Olen periaatteessa hieman skeptinen Kuukkelin suhteen. Yleensä sieltä ei löydy mitään todellista ja konkreettista jos jotain hieman tarkempaa tietoa etsii. Näin ollen luotan usein käyttäjän omakohtaisiin kokemuksiin ja havaintoihin kun jonkun kauppiaan (mainostajan) yli-sanoihin jonkun laitteen/tekniikan ylivoimaisuuden suhteen. Eihän se myyjä kerro (ainakaan vapaaehtoisesti) niitä oman tuotteensa heikkouksia.
Kyllä netissä on hyvinkin yksityiskohtaista tietoa, mutta kirjoittaminen ja lukeminen sujuu huomattavan paljon paremmin ihan Suomeksi - ainakin minulla. Kun aletaan puhumaan tarkoista asioista, niin siinä sitten tekee ison eron miten asia on kirjoitettu, ilmaistu tai sanat järjestetty. Tieteelliset tekstit ovat yleensä perin kapulakieltä, eikä heikohko ulkomaankilelen taito sitä enää paranna.
Kyllä, olen löytänyt upeita sivuja netistä ja oppinut sieltä paljon, mutta varmaan paljon on mennyt varmaan ohikin, eli helmiä sioille

Olen aivan varma, että entisaikojen sääaseman hoitajalle (1900 -luvun alkupuoli) nämä pienet yksityiskohdat olivat pelkkää rutiinia ja arkea, kun syyt tiedettiin tarkkaan. Nyttemmin kun löydään se digitaalinen mittari pystyyn ja sitten kauheasti ihmetellään, että miksi se nyt tuollaista lukemaa näyttää...
Itse olen paljon "onnellisempi" siitä, että olen niiden perus fysiikanlakien ja ilmiöiden parissa kun tuijottelisin jotain tietokeneen näyttöä. Ei sen puoleen, kyllä niillä elektronisillakin laitteilla hienoa dataa ja esityksiä saadaan aikaan, mutta tämä ei ole minun juttu...
En tiedä, että olisinko onnellisempi lopun elämäni jos saan jonkin ilmiön tulkinnassa pudotettua virheen 0,5% alas 0,2%. Mutta toisaalta taas se, että jos uhraan aikaani ja vaivaani jonkin ilmiön mittaamiseen/seuraamiseen/tutkimiseen, niin mikään ei ole sen dismotivoivampaa kun epäterkat mittaustulokset. Surkeat tulokset eivät johda mihinkään muuhun kuin kyllästymiseen jos tässä ei pysty millään tavalla kehittymään

Voi kun olisin joskus ollut paikalla milloin noita vanhojen (mekaanisten) sääasemien laitteistoja olisi purettu romulavalle, niin sieltä olisi saattanut lähteä kaikenlaista kivaa mukaan

Nyt yleinen suuntaus tuntuu olevan se, että mistään ei oikein saa noita "mekaanisia" mittalaitteita - tai toki saa mutta sitten ne maksavat tuhansia euroja.
Fischeriltä saisi tarkkuus barogafeja, mutta hinnat ovat tuhansissa euroissa, verkosta löytyi - hintaa noin 3 000 eur... On vähän turhan kova hinta tällaiselle harrastelijalle. Jännä asia oli havaita se, että heillä mekaaniset barometrinkin ovat lähtökohtaisesti elektronisia kilpailijoitaan tarkempia

Etsiminen siis jatkuu.