Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Offline, Raspi oikkuilee

Aloittaja weatherc, keskiviikko, 21.10.2020, 13:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Raspi oikkuilut nyt 3 kertaa 2 päivässä, eli homma tyssännyt kun seinään.
Kun yrittää kirjautua ssh:lla tulee vastaan kex_exchange_identification: read: Connection reset by peer
Eli tavallaan käynnissä mutta mitään ei tapahdu.
Tutkittua vähäsen niin kern.log:ssa tuli vastaan näitä

Oct 21 11:17:32 raspberrypi kernel: [  208.954759] Under-voltage detected! (0x00050005)
Oct 21 11:17:36 raspberrypi kernel: [  213.114722] Voltage normalised (0x00000000)

eli haiskahtaa että virtaa syöttävällä muuntajalla on tullut tunnit täyteen.

Säädatan kannalta ei Daviksen loggeristakaan ole apua koska jumin sattuessa se myös muuttaa loggerin/konsolin ajan UTC-aikaan eli loggerin datat ovat väärässä ajassa.

Tällä hetkellä Davis laitettu oikeaan aikaan ja Raspi on pois pelistä kunnes keksitään parempaa muuntajaa sille nykyisen 5V 2A muuntajan tilalle....

weatherc

Ei ollukkaan pelkkä virta joka vikana vaan boottava SSD joka ei boottaa, raspin punainen (virta) valo syyttyy n sekunniksi, sen jälkeen sammuu eikä tapahdu mitään. Näin..
Laittamalla toisen raspin SD-kortin sisään itse Raspi boottaa eli itse rauta on ok.
Eli hommaan tarvitaan kelpo SD-kortti jostain...

weatherc

Raspi saatu takaisin linjoille :)
Samalla vaihtui WeeWX-versio 3.x => 4.x ja siten myös sen käyttämä Python-versio 2.x => 3.x
Tämä aiheutti pientä hässlinkiä crt.py realtime.txt-palikassa jossa vanha modattu filu ei enää toiminnutkaan eli aivan kuten PHP5 > PHP7 niin myös Python2 > Python3:ssa ei välttämättä kaikki vanhat jutut toimi enää sellaisenaan...

Viaksi osoittautui SSD/USB joka oli käytössä vanhassa. Kyseinen lätty piuhoineen näkyi ja kukkui ihan ok kun kytki läppäriin mutta kun kytki Raspiin niin kaatui koko laitos. Eikä auttanut 3A virransyöttökään. Palattiin siten takas SD-korttiin (joka tosin hommattiin siitä edes hitusen paremmasta päästä) sekä WeeWX:än reilun gigan kokoienn sqlite-kanta (joka itse asiassa 1 filu) kuukkuu USB-tikulla.