Suomen Posti toimii...

Aloittaja Naruskan Ukka Matinpoika, maanantai, 11.12.2017, 08:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

einari

Saipahan taas aihetta valittaa postin toiminnasta, aloin kyselemään erään lähetyksen perään kun ei tullut tullin ilmoituksesta huolimatta..

Olen odotellut 29.1 tullattua lähetustä saapuvaksi, sain siitä saapumisilmoituksen; LM988385585US joka on päivätty 24.01.2018. liitän oheen tullauspäätöksen. Lisäksi tulli ilmoitti tavaran luovutuksesta oheisella viestillä jonka liitän tähän tekstinä >>
"Subject: Tiedote Tullin Nettituonti-palvelusta
Tulli on lähettänyt Tuonti-ilmoituspalvelussa tiedon tavaran luovutuksesta. Posti / Ã...land Post toimittaa tavaran saapumisilmoituksessa ilmoitettuun osoitteeseen tai lähipostiin.
http://asiointi.tulli.fi/nettituonti   1 00000 18029 0344 00"

olisi mukavaa tietää missä kyseinen lähetys on viettänyt tämän kuluneen ajan ja missä se on nyt?



Hei
Kiitos yhteydenotostasi, koskien odottamaasi lähetystä. Ikävä kuulla, että et ole saanut sitä.
Näyttää siltä että lähetys on lähtenyt palautumaan takaisin lähettäjälle, eikä se ole enää Suomessa.
Lähetys on lähtenyt tullipostista tulemaan eteenpäin 29.1 , mutta sitten se onkin lähtenyt seuraavana päivänä Suomesta.
Nyt en valitettavasti näe mitkä ovat tarkat vastaanottajatiedot lähetyksen pällä, järjestelmässä lähetyksen toimitus kohteena näkyy NIAGARA FALLS.

Valitettavasti en pysty tekemään mitän ettää saisin järjestettyä lähetyksen sinulle. Suosittelenkin olemaan lähettäjään yhteydessä ja kertomaan että et ole lähetystä saanut. Kun lähetys palautuu takaisin lähettäjälle voitte sitten tarkistaa itse lähetyksestä vastaanottajatiedot.
Jos vastaanottaja tiedot ovat oikein on lähettäjällä oikeus hakea tapahtuneesta, vahingonkorvaus haetaan aina lähtämaasta siltä yritykseltä kenen palvelua käyttäen lähetys on lähetetty. Riippumatta siitä onko virhe tai vahinko käynyt lähetys tai vastaanottomaassa.

Voit olla myös Tulliin yhteydessä ja kertoa ettäet saanut lähetystä jotta maksamasi tullausmaksut hyvitetän sinulle takaisin.
Pahoitteluni että tässä on käynyt näin ja että en pysty sinua tässä tämän enempää auttamaan. Toivon, että asia selviää ja saat lähetyksen pikaisesti itsellesi.

Mukavaa viikonloppua

Jaana Jokelainen
Asiakaspalvelu | Posti Oy
PL 6, 00011 POSTI
www.posti.fi

On se vaan niin ihmeellistä, että saapumisilmoituksen osaavat lähettää, muttei itse lähetystä oikeaan osoitteeseen.. liekö sillä, joka on lähetystä käsitellyt ollut Niagaran putoukset mielessä ja lähettänyt sinne takaisin.. saisi laittaa tuollaiset tynnyriin ja siihen "pieneen koskentapaiseen"  ;D
(saapumisilmoituksessa mainittuun osoitteeseen.. lupasi tulliposti)

einari

Olin yhteydessä lähettäjään, kertoi että yleensä palautetusta lähetyksestä saa palautuksen syyn selville, tässä ei ollut mitään tietoa.. edes tullileimoja.
Toimitusosoite oli aivan oikein.. ilmeisesti Postissa ei enää osata muuta kuin leikata nurmikkoa.. jos sitäkään ::)

ihmetteli kovin, lähettää tänään uudelleen sen ja tällä kertaa seurantakoodilla.. saa nähdä yrittävätkö periä alvia uudelleen..
ei muuta kun odottelemaan ja ihmettelemään..

einari

Ukka  sai sentään paketin "lähipostiin" .. tämä ei ole löytänyt minnekkään..
https://www.verkkouutiset.fi/il-posti-kuljettanut-kyparaa-5000-kilometria-ympari-suomea/

weatherc

Lainaus käyttäjältä: einari - torstai, 19.07.2018, 19:19
Ukka  sai sentään paketin "lähipostiin" .. tämä ei ole löytänyt minnekkään..
https://www.verkkouutiset.fi/il-posti-kuljettanut-kyparaa-5000-kilometria-ympari-suomea/

Luin jossain kohtaa että noihin on yleensä ihan simppeli syy, ylimmäräinen viivakoodi jossain. Jos on tullut Saksasta jonkun kuriirifirman kyydissä joka Suomeen saapuessa on tuupannut puketin Postiin loppumatkaksi (mikä on aika yleistä) niin en ylläty ollenkaan.
Mutta se ettei Posti saa sitä napattua "virrasta ulos" ja korjattua/kuskattua manuaalisesti en ymmärrä.

Zalama

Lainaus käyttäjältä: weatherc - torstai, 19.07.2018, 20:08
Lainaus käyttäjältä: einari - torstai, 19.07.2018, 19:19
Ukka  sai sentään paketin "lähipostiin" .. tämä ei ole löytänyt minnekkään..
https://www.verkkouutiset.fi/il-posti-kuljettanut-kyparaa-5000-kilometria-ympari-suomea/

Luin jossain kohtaa että noihin on yleensä ihan simppeli syy, ylimmäräinen viivakoodi jossain. Jos on tullut Saksasta jonkun kuriirifirman kyydissä joka Suomeen saapuessa on tuupannut puketin Postiin loppumatkaksi (mikä on aika yleistä) niin en ylläty ollenkaan.
Mutta se ettei Posti saa sitä napattua "virrasta ulos" ja korjattua/kuskattua manuaalisesti en ymmärrä.
Jos paketissa on ylimääräinen viivakoodi, niin kuinkahan posti onnistuu jatkuvasti lukemaan sen ylimääräisen eikä sitä oikeaa ? Itse pyrin välttelemään suomen postia jos mahdollista.

weatherc

#35
Lainaus käyttäjältä: Zalama - torstai, 19.07.2018, 21:22
Jos paketissa on ylimääräinen viivakoodi, niin kuinkahan posti onnistuu jatkuvasti lukemaan sen ylimääräisen eikä sitä oikeaa ? Itse pyrin välttelemään suomen postia jos mahdollista.

Se on hyvä kysymys. Kai einarin linkkamaasa esimerkissä se on välillä onnistunut lukemaan sen oikeankin kun tullut kerran Lietoon asti (eli Turun lajittelukeskukseen).
Toinen kysymys on tietty se, että jos laitetaan kuriiripalvelusta Postiin niin miksei teipata/maalata umpeen nuo ylimääräiset koodit. Muutama tuolla tyylillä tännekkin tullut paketti ovat olleet aika täynnä erilaisia viivakoodeja joista päällimmäisenä se Postin osoitelappu. Eli syy olisi siinä vaiheessa lähinnä kuriiripalvelun, ei Postin.

Täällä on kyllä Posti toiminut ihan OK ja paketitkin tulee ajallas, jos aamupäivällä tuolla Liedossa niin yleensä iltapäivästä löytyvät tuosta lähipostista. Se, mikä taas ei toimi on kirjeposti. Salosta Pertteliin (10 km) kestää viikon kun taas paketit tulee lähes toiselta puolelta maata parhaassa lysytyssä alta vuorokaudessa..