Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Weather Underground

Aloittaja yka, maanantai, 06.10.2008, 14:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

yka

Vuonna 1969 perustettiin Yhdysvalloissa Weather Underground -niminen terroristijärjestö. Järjestö oli alkuvuosinaan erityisen aktiivinen ja järjesti lukuisia suurta vahinkoa aiheuttaneita terroritekoja lähinnä Yhdysvalloissa, mutta myös muualla. Vuoteen 1976 mennessä järjestön aktiivisuus heikkeni ja vähitellen loppui kokonaan. Muistan varsin hyvin nuo Suomessakin pelkoa aiheuttaneet vuodet.
Tämän foorumin monet jäsenet ovat yhteistoiminnassa kansainvälisiä säätietoja keräävän ja julkaisevan Weather Underground -järjestön kanssa, joka sekin toimii Yhdysvalloissa. Järjestön internet-sivuilla selostetaan mm., että järjestön nimi on otettu suoraan alussa mainitun terroristijärjestön nimestä, jonka keskuspaikkana oli, kuten nykyisenkin sääasioihin keskittyneen järjestön lähtöpisteenä Michiganin yliopisto.
Minua kiinnostaa kovasti selvittää, mitä muita mahdollisia yhteyksiä näiden järjestöjen välillä on tai onko mitään. Onko foorumin jäsenillä asiasta tietoja?
yka

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: yka - maanantai, 06.10.2008, 14:40
Vuonna 1969 perustettiin Yhdysvalloissa Weather Underground -niminen terroristijärjestö. Järjestö oli alkuvuosinaan erityisen aktiivinen ja järjesti lukuisia suurta vahinkoa aiheuttaneita terroritekoja lähinnä Yhdysvalloissa, mutta myös muualla. Vuoteen 1976 mennessä järjestön aktiivisuus heikkeni ja vähitellen loppui kokonaan. Muistan varsin hyvin nuo Suomessakin pelkoa aiheuttaneet vuodet.
Tämän foorumin monet jäsenet ovat yhteistoiminnassa kansainvälisiä säätietoja keräävän ja julkaisevan Weather Underground -järjestön kanssa, joka sekin toimii Yhdysvalloissa. Järjestön internet-sivuilla selostetaan mm., että järjestön nimi on otettu suoraan alussa mainitun terroristijärjestön nimestä, jonka keskuspaikkana oli, kuten nykyisenkin sääasioihin keskittyneen järjestön lähtöpisteenä Michiganin yliopisto.
Minua kiinnostaa kovasti selvittää, mitä muita mahdollisia yhteyksiä näiden järjestöjen välillä on tai onko mitään. Onko foorumin jäsenillä asiasta tietoja?

Olen itse tuon kyseisen palvelun käyttäjä ja lähetän sinne säätietoa tunnuksella IUUSIMAA2. En ollut edes syntynytkään vielä, kun järjestön aktiivisuus heikkeni ja loppui kokonaan, mutta sikäli, kun olen sitä vähääkään selvillä asioista, vain tuo nimi ja Michiganin yliopisto ovat ainoat linkit keskenään. Kyseisen palvelun jäseniä ei ole missään vaiheessa pyydetty tai värvätty epäilyttävään tai terrorismilta haiskahtavaan toimintaan, vaan he lähettävät Weather Undergroundin järjestelmiin säätietoja jotka siellä analysoidaan ja julkaistaan.

Ymmärtääkseni tuo nimi on otettu käyttöön historiallisesti ja "kieli poskella"-mentaliteetilla.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

angle

Tuli tämmöinen saman niminen elokuva vastaan Netfix:ssä. En kylläkään katsonut sitä, vielä.