Ei ole itsellä kokemuksia kuin PeetBrosista kymmenkunta vuotta ja kolmesta Netatmon asemasta, jotka olen ostanut itselle ja lähipiiriin parin vuoden sisällä. Vai liekkö omani ollut jo kauemminkin, enpäs tarkistamatta muista. Asennuksellisesti pidän Netatmoa hyvinkin edistyksellisenä laitteistona, jolla itse seuraan paitsi ulkotietoja, myös sisällä mitattuja tietoja. Vielä en Netatmoon ole liittänyt valvontaan liittyvää kameraa tms. mutta ne ovat järjestelmään helposti liitettävissä. Siihenhän voi liittää vielä termostaattiohjausta ynnä muuta tarpeellista.
PeetBrosin etuna täällä kylmässä Naruskan kylässä on se, että paristovaihtoja ei tarvita. Netatmoon saa olla vaihtamassa paristoja kohtuullisen tiuhaan. Nykyään on vaikeaa löytää luotettavaa paristomerkkiä, kun merkkiparistotkin tehdään missä sattuu.
PeetBrosiini olen aikain saatossa joutunut vaihtamaan lämpötila/kosteusanturin ja myös tuulimittarin kahdestikin. Siinä tuulimittarivaihdossa syyllinen löytyy peilistä. Nykyinen tuulimittari PeetBrosissa on Teutarin suunnittelema kehitysversio, joka on pelannut lähinnä kiitettävästi muutoksien jälkeen. Muutoksessahan korotin tuulimittarin suuntanuolen ja kuppien välimatkaa muutamalla sentillä. Se on vähentänyt katolla tapahtuvaa huoltoa merkittävästi, kun ongelmat ovat talviliukkaalla katolla vaarallisia ratkottavia ja korjattavia.
Kummankin omistamani laitteiston tarkkuus ainakin minulle piisaa. Vertailupohjaa tässä muutaman neliökilometrin sisällä saa vaivatta, kun FMI:n virallinen asema naputtaa tietojaan tuossa puolenkymmenen kilometrin päässä. Oikein sijoitettujen antureiden lukemiin voi luottaa mielestäni millä laitteistomerkillä tahansa.