DV Pro 2 pariston kesto

Aloittaja iTu, torstai, 21.10.2021, 18:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

iTu

Minulla on toukokuussa asennettu DV 2 Pro sääasema, jonka jätän talviksi tiettömän taipaleen taakse.

Millainen kokemus teillä on siinä olevan pariston kestosta? Laitehan toiminee pääosin aurinkovoimalla. Onko laitteessa sisäänrakennettu akku, jota kenno lataa vai käyttääkö se pimeän aikana mainitsemaani litiumparistoa?

Pitäisikö paristo vaihtaa nyt talvea vasten? Sitä pääsee huoltamaan vasta ensi toukokuussa. Sinänsä paristo ei ole hankala vaihtaa, mutta edellyttää kiipeilyä.

Hemmo

1,5 vuotta on mulla ollut tuo kesto paristossa VP2 asemalla
Tosin mulla on eriytettynä tuo anemometer omakseen.
Laitteessa on tuo supercap jota ladataan ja se syöttää sitten laitteelle virtaa. Kun supercapista jerkku loppuu käytetään sen jälkeen paristoa.

iTu


Leka

Lainaus käyttäjältä: Hemmo - torstai, 21.10.2021, 20:10
1,5 vuotta on mulla ollut tuo kesto paristossa VP2 asemalla
Tosin mulla on eriytettynä tuo anemometer omakseen.
Laitteessa on tuo supercap jota ladataan ja se syöttää sitten laitteelle virtaa. Kun supercapista jerkku loppuu käytetään sen jälkeen paristoa.
Samanlainen kombo täälläkin käytössä ja paristoja olen vaihdellut 2v +-1kk välein. Toki tuon pariston vaihtoväliin vaikuttaa myös kuinka paljon tuota superkonkkaa pystytään lataamaan aurinkokennon kautta. Eli laitteen sijoituksella on myös väliä.

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless