Sääasemat?

Aloittaja hantta4, maanantai, 04.08.2008, 09:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

LainaaJOS saan päähäni tilata kaapelimallisen vantagen ameriikasta, niin sitä kaapelia kaipaisi lisää aika reilusti. Jotta piuhan saa fiksusti edes sisältä ulos asti, kuluu sitä jo helposti 20 metriä. Ainoa vaihtoehto jonka pystyn itse hyväksymään ns. pysyväisratkaisuksi on piuhan veto samaa reittiä sähkötulon (tai vesijohtojen) kanssa. Pystynkö itse tekemään tuota piuhaa lisää, eli millaista kyseinen kaapeli on? Onko se juurikin samaa cat5 kaapelia kuin toisessa aiheessa on käsitelty?

Entä liittimet konsoliin ja laitteisiin?

Se on normaalia puhelinpiuhaa, ei CAT5:sta, ilman mitään eriskummallisuuksia joten kyllä, sitä pystyy tekemään itse lisää. Liittimet Davisissa ovat normaalit RJ12 (vai onkno se RJ11, kuitenkin se normi pienempi "modeemi-malli"). Kannattaa myös ottaa huomioon että Davisin vaikona tuleva piuha joka tulee konsolista ulos ISS:lle on todella pitkä jo valmiiksi, en nyt muista kuin pitkä se on mutta oliskos se jotain 20m jo vakiona, tuulianturista ISS:lle tuleva on 12 m.

weatherc

Tuli muuten mieleen, ei saa unohtaa myöskään Irox:in asemia, joista ei kovin paljon juttua ole ollut. Hintatasoltaan sijoittuvat siihen LaCrossen ja WMR200:n välimaastoon, löytyy esim. tuolla. Ainakin WD tukee niitä.

hantta4

Aika eksoottisen oloisia pelejä nuo iroxit. Mielummin harkitsen näitä joista jo kokemuksia muilla, niin saattaa säästyä monelta murheelta...

Kova tuntuu olevan rahti jenkeistä, vaikka varsinainen laite on lähes ilmainen, niin kuluja kertyy kummasti. Eroa toki silti on vielä kotoiseen hintatasoon kovasta tarjouskilvasta huolimatta :). Ja nyt vertaan tarjouksia siis langalliseen malliin itse tuotuna. Onko jollain tiedossa meneekö näistä kojeista jonkunlainen tulli, vai vain alv?

Tullimaksut vaihtelee käsittääkseni tavarasta ja valmistusmateriaaleista riippuen, tosin jo pelkällä rahdilla ja alvilla karisee suurin innostus taas pois.

Loppujen lopuksi Davisin vp2 langaton malli on kait ennemmin puolilangaton, koska edelleen sitä piuhaa menee (ainakin minun tapauksessa) vähintään 30 metriä iss:ltä tuuliviirille. Ameriikoissa jos asustelisin, niin valinta ei olisi hankalaa.

weatherc

#23
LainaaOnko jollain tiedossa meneekö näistä kojeista jonkunlainen tulli, vai vain alv?

22% ALV rapsahtaa ainakin päälle että kolina käy kun paketti saapuu Suomen mantereelle, siitä ei pääse ohi eikä ympäri. Silloin kun tilasin oman ukkostutkan jenkeistä niin ei mennyt varsinaista tullia mutta jokin ihmeen tullivakuusmaksu muutaman kympin verran ALV:in lisäksi.

LainaaKova tuntuu olevan rahti jenkeistä, vaikka varsinainen laite on lähes ilmainen, niin kuluja kertyy kummasti.
Se on totta, rahti maksaa aivan sikana tänä päivänä. Vähän aikaa kun noita tutkailee niin ei ollenkaan ihmettele miksi moiset maksaa täällä niin paljon kun maksavat (jos ensin poistaa tuon Suomilisän niistä) ja sen päälle kun vielä lyödään se pirun 22% ALV (kohta 23%).

LainaaLoppujen lopuksi Davisin vp2 langaton malli on kait ennemmin puolilangaton, koska edelleen sitä piuhaa menee (ainakin minun tapauksessa) vähintään 30 metriä iss:ltä tuuliviirille. Ameriikoissa jos asustelisin, niin valinta ei olisi hankalaa.
Niinpä..se on kyllä pikkasen harhaanjohtava tuo "langaton" nimitys siitä jos haluaa tuuliviirin muuhun paikkaan kun ISS.


hantta4

Niin, no se rahdin hinta on kyllä suhteellista, tai suhteetonta, miten sen haluaakin nähdä. Viisi Davis asemaa erillisinä tilauksina jenkeistä on likimain saman kuin rekan kärry vaikkapa Saksasta Suomen etelä rannikolle...

Jos kontillisen tilaisi jenkeistä, ei asemaa kohden montakaan euroa tulisi. Eli toisin sanoen pitäisi piipahtaa itse paikan päällä ja tuoda samalla jotain muutakin tarpeellista. Dollarin kurssihan on vaihteeksi heikentymään päin ;D

weatherc

Jos vaan englannin murre taittuu niin suosittelen lämpimästi myös vilkasemista ww-foorumiin ja varsinkin "Weather Equipment"-osioon täällä. Siellä putkahtaa tasaisen väliajoin ketju jossa kysellään suosittelua/apua aseman valintaan. Siellä on myös paljon infoa mahdollisista ongelmista joita ilmenee eri asemille ja mitä niille voi tehdä.

Vaikka kyseessä on Weather Display:n foorumi niin siellä on todella paljon infoa myös näistä "oheisjutuista".

LainaaEli toisin sanoen pitäisi piipahtaa itse paikan päällä ja tuoda samalla jotain muutakin tarpeellista. Dollarin kurssihan on vaihteeksi heikentymään päin

Tulee todella kallis asema siinä vaiheessa (kun hintaan lisätään matkakulut) ;D