Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Netatmot EWN:ään

Aloittaja weatherc, perjantai, 29.09.2017, 23:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

einari

Minnekköhän Evijärvi, Rouvi on aamulla kadonnut.. 6.33 viimeinen päivittyminen,..
Getpublicdata antaa kuitenkin ok. aikoja..

Edit// kannattaa näköjään "ihmetellä" näin.. heti tuli 3 tunnin katkon jälkeen takaisin  ;D

weatherc

Lainaus käyttäjältä: einari2 - perjantai, 11.01.2019, 09:05
Edit// kannattaa näköjään "ihmetellä" näin.. heti tuli 3 tunnin katkon jälkeen takaisin  ;D

;D

weatherc

Kokeiluun zoomitaso 6 Netatmojen hakuun. Näin aluksi 66°N pohjoispuolelle. Hakusessa on lähinnä vakautta asemakohtaisen datan saamiseen, ei niinkään lisää asemia.

einari

Sehän on hyvä, oli tullut ainakin takaisin asemia jotka oli "kateissa"  ;D

Pikkuhiljaa tapahtuu siellä netatmon päässä siinä algoritmijutussakin jotain..
ainakin vastauksesta päätellen, tutkimus ja kehitysporukka on nyt selvittelemässä...

>>I will keep monitoring the status while the R&D Team has been notified, they will investigate your case.
I will inform you when this situation has evolved.

mistä johtuu kun ei piirrä käppyrää netatmot?

weatherc

Lainaus käyttäjältä: einari - perjantai, 26.04.2019, 11:29
mistä johtuu kun ei piirrä käppyrää netatmot?

Siirisin käppyrät käyttämään yhdistettyä mysql-taulukkoa vanhan mallisen 1 taulukko per asema-systeemin sijaan.
Yhtenä taka-ajatuksena myös saada tuo kanta siivottua vähäsen, eli tiivistettyä/selkiinnyttyä.

einari

Se siitä monitoroinnista...
Kun tämä onglma alkoi.. siitä lienee 3 viikkoa jotakuinkin... ajattelin että kuormitetaanko huolella netatmoa, mutta samoinhan se data on haettu..

Niinpä päädyin esittämään heille jonkinlaista osviittaa josta hakea ratkaisua kun ei näy tietotaitoa olevan heitillä tarpeeksi.. ei varmaan minullakaan ;D
tämmöistä rustailin sinne...

I took out the changes in calibration because the question is not my position but quite the rest, but I want the data to be ok.

I don't know how well things are told internally, but this is not the first time getpublicdata and weathermap are working as they should ..

I am sometimes over a year ago warned the Prashanht, as well as api team .. that getpublicdata should be divided geographically as well as Weathermap because the stations are increasing at a furious pace ..

Somewhat matter I know myself, I Recr worked with large corporations in the field of IT, such as ABB and IBM and ICL .. mainly on the network side and user support, as well as production management systems on ..

I'm watching the thing I have come to the conclusion that the station data, and getpublicdata Weathermap work together synchronously. A good example is if the drive does not appear in the weathermap, then the search for getpubligdata will show empty at the station ..

I openly told by a non-commercial project, EuWeather.eu, so Prashanth, api team and Fred Potter, Euweather that uses public data to provide an easy place to check weather the same service ... well acted in part, now wants to poke ... As I see it that it is also an advantage for Netatmo when we started to move the project about 2 years ago, so there may have been about 1000 stations in the Nordic countries if that too .. the amount has grown a lot.

We cut out the too warm stations ourselves, plus the wind and rain gauges.

In fact, there are two different problems when you do not know how you have built your algorithm, but I assume that the data transfer to public data is not working properly, the other reason may be that the coordinate system does not work properly, giving the following examples.

I took two areas from getpublicdata, longitudes same .. NE 23.10, SW22.10 first (picture area1) 4 stations LAT63.50, LAT63.40
second (picture area2) 4 stations LAT 63.40, LAT 63.30, then regions combined (picture area3) 74 stations LAT 63.50, LAT63.30
If 2 smaller areas search, how is it possible for the 8 stations in the regions to increase at 66 stations?

In addition, photos from the weathermap area ..

I have noticed in the past that if the Finnish searching the area, so the answer may come stations in Cape Town, South Africa, etc ...

to think about it :-)

einari

Jatkoin hieman pohtimistani asioista, lieneekö weatherc olla lähelläkään ajatuksiani? ;D

I thought so, not a good baker gets a good bread from a swollen dough :-)

May I suggest some suggestions?
1. Divide the public data, the second weathermap and the second for search .. copies of each other.
2. More options for getpublicdata search >>
     Basic search with temperature every 10 minutes (since 30 minutes can be rotated in many ways)
     - all stations
     - Only those with a rain gauge included
     - Only those with a wind gauge included
    - A wind gauge and a rain gauge included
3. The coordinate search is for the only and only given region
4. The stations that are too warm are not a problem, they can be reduced by the comparison I mentioned earlier.

It is often thought that some conditions and limitations reduce the load on databases, servers, usually the other way around, too much constraints and other conditions put a lot more than a simple search ...

weatherc

Lainaus käyttäjältä: einari - torstai, 02.05.2019, 18:40
Jatkoin hieman pohtimistani asioista, lieneekö weatherc olla lähelläkään ajatuksiani? ;D

Näin develoopperina en oikeen tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa kun Netatmon Getpublicdatan sivulla on seuraava lauseke:

Lainaa
Stations returned might be located outside of the requested coordinates, due to a 30 minutes cache system. This cache system is the same as the one used by the Netatmo Weathermap.

:o

Cachella ja hakuruudulla kun ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Esimerkiksi...

Jos haen EWN:än kannasta asemat haulla WHERE lat BETWEEN 60 AND 61 AND LON BETWEEN 20 AND 21 niin mysli palauttaa tasan tarkkaan tuon ruudun sisällä olevat asemat eikä mitään muuta.

Tai jos haen haulla WHERE sensors = 2 (sekä wind ja rain anturit) niin se antaa just ne missä molemmat anturit.

Ei se voi olla niin vaikeata, edes Ranskassa.

einari

Ilmeisesti on.. ainakin vastasivat..

here has been a lot of changes recently in the algorithm so I will forward your suggestions and notes to our R&D Team.
Let me know if you have more requests.

Ilmeisesti olet keksinyt jotain, koka ei ole kovinkaan kauaa siitä kun valitelit että haku antaa ruudun ulkopuolelta asemia, mitä tulee tuohon cacheen niin sehän pitää sisällään vai viimeiset muutokset asemilta.. muu data haetaan sitten hitaamilta levyiltä.. samaa tietokantaa ne luultavasti kuitenkin on..

einari

Aamuyöstä mietin, mitä yhteistä esim. Alajärvi, saukonkylä ja Evijärvi,rouvi, sekä Lappajärvi,itäkylä on.. no tietenkin ääkköset...
ja että miksi ne katoaa samoihin aikoihin näkyviltä.. onhan siinä paljon muitakin..

Silloin katoaa ilmeisesti myös muutkin, joissa on ääkkösiä.. ainakin suurimmaksi osaksi.. laskeskelin että nyt oli 257 netatmoa ihan normaalirastituksella.. eilen niitä oli noin 150 illansuussa..  taulukoista äkkipäätä arvioin että lähes sata on asemia joissa on Å,Ä tai Ö.. sama pienilläkin kirjaimilla, ongelma vain on siinä että EWN:n nimet saattavat olla teiden osalta erit kuin Netatmolla.. ::)

Sitten pohdin hieman sillä vähäisellä tietämyksellä heitin palvelimia (Nginx) ja heidän cachesysteemiä... mikä sitten lieneekään, oletuksena on että niitä SSD-levyjä on useita ja palvelimia myös.. ehkä asia voisi olla niin että cache on välillä eri levyllä ja palvelimella, josta puuttuu scandikoodit...

Weatherc tietenkin tarttuu tähän.. ettei ääkkösillä ole tässä merkitystä, ehkei olekkaan, kun koordinaatteina tulee vastaus.. Mutta jossain vaiheessa siellä kuitenkin astuu ääkkösetkin kuvaan, koska kuitenkin asemilla on nimi siirtyessä dashboardiin ja weathermappiin.. asemakohtaisissa datoissa on ääkkösiä... ja sieltään se siirtyy tähän publicdatan ja weathermapin cacheen.. jos jokin osanen ei ymmärrä näitä merkkejä niin eikös soppa ole keitetty, tätä ajatusta puoltaisi myös se että kun asema ei näy weathermapissa niin getpublichaussa body on tyhjä.. ???

Eilen katkos oli rouvissa noin 12.31-19.31 paikallista aikaa, Kuortane, ruona samoin (alajärventie weathermapissa)  sodankylä , kittilä yms.. joissain katkos on lyhyempi ja joissain pitempi..

Pitää seurata sillointällöin mitkä asemat tippuu.. mutta tietenkin sekin olisi helpompaa jos weatherc saisi otettua listan asemista vaikkapa sillointällöin ja verrata niitä keskenään..  ;D