Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

WD:n alarm-valo

Aloittaja teutari, keskiviikko, 26.11.2008, 05:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

teutari

Lainaus käyttäjältä: yka - keskiviikko, 26.11.2008, 01:04Muutamilla teistä on käytössä WD, niin että varmaankin tiedätte, mitä tuo "valo" hälyttelee.
yka
Vieppä hiiri sen Alarm valon päälle ja klikkaa vasemmalla hiirenpainikkeella kakskertaa niin tulee sivu missä on kaikki hälytys asetukset. ;)

yka

Lainaus käyttäjältä: teutari - keskiviikko, 26.11.2008, 05:59
Lainaus käyttäjältä: yka - keskiviikko, 26.11.2008, 01:04Muutamilla teistä on käytössä WD, niin että varmaankin tiedätte, mitä tuo "valo" hälyttelee.
yka
Vieppä hiiri sen Alarm valon päälle ja klikkaa vasemmalla hiirenpainikkeella kakskertaa niin tulee sivu missä on kaikki hälytys asetukset. ;)

Kiitos. Eipä tullut mieleen. Onhan siinä näämmä kokonainen sarake vastaavanlaisia valonappuloita, joista saa lisätietoa. Ohjelma on kyllä monipuolinen, mutta näin vanhan ohjelmanvärkkääjän näkökulmasta katsottuna sellainen sekasotku, että naurattaa, ja vielä niin täynnä triviaalivirheitä, että ellei kyseessä olisi maksullinen (!?!) sekamelska, toimittaisin sen heti pojalle Joensuuhun, että voisi siellä opiskelijoille näyttää, millaisia läjiä joku voi ohjelmaksi kutsua. Missä muuten on kahvinkeittonappula? Eikös tuohon sekamelskaan sellainenkin mahtuisi.
yka

weatherc

Lainaus käyttäjältä: yka - keskiviikko, 26.11.2008, 15:37
Kiitos. Eipä tullut mieleen. Onhan siinä näämmä kokonainen sarake vastaavanlaisia valonappuloita, joista saa lisätietoa. Ohjelma on kyllä monipuolinen, mutta näin vanhan ohjelmanvärkkääjän näkökulmasta katsottuna sellainen sekasotku, että naurattaa, ja vielä niin täynnä triviaalivirheitä, että ellei kyseessä olisi maksullinen (!?!) sekamelska, toimittaisin sen heti pojalle Joensuuhun, että voisi siellä opiskelijoille näyttää, millaisia läjiä joku voi ohjelmaksi kutsua. Missä muuten on kahvinkeittonappula? Eikös tuohon sekamelskaan sellainenkin mahtuisi.

Tuo on ihan totta ja juttu putkahtaa aina välillä esille WD:n foorumillakin. Itse WD:n käyttäjänä niin eniten pidän siitä mahdollisuudesta käyttää 1-wiresensoreita varsinaisen sääaseman rinnalla (itsellä ne käytössä mm pilvisensorina & maaperälämpötilassa) sekä sitä että se tukee Nexstorm-salamatutka ohjelmistoa jolloin se myös reagoi salamointiin sään arvioinnissa mutta varsinainen sekamelskahan se on.
Sehän on alunperin lähetnyt siitä että jollekin sääasemalle piti saada softa ja sittemmin siihen on lisätty toimintoa toiminnon perään, eli se on paisunut kun pullataikina. Oma näkökanta olis että sitä tarttis siivota ja järkeistää raskaalla kädellä jotta siitä tulis myös kevyempi koska sehän syö aikas rajusti resursseja.

yka

Lainaus käyttäjältä: weatherc - keskiviikko, 26.11.2008, 17:25


Tuo on ihan totta ja juttu putkahtaa aina välillä esille WD:n foorumillakin. Itse WD:n käyttäjänä niin eniten pidän siitä mahdollisuudesta käyttää 1-wiresensoreita varsinaisen sääaseman rinnalla (itsellä ne käytössä mm pilvisensorina & maaperälämpötilassa) sekä sitä että se tukee Nexstorm-salamatutka ohjelmistoa jolloin se myös reagoi salamointiin sään arvioinnissa mutta varsinainen sekamelskahan se on.
Sehän on alunperin lähetnyt siitä että jollekin sääasemalle piti saada softa ja sittemmin siihen on lisätty toimintoa toiminnon perään, eli se on paisunut kun pullataikina. Oma näkökanta olis että sitä tarttis siivota ja järkeistää raskaalla kädellä jotta siitä tulis myös kevyempi koska sehän syö aikas rajusti resursseja.

Tietysti on totta, että alunperin suhteellisen vaatimattomaksi laadittu ohjelma kasvaessaan tahtoo tulla suorastaan vaikeasti hallittavaksi kokonaisuudeksi. Olen itse aikanaan oppinut, että kun minä kuolen, minun jälkeeni jonkun täytyy kyetä jatkamaan siitä, mihin minä olen jäänyt. Tietokoneohjelman tekemisessä tuo olisi kovin tärkeää, mutta vaikeasti toteutettavaa. Eikä näin voi sanoa vain yksittaisen ohjelmantekijän värkkäämästä tuotoksesta vaan kaikista. Microsoftin Office-paketti on jo sellainen puhveli, ettei sitä kukaan ohjelmantekijä hallitse, muista puhumattakaan. -- No annetaanpa Hamiltonille anteeksi heikkoudet, tarkoitus on kuitenkin hyvä, eikä hintakaan ole niin hirveä, etteikö siihen muutamia heikkouksiakin voisi sisällyttää. Tietysti on niitä, jotka sanovat, että he maksavat virheettömästä ohjelmasta. Kyllähän niin voi sanoa, mutta sitten on parasta olla hankkimatta mitään ohjelmaa. Eipähän sitten tarvitse maksaa virheistä.
--- Minun koneitani, joita on kyllä käytössä toista kymmentä, melkein kaikkia vaivaa sama tauti. Niissä kokeillaan satoja uusia ohjelmia. Suurin osa kokeiluista on roskaa ja lentää saman tien bittiavaruuteen. Mutta helposti ne jättävät jotakin jälkeensä koneelle ja Windows on kovin herkkä tällaiselle roskalle. Järjestelmä huolehtii näiden poistettujen ohjelmien jättämistä kakkaläjistä niin hyvin, että unohtaa nuo hyväksytyt ohjelmat. Ne sitten takkuavat, kun järjestelmä ei millään voi päästää irti rakkaista läjistään. --- Mutta on ongelmia Linuxissakin, itse asiassa pahempiakin, ainakin tavallisen käyttäjän kannalta katsottuna. Mutta puhutaan niistä muilla foorumeilla.
yka

yka

Vieläkään en ole saanut tietokonetta toimimaan niin, ettei ongelmia olisi. Nyt kylläkin ilmeisesti koneen cmos-patteri vetelee viimeisiään ja siksi tietyt käynnistyskokeilut eivät oikein onnistu automaattisesti, kun täytyy aina biosissa käydä kuittaamassa, että tiedetään-tiedetään. Täytyy hommata uusi patteri jahka ehditään.
Poistinkin jo pari nettiä haistelevaa automaattiohjelmaa, mutta kyllä kone tulkkuaa siitä huolimatta. Kun saan tuon cmosin toivottavasti pelaamaan taas ilman kyselyjä, olen ajatellut koneen automaattibuuttia esim. 6 tunnin välein. Seisauksen aikaiset sääaseman tiedot tallentuvat sääasemaan ja lataantuvat uudelleen käynnistymisen yhteydessä. Tiedonkatkoja ei siis pitäisi syntyä.
Kyllähän täällä sellaista ilmaa on ollut, että muistin lisäys voisi helpottaa asiaa. Eipä muistikampa nyt konkurssiin vie, 30-40 eurolla saa jo hyvän, mutta itsepäisenä kokeilijana olen jääräpää, liian helpot ratkaisut eivät anna heureka-elämyksiä. Näin eläkkeellä ollessa, kun työ ei enää häiritse harrastuksia, voi tehdä kaikkea hulluakin - ja nauttia siitä.
yka