Joku osaa neuvoa, vaan kuka?

Aloittaja Naruskan Ukka Matinpoika, tiistai, 26.06.2018, 20:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

teutari

#10
Kun menet kameraan sisälle selaimella niin onko siellä samannäköistä kuin noissa kuvissa? Jos on niin eikun säätämään.

-Ensinmäiseksi tee web-palvelimelle uusikansio ja nimeä se hikvision

Mene kameran sisälle web-selaimella tekemään asetuksia:

-Verkko: laita siihen palvelimen asetukset ja hakemistorakenne samalla lailla kun kuvassa--->lopuksi Tallenna

-Tee testi onko kaikki OK.

-Tallennus: tee siihen asetukset sitä Tapahtumaliipaisua ei tarvita täppi pois

-Muokkaa: nappulasta laita ajastus koko ajan päälle(ruudukko sininen)--->lopuksi Tallenna


Noi kun on onnistuneesti tehty vaihe 2.


Vaihe 2

-Kopioi alla oleva koodi muistioon ja tallenna se nimellä hikvision.php  Sitten vie se sinne web-palvelimella olevaan hikvision kansioon

<?php
$fileList = glob('*.jpg');
var_dump($fileList);
foreach (glob("*.jpg") as $filename) {
  echo "Renaming " . $filename . " now.</br>";
  if(file_exists($filename)) {
    rename($filename, "webcam2" . ".jpg");
    echo $filename . " is now webcam2" . ".jpg</br>";
  }
}
?>


Toi muuttaa sen kameran lähettämän kuvan webcam2.jpg jota haetaan kotisivulle.


-Mene sitten cPanel --> Cron-tehtävät (cron Jobs) tee Kuva 4 mukaiset asetukset. Sitä Minuutti: aika ajastusta voi muuttaa mieleiseksi koska se päivittää kuvan nyt siinä on 15 minuuttia.

-Kopio alla oleva litania Komento: laatikkoon ja muuta litaniassa oleva username omaksi palvelimen käyttäjänimeksesi, sen jälkeen klikkaa Uuden Cron-tehtävän lisääminen niin se on siinä.

php -q /home/username/public_html/hikvision/hikvision.php > /dev/null 2>&1

weatherc

Voiko sen kuvan hakea kameralta?
Ainakin niissä härpäkkeissä millä mä oon joskus ruuvaillut niin sen on voinut hakea tyyliin ip-numero/cgi-bin/image=jpg tai jotain.
Tällöin sen voisi tehdä myös toisinpäin. Itse hain aikoinas sen kuvan kamerlta WD:llä > joka teki siitä cam.jpg:n ja uppas serverille.
Muistaakseni kyseistä osoitetta ei aina löytynyt ohjekirjasta vaan Googlella haulla tyyliin "kameran malli static image".

einari

Luultavasti viimeisten tietojen mukaan Ukan ongelma on ratkaistu helpommalla tavalla, "hakkeroimalla" toisella ohjelmalla kuva.. testit ainakin ovat olleet ok. Ukka kertonee varmaan tarkemmin (ainakin lupasi) ja osoittaa kiitokset asiaankuuluvalle taholle, joka en ole minä, vaan yksi foorumin jäsenistä, kunnes kamera on siellä missä pitääkin ;D

weatherc

Lainaus käyttäjältä: einari - tiistai, 10.07.2018, 12:27
Luultavasti viimeisten tietojen mukaan Ukan ongelma on ratkaistu helpommalla tavalla, "hakkeroimalla" toisella ohjelmalla kuva..

Kannattaisiko einari pysyä totuudessa ja ottaa (taas kerran) asioista selvää?
Kameroissa on sisäänrakennettu webpalvelin jolta voi hakea tuota kuvaa, sama webpalvelin syöttää ulos sitä konffaussivua selaimellekkin. Se ei ole mitään hakkerointia että kyseisen kuvan hakee toisella ohjelmalla (kuten esim mainitsemallani WD:llä) vaan se on vapaasti saatavilla verkosta johon kamera on kytketty.

einari

Niinpä.. pysy itse totuudessa.. olisit tuon voinut kertoa aiemmin. toisaalta hakkerointi ei ole aivan sitä mitä näyt luulevan.. krakkeri on aivan eri asia..
samaa tarkoitan myös tuolla toisella sivustolla.. vaikka kyllä ne kaappaa ja murtaakin...


Hakkeri (engl. hacker) tarkoittaa innokasta tietokonealan harrastajaa sekä tietojärjestelmiin murtautujaa. Jälkimmäiselle merkitykselle on myös oma terminsä, kräkkeri. [1] Alan harrastajien keskuudessa hakkeri-sanan merkitys on edelleen selvästi positiivinen tai jopa kunnioittava nimitys taitavasta tietokoneharrastajasta, mutta tiedotusvälineissä se usein viittaa tietomurtojen tekijöihin.

teutari

Lainaus käyttäjältä: weatherc - tiistai, 10.07.2018, 10:28
Voiko sen kuvan hakea kameralta?
Joo... kyllä sen pitäis saa sieltä ulos http://omaIP:portti/Streaming/Channels/1/picture


einari

Lainaus käyttäjältä: weatherc - tiistai, 10.07.2018, 12:47
Kannattaisiko einari pysyä totuudessa ja ottaa (taas kerran) asioista selvää?
Kameroissa on sisäänrakennettu webpalvelin jolta voi hakea tuota kuvaa, sama webpalvelin syöttää ulos sitä konffaussivua selaimellekkin. Se ei ole mitään hakkerointia että kyseisen kuvan hakee toisella ohjelmalla (kuten esim mainitsemallani WD:llä) vaan se on vapaasti saatavilla verkosta johon kamera on kytketty.

Kerroppas minulle.. mistä tämä totuus.. tai oikeammin epätotuus- juttu oikein pursuaa... mikä on käynyt niin luonnon päälle että koko ajan pitää asiasta jos toisesta löytää virheellisiä väittämiä.. käsittääkseni mitään sellaista en ole lausunut jossa ei olisi totuus takana..

olen lähestynyt asioita ihan puhtaasti loogisessa mielessä ja pohtinut asiaa myös logiikan ehdoilla.. siis kaiken sen mikä mahdollistaa meidän olemassaolon ja ajattelunkin.. voi olla että virhekytkökset jommassakummassa päässä saavat väärinymmärryksiä aikaan.. elektroniikka perustuu aivan täysin matematiikkaan ja logiikkaan.. samoin kaikki sovellukset ja sun muu ohjelmointi.. eli ollakko vai ei olla... muu on sivuseikkaa... eli loppukädessä tosi tai epätosi... esitäppäs minulle sellainen esittämäni väittämä mikä on tosi/epätosi.  ;D


Naruskan Ukka Matinpoika

En tiijä tosi- enkä epätosista mittään, mutta fysiikan lakien vastaiseksi kerran yksi havukka-ahonajattelija sanoi makuuhuoneen sänkyhommia. Ainut vehe, mikä liikkuu, niin sekin seisoo...

En tiijä, helepottaako kriittisyyttä näissä ketjuissa, mutta tulipa vaan mieleen, kun ohimennen tätä kettinkiä lueskelin... :o

www.naruska.com

Naruskan Ukka Matinpoika

Ja sitten asiaan. Monien värikkäiden vaiheiden ja kokeilujen jälkeen minua lähestyi sähköpostitse Jussilaweatherin isäntä. Häneltä sain linkin sivustolle, jota en entuudestaan ollut nähnyt, vaikka kaikenkarvaisilla hauilla olen aikain saatossa kamerajuttuja tumpelona ettinyt.

Tuolta http://www.netcamstudio.com/Features lähti ongelma ratkeamaan ennen sitä, kun olin ehtinyt vielä alkaa temuamaan Teutarin ohjeella, joka varmaankin on toimiva sekin. Kätevällä chat-yhteydellä ja Jussilaweatherin ystävällisesti käyttämällä ajalla ohjelma asentui ja Hikvision löytyi ensin täällä kotiverkossa, sekä myöhemmin myös jokirannan mökkimme verkkoympäristössä.

On meikäläisellekin ymmärrettävä ja helpohkokäyttöinen asennus, kun neuvottiin, mitä milläkin kohdalla missäkin piti tehdä. Aikani kun temusin, niin kokeilujen kautta opin käytön hetkellisesti lähes ulkoa. Mökkiasennuskin onnistui, vaikka siellä hiukan enempi haetutti ip-osoitetta, mutta viimein löytyi, kun aikani ethernetkaapeleita ja buuttauksia rassasin.

Nyt on pieniä ongelmia enää kameran tarkkuusasetuksien kohdilleen saamisessa, mutta siihen käytän aikaa sitten, kun tulee asukkaiden vaihtoväli tuolla jokirannassa. Perustoiminnot ovat nyt kunnossa. Päänvaivaa aiheutti punainen viivaherja kuvan päällä, mutta sillekin löytyi viimein kokeilemalla ainakin tilapäisesti ratkaisu. Ilmaislisenssi otti jostain olettaman, että lisenssillä pyörii useampi kuin luvalliset kaksi kameraa. Niin ei asianlaita ole, mutta jos ongelma tuolta kohtaa palaa, niin Jussilanet lähetti korjausohjekirjaa, jota käytetään tilanteen mukaan.

Ukka kiittää kaikkia avusta tasapuolisesti. Tumpelokin saa oikein opastettuna jotain aikaiseksi... :o ;) Kun tilanne vakiintuu, niin saatan kertoilla yksityiskohtia lisää. Nyt olen hikoillut riittävästi Lapin helteessä, kun vedin 40 metriä ethernetulkokaapelia metsän siimekseen joen ja mökin välille. Ja kamerankin asentamiseen rantahaapaan meni aikansa...

www.naruska.com

einari

Ukka se osasi entisenä virkavallan edustajana hieman hillitä keskustelua.. Myönnetään kaikki hänelle Hakkerin arvonimi.. Sitähän se on, saatavissa olevan tiedon etsimistä ja hyväksikäyttöä positiivisessa merkityksessä!