Videon teko-ohjeet Weather Displaylle

Aloittaja weatherc, maanantai, 27.04.2009, 21:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Jonkunlaista ohjeenpoikasta videon tekoon webkamerakuvasta Weather Displayllä. Tulosta voi ihmetellä mm. minun videosivulla.

1. Kameraohjelma
Tämän olen huomannut olevan se kinkkisin kohta. WD:n oma kamerasofta on mielettömän raskas joten sitä ei tässä käsitellä. Itse käytän ilmaista Dorgem-nimistä ohjelmaa, jota käytän tässä esimerkkinä. Kyseinen ohjelma kykenee myös lukemaan tekstitiedostoa joten olen tehnyt WD:n customtageilla wx5.txt-tiedoston jolla teen tuon tekstin kuvan alareunaan jossa mm. lämpötila.
Juju on kuitenkin joka tapauksessa se että laita ohjelma tallentamaan kamerasta kuvan 1 minuutin välein, (D:\Dorgem\cam.jpg).

2. Asenna Windows mediaplayerin WMEncoder (ilmainen), sen voi ladata vaikka tuolta

3. Kerro WD:lle että se ottaa kopion kameran kuvasta ja tallentaa siitä aikatagillavarustettu kuva itsellensä.

Eli ollaan WD:n Control Panel -> Web Cam-kohdassa kunnes toisin mainitaan.


Klikkaa "Setup image settings for other web cam capture program"


Hae kuva (D:\Dorgem\cam.jpg) kohdassa "Set the webcam source"
Rasti rutuun "Produce a jpeg too"
Klikkaa Save ja OK.

4. Tehdään aikakoodilla olevat kuvat



Rastit kuvan mukaisiin ruutuihin sekä pääkytkin asentoon ON.
Paina OK.

5. Asetetaan video tulemaan



Rastit kuvan mukaisiin ruutihin.
Paina OK.
Ihan varmuudeksi, käynnistä WD uudelleen.

Mene nyt kansioon alldayvideo, sinne pitäisi kertyä kuvia kuten esim, 0402jpgwebcam.jpg.

Huom.
Päivän video päivittyy vain kerran tunnissa, ilmestyy Alldayvideo-kansioon nimellä videolastday.wmv ja videolastday.mpg.
Mikäli se tekee .mpg:n ok tiedät että itse videon teko on ok.
Mikäli se tekee myös .wmv:n tiedät että se myös konvertoi sen parempaan muotoon ok. wmv on se joka pusketaan nettiin.