NWN Stormtrackers :)

Aloittaja weatherc, tiistai, 23.06.2009, 22:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Nyt kun päästiin vauhtiin NWN:än uudistamisessa niin eihän sitä vielä voi lopettaa  ;D

Työn alla/testauksessa on nimittäin NWN Stormtrackers, eli sivu joka kerää NWN:ään liittyneiden asemien ukkostutkat yhdelle ja samalle sivulle, maittain lajiteltuna. Tämä on toiminto jota eivät muut sääverkot, kuten WU, hyödynnä ja minun mielstä se on sääli (vai pitäiskö sanoa onneksi? ;D) koska ukkosethan ovat säätä jos jotakin. :)

Kyseessä tulee olemaan NWN:än lisäosa eli uusi sivu jonka voi asentaa tai jättää asentamatta ihan miten haluaa. Se käyttää samoja config-tietoja jota normaali NWN-sivukin.
Se näyttää ukkostutkan kuvan, joka ajetaan php:n läpi jotta (a) saadaan oikea URL piiloon ja (b) saadaan otettua siitä vain karttaosa sekä skaalattua se sopivaan kokoon (290 x 290). Se myös tallentaa sen 1 minuutin cachesee jotta jos sivulla on useampi kävijä niin tuore kuva haetaan vain kerran.
Kyseistä php-skriptiä ei pysty ajaamaan erillään vaan se vaatii NWN:än tiedot kaveriksi.

Se ei ole rajoitettu pelkästään Nexstormiin vaan ainut mitä tarvitaan on tutkakuva joka laitetaan aseman NWN-tietoihin. Näin voi asema halutessaan myös jättää tutkakuvan julkaisematta, oletuksena tulee olemaan että se julkaistaan koska ainakin minun mielestä tutka saa näin hyvää mainosta ja linkkejä.
Nexstorm-asemien kohdalla näytetään myös TRAC-tietoja kun ukkossoluja on aktiivisena (näin testivaheessa testisivullani ne näkyvät koko ajan)

Testisivu josta voi tiirailla löytyy täältä . Huomiotavaa on että virheitä voi esiintyä sekä kaikki toiminnot eivät välltämättä toimi ja että tuo ei tule olemaan sivun lopullinen URL. Näin testivaiheessa oon laittanut 3 tutkaa siihen jotta näen miten toimii. Kun on valmis julkaisuun, tulee kaikki noin 20 tutkaa olemaan automaattisesti mukana tai niin monta niistä joilla tutkakuva.

PS. Lisääkin ideoita on mutten ole vielä keksinyt miten ne tehdä joten niistä lisää tuonnempana.

;D ;D ;D
Henkka