FinWX Foorumi
keskiviikko, 08.02.2012, 17:42 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
04.02.2012
FinWX-asemien lukumäärässä tuli nyt 60 täyteen!!

Toivotamme lämpimästi tervetulleeksi FinWX Valkeakoski-72:n!!
Sääasema on Länsi-Suomen läänin 19. FinWX-jäsenasema.
Lue uudesta sääasemasta lisää täältä

Tervetuloa mukaan!!

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 5 6 [7]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sääsatelliittikuvat  (Luettu 8921 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Leksa
Mielipidepresidentti
Poissa Poissa

« Vastaus #60 : perjantai, 26.03.2010, 16:11 »

Niin tuskinpa antenni kaapelin vaihtaminen singnaalia parantaa, kun on noinkin lyhyestä matkasta kysymys.

Kyllä tuossa jää puolet kuvasta pois koska kerrostalon betonirakenteet tehokkaasti vaimentavat heikon singnaalin (muistaakseni 5W), sekä varmaan myös heijastuksia ja vääristymiä tulee, muutoin tuolla singnaalilla pitäisi kohtuullista kuvaa tulla, nuo J.Laihon mainitsemat raksutukset kyllä kuuluvat sateliitti singnaaliin, johtuvat vastaanottimen kapeasta kaistasta, mikä sitten taas vaikuttaa kuvan musta/valko/väri tasapainoon (balanssiin).

Ehdottomasti kannattaisi käyttää myös etuvahvistin, itse olen sateliittiharrasteen alkuaikoina käyttänyt pelkkää TV-antennivahvistinta hyvin tuloksin jopa vastaanotin päähän liitettynä  Hymyilee leveästi  mutta oikea paikka on mahdollisimman lähelle itse antennia Hymyilee Nykyinen vastaanotin R2FX ei kaipaa lisävahvistinta hyvän herkkyytensä ja korkealla (n.10m maasta, katolla) suht. eteettömällä paikalla olevan ristitidipolin ansiosta (kuva antennista aiemmin tällä sivustolla).

Mielestäni tuolla kuuluvalla singnaalilla täytyisi jo kuvaa tulla myös WXtolmg ohjelmalla, oletko nyt varmasti yhdistänyt vastaanottimen audion tietokoneen mikkilinjaan (vaalean punainen pistoke) ja tarkastanut mixer kontrollista että kaikki linjat ovat auki, nauhoitus säätimellä voit karkea säädön suorittaa (minulla se melko pienellä) koska ojelman automaatti säätö korjaa kyllä pienet säätövirheet Hymyilee
tallennettu
Pby11
Mielipidepresidentti
Poissa Poissa

« Vastaus #61 : perjantai, 26.03.2010, 22:42 »

Niin tuskinpa antenni kaapelin vaihtaminen singnaalia parantaa, kun on noinkin lyhyestä matkasta kysymys.

Kyllä tuossa jää puolet kuvasta pois koska kerrostalon betonirakenteet tehokkaasti vaimentavat heikon singnaalin (muistaakseni 5W), sekä varmaan myös heijastuksia ja vääristymiä tulee, muutoin tuolla singnaalilla pitäisi kohtuullista kuvaa tulla, nuo J.Laihon mainitsemat raksutukset kyllä kuuluvat sateliitti singnaaliin, johtuvat vastaanottimen kapeasta kaistasta, mikä sitten taas vaikuttaa kuvan musta/valko/väri tasapainoon (balanssiin).

Ehdottomasti kannattaisi käyttää myös etuvahvistin, itse olen sateliittiharrasteen alkuaikoina käyttänyt pelkkää TV-antennivahvistinta hyvin tuloksin jopa vastaanotin päähän liitettynä  Hymyilee leveästi  mutta oikea paikka on mahdollisimman lähelle itse antennia Hymyilee Nykyinen vastaanotin R2FX ei kaipaa lisävahvistinta hyvän herkkyytensä ja korkealla (n.10m maasta, katolla) suht. eteettömällä paikalla olevan ristitidipolin ansiosta (kuva antennista aiemmin tällä sivustolla).

Mielestäni tuolla kuuluvalla singnaalilla täytyisi jo kuvaa tulla myös WXtolmg ohjelmalla, oletko nyt varmasti yhdistänyt vastaanottimen audion tietokoneen mikkilinjaan (vaalean punainen pistoke) ja tarkastanut mixer kontrollista että kaikki linjat ovat auki, nauhoitus säätimellä voit karkea säädön suorittaa (minulla se melko pienellä) koska ojelman automaatti säätö korjaa kyllä pienet säätövirheet Hymyilee

Mikkilinjaan?? Mielestäni pitäisi olla line in  Järkyttynyt
tallennettu

Leksa
Mielipidepresidentti
Poissa Poissa

« Vastaus #62 : perjantai, 26.03.2010, 23:24 »

No tuossa mun koneessani taitaa olla mikin kuva ko. pistokkeessa... on varmaan kuitenkin line in ...(vaalean punainen pistoke  Hymyilee leveästi) *
tallennettu
Anssi_
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #63 : lauantai, 27.03.2010, 09:45 »

Joo kyllä nuo ääniasetukset ovat ihan kohdillaan. Vois kyllä harkita etuvahvistinta tosiaan ja kokeilla vaikkapa jossain mäen päällä niin alkaiskohan kuulumaan.
tallennettu
Leksa
Mielipidepresidentti
Poissa Poissa

« Vastaus #64 : torstai, 01.04.2010, 17:27 »

Huuto.netissä olisi "kohtuuhyvä" sääsateliittivastaanotin myynnissä, se hieman ihmetyttää että vastaanottimessa on vain kaksi kanavaa 137,500MHz ja 137,620MHz,  (NOAA 15 ja 17 kanavat), luulisi että saa kaikki tarvittavat kanavat, koska on viisiasentoinen kanavakytkin Pyörittää silmiään Tässä linkki ko. sivulle: http://www.huuto.net/kohteet/----saasatelliittivastaanotin----/133289486
tallennettu
Leksa
Mielipidepresidentti
Poissa Poissa

« Vastaus #65 : sunnuntai, 18.04.2010, 14:48 »

Näyttäisi tuota tuhkaa tuolta islannista edelleen valuvan tuonne englannin suuntaan ja siitä edelleen ranskaan, tuossa tanskan ja englannin välillä tuo pölypilvi on selvimmin havaittavissa, NOAA 18 kuvassa.

Tänne Kiteelle tuli voisiko jo sanoa jo takatalveksi, (koska suurinosa lumista oli jo lähtenyt) lähemmäs 10 cm vitivalkoista lunta, kylläkin vedeksi muutettuna on sademittariin reilut 19 mm kertynyt, eli on ollut melko märkää ja suurinosa onkin jo nyt sulanut, koska lämpötila on ollut maksimissaan +3,7 asteessa.

* NOAA 18.jpg (835.88 kilotavua, 1500x910 - tarkasteltu 102 kertaa.)
tallennettu
Anssi_
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #66 : sunnuntai, 18.04.2010, 20:37 »

Jeps, nyt homma lähti pelittämään. Vähän parantelin antennia, kuuntelin signaalia maaseudulla ja kytkin vielä tv:n antennivahvistimen niin piirsi jo ihan kohtuullisen kuvan. Kiitoksia neuvoista  Hymyilee

* 18.04.NOAA15.jpg (701.6 kilotavua, 1040x1320 - tarkasteltu 206 kertaa.)
tallennettu
Pby11
Mielipidepresidentti
Poissa Poissa

« Vastaus #67 : sunnuntai, 18.04.2010, 20:51 »

Kiva kun olet saanut homman pelittämään.
Kas vain, me ollaan melkein naapureita  Iskee silmää

* NOAA18.png (950.42 kilotavua, 689x536 - tarkasteltu 139 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: sunnuntai, 18.04.2010, 21:55 kirjoittanut Pby11 » tallennettu

Sivuja: 1 ... 5 6 [7]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!