Niin tuskinpa antenni kaapelin vaihtaminen singnaalia parantaa, kun on noinkin lyhyestä matkasta kysymys.
Kyllä tuossa jää puolet kuvasta pois koska kerrostalon betonirakenteet tehokkaasti vaimentavat heikon singnaalin (muistaakseni 5W), sekä varmaan myös heijastuksia ja vääristymiä tulee, muutoin tuolla singnaalilla pitäisi kohtuullista kuvaa tulla, nuo J.Laihon mainitsemat raksutukset kyllä kuuluvat sateliitti singnaaliin, johtuvat vastaanottimen kapeasta kaistasta, mikä sitten taas vaikuttaa kuvan musta/valko/väri tasapainoon (balanssiin).
Ehdottomasti kannattaisi käyttää myös etuvahvistin, itse olen sateliittiharrasteen alkuaikoina käyttänyt pelkkää TV-antennivahvistinta hyvin tuloksin jopa vastaanotin päähän liitettynä

mutta oikea paikka on mahdollisimman lähelle itse antennia

Nykyinen vastaanotin R2FX ei kaipaa lisävahvistinta hyvän herkkyytensä ja korkealla (n.10m maasta, katolla) suht. eteettömällä paikalla olevan ristitidipolin ansiosta (kuva antennista aiemmin tällä sivustolla).
Mielestäni tuolla kuuluvalla singnaalilla täytyisi jo kuvaa tulla myös WXtolmg ohjelmalla, oletko nyt varmasti yhdistänyt vastaanottimen audion tietokoneen mikkilinjaan (vaalean punainen pistoke) ja tarkastanut mixer kontrollista että kaikki linjat ovat auki, nauhoitus säätimellä voit karkea säädön suorittaa (minulla se melko pienellä) koska ojelman automaatti säätö korjaa kyllä pienet säätövirheet