Davisin sademittari lämmittimelle kilpailija :)

Aloittaja teutari, lauantai, 27.12.2008, 16:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jussa

Kysäsenpä tässä aiheessa. Pidättekö sademittareiden lämmittimiä päällä koko ajan? Vai sammutatteko esim pakkasjaksojen aikana jolloin ei ole sateita näköpiirissä? Mulla siis tuo Davisin oma lämmitin.

weatherc

Oma on päällä vain tarvittaessa. Ei viitsi syöttää lämpöä harakoille / turhaan sponssata Fortumia :P

Jussa

Sammutinpa tuon omanikin, pakkasta näyttää piisaavan ja poutaa. Hyvin se eiliset lumisateet sulatteli :)

Leka

Lainaus käyttäjältä: weatherc - lauantai, 03.03.2018, 18:41
Oma on päällä vain tarvittaessa. Ei viitsi syöttää lämpöä harakoille / turhaan sponssata Fortumia :P

Sama myös täällä, tosin sähkön myyjä joka on tällä hetkellä Vattenfall ja kalliit siirtomaksut perii Elenia :P
Lämmitys päälle/pois hoituu GSM-ohjatulla pistorasialla.

Olisi yksi käyttämätön TUTA S30 GSM-pistorasia ylimääräisenä myytävänä jos jotakuta kiinnostaa. Halvalla tietty ;)

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

systeemi

Aina päällä. Minulla on toki termostaatti ohjattu lämmitys. Lämpötila säädetty siten että mittaus toimii, mutta mahdollisimman alhainen ettei haihtumista tule. Kipuraja oli omassa sadekipossa muistaakseni 5 astetta.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

Jussa

Lainaus käyttäjältä: systeemi - maanantai, 05.03.2018, 12:17
Aina päällä. Minulla on toki termostaatti ohjattu lämmitys. Lämpötila säädetty siten että mittaus toimii, mutta mahdollisimman alhainen ettei haihtumista tule. Kipuraja oli omassa sadekipossa muistaakseni 5 astetta.

Termostaattiohjattu on tuo Davisinkin lämmitin. Tänään aamulla sateli heikosti pakkaslunta, lämpötila -20. Laitoin lämmityksen päälle, lumi suli kipossa, mutta noin kylmällä roskasihdin päältä hitaanlaisesti. Toki nyt kun aurinko paistaa, kuumuu tuo musta kippo melkolailla :) Eli kun aurinko paistaa näin kevättalvella kippoon, ei taida tuo lämmitin paljoa edes päällä käydä? Toki sitten yöllä ja pilvisellä kelillä jolloin ehkä luntakin satelee.