Filtteröinti käyttöön

Aloittaja weatherc, lauantai, 02.06.2018, 16:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

einari

Hyvä että kohtalainen ratkaisu löytyi, nyt en jaksa enempää kun viimeyö oli aika vähillä unilla.  Mutta kiitos taas tästä työstä mitä teet   ;D

einari

#71
Tiedoksi senverran, ettei nuo käppyrät ole toissaillan jälkeen päivittyneet.. katsoin paria muutakin ja sama juttu...

noihin taulukoihin ja lähellä oleviin asemiin päivittyy, oliskohan 20 min. ehto päällä...  sen huomion tein että kun avasin yksityiset asemat oli asemia 141 ja noin 6.30 oli päivittynyt niin 164, eli parikymmentä asemaa tuli lisää...

edit// näköjään olin tunnin etuajassa  ;D

einari

#72
Näyttäisi nyt hyvin toimivan ainakin minun osaltani ja muidenkin mitä olen seurannut, joitakin asemia näkyy olevan poissa jotka siellä ennen on ollut.. mm. Ukan vävy Keminmaa,Ilmola, tuulilukemissa kyllä oli toplistoilla...

Jopa Rabothytta päivittyy ok...  ;D

Edit//
Lainaus käyttäjältä: weatherc - keskiviikko, 30.05.2018, 20:48

Lainaakeinoja saada weatherc tyytyväiseksi

Se on hyvin yksinkertaista, toimiva API  ;D

No onko weathwec nyt edes vähän tyytyväinen, kun saatiin toimimattomasta API:sta paremmin toimiva, tosin taustatyötähän tuo vaati ?  ;D

einari

Olisi mukava tietää, missä tällainen 7x muutos tapahtuu..
olen muutaman kerran ihmetellyt pienessä mielessäni tämän aseman sademääriä..  ja katsonutkin muiden lähistön lukemia, ei vastaa totuutta..

ensimmäisessä kuvassa asema ylimmäisenä toplistoilla 67 mm lukemalla, toinen kuva asemman sivuilta sadegrafiikkana, yhteensä oli silloin satanut 9.8 mm.

weatherc

Lainaus käyttäjältä: einari - perjantai, 22.06.2018, 06:47
Olisi mukava tietää, missä tällainen 7x muutos tapahtuu..
olen muutaman kerran ihmetellyt pienessä mielessäni tämän aseman sademääriä..  ja katsonutkin muiden lähistön lukemia, ei vastaa totuutta..

ensimmäisessä kuvassa asema ylimmäisenä toplistoilla 67 mm lukemalla, toinen kuva asemman sivuilta sadegrafiikkana, yhteensä oli silloin satanut 9.8 mm.


Ei se tarvi kun huonoon paikkaan asennettu mittari, kuten esim liian lähelle talon seinää/kattoa ja sopivasta suunnasta oleva tuuli, se on siinä. Sade on muutenkin se epäluotettavin arvo jos kattoo asemia nippuna.

einari

Mutta... kyseessä on sama asema, Valkeakoski, Ritvala...

teutari

Lainaus käyttäjältä: einari - perjantai, 22.06.2018, 10:55
Mutta... kyseessä on sama asema, Valkeakoski, Ritvala...


Huonoa dataa puskee ulos jostain syystä kun näkyy WU:ssa ei EWN vika.

https://www.wunderground.com/personal-weather-station/dashboard?ID=IRITVALA2

weatherc

Lainaus käyttäjältä: teutari - perjantai, 22.06.2018, 11:27
Huonoa dataa puskee ulos jostain syystä kun näkyy WU:ssa ei EWN vika.

Jeps, niin tekee. Tässä näkynee se perus-ongelma PWS-asemissa, läheskään kaikki ei välitä hevon kukkasta datan paikkansapitävyydestä.
Ja tämä ongelma korsostuu Netatmojen kanssa jo senkin takia että niitä on niin paljon.
Sademäärät ovat myöskin lähes mahdottomat siivilöidä ulos muuta kun korkeintaan 100+ milliset (ja silloinkin varauksella koska esmex Norjassa voi sataa yli 100 mm päivässä), koska sademäärä voi vaihdella hyvinkin pienellä aluella todella paljon.

einari

Tuohan sitten häipyy ainakin toviksi, kun WU:n tuki loppuu EWN:stä... eipä tullut sitä katsottua kun oletin että on suorempi reitti kun on jäsen ;D

Sademäärissä tuon netatmon puolustukseksi voisi sanoa.. ettei herkästi liikaa näytä.. ehkäpä siinä selitys sille alkuarvolle.. tuli aikoinaa pohdittua että miksi se tehdasasetus on mikä on...  voisi kokeilla miten eroaa sillä alkuarvolla todellisesta sademäärästä.

Olen myös miettinyt että pitäisi tehdä nettiin selkeät ohjeet asennus- ja kalibrointijuttujen osalta, laittaa joku apudomain ja sinne rakentaa sellainen, myös se että löytyy sopivilla hakusanoilla... olisi paikallaan...  Kovin selkeästi ei yleensäkkään ohjeet laadittu oikein missään.. johtunee siitä että nämä laatijat eivät osaa asettua loppukäyttäjän asemaan.. ;D ::) ::)

weatherc

Lainaus käyttäjältä: einari - perjantai, 22.06.2018, 16:28
Tuohan sitten häipyy ainakin toviksi, kun WU:n tuki loppuu EWN:stä... eipä tullut sitä katsottua kun oletin että on suorempi reitti kun on jäsen ;D

EWN on sokeasti lukenut WU:n API:a ;D