Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

EWN sivusto

Aloittaja weatherc, lauantai, 22.12.2018, 14:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

einari

Näkyy ainakin tuntikäppyrässä yksityisistä asemista muut kuin netatmot menevän tuntia edellä... kuten myös Pertteli..
huomasin kun katsoin että onko ukan uusi etäpuuttausverme vielä aiheuttanut pitempää katkosta.. ei ollut kun ei ollut sitten viieisen jälkeen pientä katkosta alueen sähköverkossa :D 8)

einari

Kun näitä hellepäiviä alkaa karttumaan niin mahtuisi varmaan kuvan osoittamalle paikalle vähän tilastoa, vaikkapa yli 20 (norskien pohjoismainen kesäpäivä)ja yli 25°, joka lienee yleisempi.. miksei myös trooppiset yöt.. kuten tuossa toisen kuvan smartmixinissä on..voisihan tietenkin olla myös kk-kohtaisessa jos sopii siihen...

weatherc

Totta,tuollaiset laskurit voisi olla ihan asialliset.
Vaikka Tmax > 20 sekä Tmax > 25 ja koska pakkasetkin kiinnostaa niin Tmin < 0 sekä pakkaspäivät Tmax < 0.

SääSami

Merkillistä. Janakkala, Turenki on hävinnyt EWN:stä aamu viideltä. Liittyykö ukkoseen? Realtime.txt on pelannut ihan hyvin koko päivän. Kävin vielä jäsensivulla päivittämässä osoitteet https muotoon. Katsotaan heräileekö?

einari

Etusivun Kartta ei lataudu kuin osittain.. tosin oli hitaaho jo aiemmin eiä esim puhelimella onnistumut reilu viikko sitten...

weatherc

#485
Lainaus käyttäjältä: einari - torstai, 03.09.2020, 20:21
Etusivun Kartta ei lataudu kuin osittain.. tosin oli hitaaho jo aiemmin eiä esim puhelimella onnistumut reilu viikko sitten...

Socket.io:n CDN lakannut olemasta...

EDIT: Toimii taas, CDN-osoite vaihdettu pikku etsinnän jälkeen cdnjs.cloudflare.com:lle

einari

Hyvä kun sait taas toimimaan..

Pari juttua olisi joissa ehkä pientä viilausta tarvitaan..

Ensinnäkin... olin viikonloppuna raahessa ja esittelin samoilla kekkereillä olleelle asiasta kiinnostuneelle EWN-sivustoa..
muttamutta.. ei oikein halunnut latautua vaikka kentät oli ok luurissa..  selitin sitten että katso kotona :-)

Itse tänään vähän tutkiskelin.. yksi syy lienee se ettei halua paikantaa luvankaan kanssa.. tai ilman, ei suostu siirtämään eikä zoomaamaan, tulin siihen tulokseen että voisi ottaa ne salama- ja tuulioletukset pois... jättäisi vain lämpötilat aloitukseen niin ei etusivun lataus kuormittaisi niin paljon.. sama ongelma oli sekä wifin ja mobiilidatan kanssa... nämä extremejutut voisi sitten halutessa klikata näkyviin... :D

Toiseksi... niille asemakohtaisille sivuille alaosan käppyröille voisi ai antaa jonkinlaista kuvausta siitä mitä ne esittävät.. vaikkapa esim. lähimpien asemien lpt/h ja lähimpien asemien keskilpt/vrk >> kaikille se ei avaudu ensikädessä.. vaika meille avautuukin ;)

weatherc

LainaaEnsinnäkin... olin viikonloppuna raahessa ja esittelin samoilla kekkereillä olleelle asiasta kiinnostuneelle EWN-sivustoa..
muttamutta.. ei oikein halunnut latautua vaikka kentät oli ok luurissa..  selitin sitten että katso kotona :-)

Itse tänään vähän tutkiskelin.. yksi syy lienee se ettei halua paikantaa luvankaan kanssa.. tai ilman, ei suostu siirtämään eikä zoomaamaan, tulin siihen tulokseen että voisi ottaa ne salama- ja tuulioletukset pois... jättäisi vain lämpötilat aloitukseen niin ei etusivun lataus kuormittaisi niin paljon.. sama ongelma oli sekä wifin ja mobiilidatan kanssa... nämä extremejutut voisi sitten halutessa klikata näkyviin...

Hyvin se sekä paikantaa että latautuu luurilla täällä. Eikä luuri ole sen kummoinen (P Smart Lite), latautuu itse asiassa nopeammin kuin läppärin selaimella.

Paikannus itsessään ei riipu sivusta vaan luurista, joskus kestää tolkuttoman kauan saada paikannus, joskus taas ei. Riippunee siitä onko muita paikannusta käyttäviä appeja käytössä ja kuinka vanha edellinen paikannus on.

Zalama

Lainaus käyttäjältä: weatherc - tiistai, 08.09.2020, 10:42
LainaaEnsinnäkin... olin viikonloppuna raahessa ja esittelin samoilla kekkereillä olleelle asiasta kiinnostuneelle EWN-sivustoa..
muttamutta.. ei oikein halunnut latautua vaikka kentät oli ok luurissa..  selitin sitten että katso kotona :-)

Itse tänään vähän tutkiskelin.. yksi syy lienee se ettei halua paikantaa luvankaan kanssa.. tai ilman, ei suostu siirtämään eikä zoomaamaan, tulin siihen tulokseen että voisi ottaa ne salama- ja tuulioletukset pois... jättäisi vain lämpötilat aloitukseen niin ei etusivun lataus kuormittaisi niin paljon.. sama ongelma oli sekä wifin ja mobiilidatan kanssa... nämä extremejutut voisi sitten halutessa klikata näkyviin...

Hyvin se sekä paikantaa että latautuu luurilla täällä. Eikä luuri ole sen kummoinen (P Smart Lite), latautuu itse asiassa nopeammin kuin läppärin selaimella.

Semmoisen olen huomannut että kun menee puhelimella (iPhone) Nordicweather.netin sääennusteisiin, niin jää sivut  jumiin kun vastailee "salli" noihin kysymyksiin saako sivusto käyttää nykyistä sijaintiasi.
Paikannus itsessään ei riipu sivusta vaan luurista, joskus kestää tolkuttoman kauan saada paikannus, joskus taas ei. Riippunee siitä onko muita paikannusta käyttäviä appeja käytössä ja kuinka vanha edellinen paikannus on.

weatherc

LainaaSemmoisen olen huomannut että kun menee puhelimella (iPhone) Nordicweather.netin sääennusteisiin, niin jää sivut  jumiin kun vastailee "salli" noihin kysymyksiin saako sivusto käyttää nykyistä sijaintiasi.

Tuon olen minäkin huomannut joskus. Silloin se "koodissa" odottamaan sitä paikannuksen tulosta. Ja riippuu sitten koodista että mitä tekee jollei paikannusta tule määrätyssä ajassa. Se on sitten toinen asia jollei selain tue "navigator.geolocation"-toimintoa (jota kaikki modernit selaimet tukee)


if(navigator.geolocation){
      function positionSuccess(location) {
        lat=location.coords.latitude;
        lon=location.coords.longitude;
        getdata(lat,lon);
      }
      function positionFail(failure) {
          alert("The localization failed, try again.");
      }
      var options = { enableHighAccuracy: true,timeout: 10000,maximumAge: 240000};
      navigator.geolocation.getCurrentPosition(positionSuccess, positionFail,options);
}