Jostain sääätilastoja

Aloittaja meteorologi, torstai, 04.12.2008, 07:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

meteorologi

Löytyykö muualta kuin ilmatieteen laitoksen sivuilta paikkakuntien keskilämpötiloja?
Nyt minulla on Jyväskylän keskilämpö laitettun sivustoni sääarkistossa.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Meteorologi - torstai, 04.12.2008, 07:51
Löytyykö muualta kuin ilmatieteen laitoksen sivuilta paikkakuntien keskilämpötiloja?
Nyt minulla on Jyväskylän keskilämpö laitettun sivustoni sääarkistossa.

Tiettävästi ainakin Weather Undergroundilla on tuollainen tietopankki olemassa:
http://www.wunderground.com/history/
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

weatherc

Kannattaa myös pistää emailia Ilmatietiteenlaitokselle, sieltä minä sain keskilämpötilat sekä sateet Salo, Kärkälle (lähin IML:n asema) täysin ilmatteeksi.  ;D

Henkka

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: weatherc - torstai, 04.12.2008, 12:44
Kannattaa myös pistää emailia Ilmatietiteenlaitokselle, sieltä minä sain keskilämpötilat sekä sateet Salo, Kärkälle (lähin IML:n asema) täysin ilmatteeksi.  ;D

Oho...  ???
Tuo onkin ensimmäinen kerta historiassani, kun kuulen jonkun sanovan saaneen jotain heidän julkisen verkkosivujensa ulkopuolista dataa ilman laskua.

Viimeksi, kun yritin saada lisätietoja heidän salamatutkaverkosta ja kysyin mahdollisuutta yksityishenkilönä päästä dataan kiinni, sieltä sanottiin, että minun pitäisi ottaa yhteyttä heidän asiakaspalveluun lisätietojen toivossa. Ensin meinasinkin sieltä sitä kysyä, mutta hetken asiaa mietittyäni se jäi tekemättä, koska sieltä ei suostuttu kertomaan asioita minulle riittävästi ensimmäisellä yrittämällä ja ottaen huomioon minkälaisilla laitteilla ja analysointikyvyllä kyseinen instanssi on varustettu, en uskonut, että kukaan keskituloinen duunari saisi kapitalisoitua käteistä sen verran, mitä he tulisivat vaatimaan siitä palvelusta.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

weatherc

Juuh, kun ekaksi kyselin mahdollisuutta saada dataa ja jos kyllä mitä saa ja mihin hintaan niin vastaus oli että se riippu tietty ihan minkälaista dataa haluaa, muistaen myös mainita että se voi olla aikas tyyristä. Nooh, pistin takaisin että haluan se mitä saa ilmaiseksi asemalta Salo,Kärkkä ja paluupostissa tuli xml-filu jossa nuo kuukausikeskiarvot ;)
Eli osaa ne joskus harvoin yllättääkin IML:llä.


meteorologi

Wundergroudissa on näemmä päivittäiset keskiarvot lähivuosilta.
Tarvitsisin 1971-2007 keskiarvot kuukausittain Mikkeliin, Savonlinnaan tai Varkauteen.
Pitääpä kysäistä IML:ltä, kiitos vinkistä Henkka!