiminnassa. ;)

weatherc

#1
Hienoa että sait toimimaan!
Olen itsekkin kokeillut noita Bindows:in mittareita ja sain ne jopa toimimaankin käyttäen noita omia mittareita taustakuvina mutten onnistunut saamaan ne sijouttumaan oikein sivulle (Firefoxissa oli OK muttei IE:ssä)...Täytyypi kokeilla uudestaan :)

EDITTIÄ: Eipä muuten toiminut teutarinkaan mittari mulla IE8:ssa  :(  *Voi tyhmä IE*

teutari

Eipä se tahdo sijoittua mullakaan aivan oikein, pitäisi saada tuohon keskelle Carterlake-templateen mutta vasemmalle se sen laittaa, samoiten tuossa sivun latausvaiheessa on julmetunmoinen musta ympyrä joten pientä fiilaamista olisi.

Ainahan tuon IE:n kanssa tuntuu noita ongelmia olevan mutta onneksi käyttäjätkin alkavat olemaan sen verran valistuneita että kohta siitä ei ole kuin muisto vain. ;)

MikroPC
IE menettää, Firefox kasvattaa suosiotaan

Tuoreimmat tilastot kertovat useimpien Internet Explorer 6 -selainta käyttäneiden vaihtavan nyt suoraan Firefoxiin.

Net Applications -analyysiyrityksen elokuun luvut selainmarkkinasta kertovat Microsoftin Internet Explorer -selaimen kokeneen isoimmat menetyksen sitten viime vuoden marraskuun. Prosenttiyksiköissä mitattuna luku on tosin vain 1,1.

Viimeisen 12 kuukauden aikana IE:n alamäki on kuitenkin yhteensä vienyt sen suosiosta jo 8,6 prosenttiyksikköä.

IE:n osuus oli nyt elokuussa 66,6 prosenttia, Mozilla Firefoxin 23,3.

Kaukana kärkikaksikon takana kisaavat Googlen Chrome ja Applen Safari. Safarin osuus elokuussa oli 4,1 prosenttia Google Chromen yltäessä 2,9 prosentin siivuun.

Mikäli Chrome jatkaa kasvuaa nykyisellä tahdilla, se menee suosiossa ohi Safarista 11 kuukauden päästä.

weatherc

LainaaTuoreimmat tilastot kertovat useimpien Internet Explorer 6 -selainta käyttäneiden vaihtavan nyt suoraan Firefoxiin.

Totta, mutta vielä IE johtaa, nordicweatherin elokuu meni 43% IE:tä ja 42.5% FF:ää joten vielä ei sitä voi unohtaakaan.

LainaaEipä se tahdo sijoittua mullakaan aivan oikein, pitäisi saada tuohon keskelle Carterlake-templateen mutta vasemmalle se sen laittaa, samoiten tuossa sivun latausvaiheessa on julmetunmoinen musta ympyrä joten pientä fiilaamista olisi.

Juuh, en oikeen tiedä mitä siinä on. Silloin kun sitä kokeilin niin yritin kaikki mahdolliset variaatiot että sais toimimaan mutta ei. FF:ssä toimis AJAX-päivitys ihan ok ja IE heitti erroria koko ajan.
Mielenkiintoiseksi asian tekee myös se että kun tein "stand-alone"-sivun jossa vain kasa mittareita niin toimis ihan hyvin IE:ssäkin mutta kun laitoin sen sivullle muun joukkoon niin loppus toiminta IE:ssä siihen.

yka

Lainaus käyttäjältä: weatherc - keskiviikko, 02.09.2009, 17:14

EDITTIÄ: Eipä muuten toiminut teutarinkaan mittari mulla IE8:ssa  :(  *Voi tyhmä IE*

Eipä se IE:ssä näy. En kuitenkaan olisi ihan helposti nimittelemässä IE:tä tyhmäksi. Eivät selaimet ongelmitta seurustele kaikkien sivujen kanssa ja se kai on tarkoituskin. Olen aina ihmetellyt sitä, että Windowsiin sallitaan asennettavaksi muitakin selaimia kuin IE. Ja EU vielä keksi ruveta Microsoftille ryppyilemään asiasta.
Itse kuljeskelen internetissä pääasiassa Windows-koneella ja Firefoxilla, joten en minä mikään IE-fanaatikko ole. Microsoft on viime aikoina hiukan lähentynyt muiden käyttisten kehittäjiä. Mielestäni olisi hienoa, jos jonkinlainen symbioosi löydettäisiin Microsoftin ja muiden käyttisten välille. Ongelmana taitaa olla Linux, joka suuruudentunnossaan ei kumarra vasemmalle eikä oikealle. (On minulla kyllä 2 Linux-konettakin).
yka

weatherc

LainaaEipä se IE:ssä näy. En kuitenkaan olisi ihan helposti nimittelemässä IE:tä tyhmäksi. Eivät selaimet ongelmitta seurustele kaikkien sivujen kanssa ja se kai on tarkoituskin. Olen aina ihmetellyt sitä, että Windowsiin sallitaan asennettavaksi muitakin selaimia kuin IE. Ja EU vielä keksi ruveta Microsoftille ryppyilemään asiasta.

Websivuilla on ongelmana se että IE ei aina lue css-tietoja samalla tavalla kun esim. Firefox ja siten on melkeen aina oltava omat hacksit IE:lle jota ne saa toimimaan oikein myös IE:ssä, joten siinä kohtaa sen on kyllä "tyhmä IE".
Tämä ilmenee esim. noissa säätemplateissa (jota esim. teutari käyttää) siten että sivu-valikossa on puolet koodista vain ja ainoastaan IE:tä varten. Tosin uudemmat IE:t ovat jo huomattavasti parempia siinä.

Mutta palataakseni tuohon mittariin...Sain testimittarin toimimaan sekä FF:ssä ja IE8:ssa :) Tässä jekku:

<head>-osioon IE:lle purtavaa:
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" />
Näin se pakotetaan yhteenspoivustilaan ;)

Sekä tuohon mittarin <div>:iin:
Lainaa<div id="gaugeDiv" style="position: relative; left:0 top:0;"></div>
Tuossa on se style-kohta lisätty.

Näin ainakin mun testimittari sijoittui oikein sekä FF:ssä että IE:ssä ja toimis vielä :)

yka

Lainaus käyttäjältä: weatherc - lauantai, 05.09.2009, 17:28

Websivuilla on ongelmana se että IE ei aina lue css-tietoja samalla tavalla kun esim. Firefox ja siten on melkeen aina oltava omat hacksit IE:lle jota ne saa toimimaan oikein myös IE:ssä, joten siinä kohtaa sen on kyllä "tyhmä IE".
Tämä ilmenee esim. noissa säätemplateissa (jota esim. teutari käyttää) siten että sivu-valikossa on puolet koodista vain ja ainoastaan IE:tä varten. Tosin uudemmat IE:t ovat jo huomattavasti parempia siinä.


Totta on. Missähän sitä oltaisiin, ellei IE:llä olisi kilpailijoita, kai kivikaudessa!
yka