Netatmon asetukset, kalibrointi, datan hyödyntäminen, yms

Aloittaja einari, maanantai, 15.01.2018, 08:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

einari

Hyppään tuolta netatmot EWN:än-osiosta tänne kun nyt olen tutustunut hieman paremmin tuohon Meteoware plus ohjelmaan, niin saattaa olla monelle käyttökelpoinen, kun on asentanut niin kerää tietoa koko ajan, tosin muistaakseni ei saa kirjautua ulos netatmon weathermapista tai dashboardista, kirjautuu uloss täältäkin mutta pitää tutkia asiaa..

laitan tuohon web-sivun jonka saa sieltä automaattisesti, pitää vain sitten valita current weather niin näkyy saman vaikkei olekkaan ohjelma auki koneella..
http://my.meteoware.com/en/109216/current-weather/

einari

#21
Rääpäisin tuossa pari käppyrää toukokuun 1-14 päiviltä... tai oikeastaan tuo ensimmäinen on palkki-muodossa, pitää tehdä koko kuukaudelle sitten myöhemmin.. Celsiukset jäi pois :)


einari

Laitan tähän tehoisan lämpösumman 13.6 saakka.. ehkäpä lakkoja pääsee keräilemään heinäkuun puoliväliin mennessä jos saadaan vettä!!

einari

Tein kokeen miten sademittarin kalibrointi vaikuttaa mittaustulokseen, pudotin taannoin 2-aseman lukemaa 1.45 >> 1.43 ja vaikutus oli 16 mm sateella noin 1.5 mm vähemmän, eli pitkässä juoksussa on tarpeen huolella asettaa lukemat. käytäntö on näyttänyt että tuo 1.45 on lähellä totuutta, samaa 16 näyttää putkimittari, 1 napsahdus on ylimääräistä 1-asemassa kun aamulla siirsin ne vierekkäin  ;D

Jollei joku ole tutustunut kalibroinnin tekemiseen, niin settings, aseman nimi, calibration.. oletuksena rain on 1.23 jotain eli pitää nostaa huomattavasti :)

khyron

Lainaus käyttäjältä: einari - tiistai, 19.06.2018, 16:52
Tein kokeen miten sademittarin kalibrointi vaikuttaa mittaustulokseen, pudotin taannoin 2-aseman lukemaa 1.45 >> 1.43 ja vaikutus oli 16 mm sateella noin 1.5 mm vähemmän, eli pitkässä juoksussa on tarpeen huolella asettaa lukemat. käytäntö on näyttänyt että tuo 1.45 on lähellä totuutta, samaa 16 näyttää putkimittari, 1 napsahdus on ylimääräistä 1-asemassa kun aamulla siirsin ne vierekkäin  ;D

Jollei joku ole tutustunut kalibroinnin tekemiseen, niin settings, aseman nimi, calibration.. oletuksena rain on 1.23 jotain eli pitää nostaa huomattavasti :)

Kaipa ton vois kalibroida ihan liruttamalla sopivan määrän vettä läpi ja pinta-alasta laskemalla.

einari

#25
juu.. napsaukset voi laskea.....  ;D
Edit// selvennän vielä vähän systeemiä.. oletuslukuna on 1.259...(muistin väärin) sitten kun on laskenut napsauksien määrän niin vie hiiren kursori 9 ja pisteiden väliin.. siihen ilmaantuu jokin luku (minulla 47) siitä ei välitetä vaan deletellä otetaan se luku pois ja syötetään saatu napsausten määrä (minulla 75) mennään back napilla (ylhäällä) pois ja kun menee katsomaan, on ilmaantunut jokin luku.. minulla tuo 1.45 molemmissa mittareissa  ;D

einari

#26
uusin tehoisa lämpösumma 29.6 saakka 63° pohjoista leveyttä ☼☼☼☼   ;D
Varmaan täytyy nostaa noita valmistusaikoja vilelä lisää.......   ↑ ↑ ↑ ↑

Pitkässä juoksussa (1.5-2.6) huomaa tuon minun putkimallisen säteilysuojan toimivuuden, lämpösumma ja tehoisa lämpösumma on rouvi2 noin 8 astetta vähemmän kuin tuulettimella varustettu rouvi1.. venetuuletin on 2-vaiheella ja aina päällä... tosin vaihdoin antureita keskänään suojissa kun se parempi vietiin pois...  Ja kaiken varalta epäilijöille.. kyllä se imee yläpäästä.. ei puhalla..

einari

Pitääpä pitkästä aikaa  raapaista tänne jotain, lähinnä sateista grafiikkaa..
kuva kertoo enemmänkuin tuhat sanaa, joten laitan tähän koko alkuvuoden sateet, kesä-heinä- ja elokuun alkupuoliskon sademäärät.

Netatmosta saa nämä pienellä vaivalla, ja historiakin näkyy pysyvän tallessa hyvin ;D

loppuvuoden aikana pitäisi sataa aika runsaasti että vuoden keskiarvosateet olisi lähelläkään ::)

weatherc

Lainaus käyttäjältä: einari - torstai, 16.08.2018, 09:47
loppuvuoden aikana pitäisi sataa aika runsaasti että vuoden keskiarvosateet olisi lähelläkään ::)

Jeps, tullut 207 mm, vuoden FMI 1981-2010 k-arvo 675 mm....Näin Perttelissä  ::)

einari

Katsoin huvikseni Perttelin seudun sateita lähistön netatmoista, (3)ja Niittymäentie näytti melkein samaa, muut kaksi noin 70 mm enemmän, luultavasti ei ole kalibointia joko osattu tai viitsitty tehdä.. laitan kuvan siitä parhaasta  :)
(en epäile  ettei  weatherc ole kalibroinut omaansa  ::) )

Ihan noin yleiseksi  tiedoksi että jos on netatmon tunnukset, jollei ole niin voi tehdäkkin ilman asemaa..  saa muidenkin asemien tiedot..
avataan weathermap ja kirjaudutaan sisään, sitten palataan weathermappiin ja valitaan asema joka kiinnostaa, oikeassa laidassa on teksti keltaisella add favorite (remote favorite poistaa) sillä lisätään asema suosikiksi ja näkyy sitten oman aseman lisäksi vasemman yläreunan valikossa dashboardissa.. muutama asema voi olla suosikkina oman/omien lisäksi. (vain ulkoyksiköiden tiedot näkyvät...)

Tuon allaolevan kuvan Salosta, niittymäentien asemasta hain  ylimääräisillä tunnuksilla, jotka ei ole sidoksissa minun asemiini mitenkään... varmaan onnistuu tabletillakin kun näkyy sitten sielläkin suosikkina, nyt minulla on muutama omien asemien lisäksi.. niin ja näkyy puhelimessakin... ehkä pc:llä helpompi tehdä ;D