Kirjoittaja Aihe: Netatmo PeetBrosin rinnalle.  (Luettu 55718 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa weatherc

• Ylläpito
Vs: Netatmo PeetBrosin rinnalle.
« Vastaus #90 : Lauantai, 23.12.2017, 12:02 »
Propsit Netamolle siitä, SHT2x taitaa olla orginaalina/vanhemmissakin Davikseisssa  ;D
Tuossahan pystyis ainakin teoriassa laittaa Netamo ja Davis vierekkäin ja vertailla ulosantia miten esim rakennelma Daviksen säteilysuoja vs Netatmon purnukka vaikuttaa siihen  ;)

Poissa einari

• Taso ei enää mitattavissa
    • Kotisivu
« Vastaus #91 : Sunnuntai, 07.01.2018, 09:25 »
Samansuuntaista kokemusta täälläkin, vaikka märkää räpäskää on aikalailla tullut, noin 40 cm.
Onko Ahpe:lla mnkäälaista vertailutietoa kun on davis ja netatmo, lämpötilan suhteen?

Poissa ahpe

• Mielipidepresidentti
    • Pello, Yliranta
« Vastaus #92 : Sunnuntai, 07.01.2018, 13:47 »
https://euweather.eu/compare.php?fi

tuolta näkisi, mutta ei nyt asemat lataudu.

Lämpötilan nopeisiin muutoksiin netatmo reakoi hitaasti ja nyt kun pakkanen taas kiristyy näyttää 3 astetta vähemmän kun davis, muuten samoja lukemia näyttävät.

Netatmo http://my.meteoware.com/129742/#/

Davis http://sahkoheikura.com/davis/banner.php

Poissa einari

• Kotisivu
« Vastaus #93 : Sunnuntai, 07.01.2018, 16:21 »
Oudolta tuntuu, kun saman firman anturit..
onko sijoituspaikat lähekkäin?

5 minuutin viive selittyisi sillä lukukertojen määrällä, mutta pitemmässä täytyy olla jokin muu syy..
se että muuten samoissa lukemissa pyörii, on positiivista. olen aina joskus seurannut enw:stä, en vain tiennyt että on sinulla nämä pellon asemat :)

lisäys.. Oletko katsonut mikä on ero davisin ja netatmon puhelinsovelluksen välillä?
« Viimeksi muokattu: Sunnuntai, 07.01.2018, 17:16 kirjoittanut einari »

Poissa weatherc

• Ylläpito
« Vastaus #94 : Sunnuntai, 07.01.2018, 17:25 »
https://euweather.eu/compare.php?fi

Korjattu osittain, nyt latautuu.

Liitteenä molemmat Pello, Yliranta nimellä olevat.

Poissa einari

• Kotisivu
« Vastaus #95 : Sunnuntai, 07.01.2018, 17:57 »
Tuo vertailu on hyvä, kertoi sen että ahpen asemilla netatmo laskee hitaammin, mutta nousee nopeammin.. esim 5.1
Ukalla taas netatmo ja peet bros kulkee samoja latuja, vaikka välimatkaa on useampi kilometri :)

Muuten, Weatherc, siellä on yksi tunturi-lapin seutukunta asemana, kittilän kaukosessa, lähellä särestöniemeä, venesuvannossa. :)

Poissa weatherc

• Ylläpito
« Vastaus #96 : Sunnuntai, 07.01.2018, 19:34 »
Muuten, Weatherc, siellä on yksi tunturi-lapin seutukunta asemana, kittilän kaukosessa, lähellä särestöniemeä, venesuvannossa. :)

Olisko se Kittilä, Venesuvanto?

Poissa einari

• Kotisivu
« Vastaus #97 : Sunnuntai, 07.01.2018, 19:42 »
Vaikkapa se, kuvaa hyvin  :)

Poissa weatherc

• Ylläpito
« Vastaus #98 : Sunnuntai, 07.01.2018, 23:03 »
Tuo vertailu on hyvä, kertoi sen että ahpen asemilla netatmo laskee hitaammin, mutta nousee nopeammin.. esim 5.1
Ukalla taas netatmo ja peet bros kulkee samoja latuja, vaikka välimatkaa on useampi kilometri :)

EWN:än toplista taas kertoo että aikamoinen ero alimmassa lämpötilassa:
Pello, Yliranta   -26.2
Pello, Yliranta   -23.6

Hatusta vedetty arvaus on että ero tulee ainakin osittain anturin rakenteesta, Daviksen anturi on "paljas" säteilysuojan sisällä kun taas Netatmon on pömpelin sisällä.
Oon nähnyt samalaista eroa täällä kotosalla missä mulla myös Oregonin halpis-anturi joka kotelossa, se jäähtyy enemmän mitä Davis selkeinä pakkasöinä.
« Viimeksi muokattu: Sunnuntai, 07.01.2018, 23:10 kirjoittanut weatherc »

Poissa Jussa

« Vastaus #99 : Maanantai, 08.01.2018, 09:40 »

EWN:än toplista taas kertoo että aikamoinen ero alimmassa lämpötilassa:
Pello, Yliranta   -26.2
Pello, Yliranta   -23.6

Hatusta vedetty arvaus on että ero tulee ainakin osittain anturin rakenteesta, Daviksen anturi on "paljas" säteilysuojan sisällä kun taas Netatmon on pömpelin sisällä.
Oon nähnyt samalaista eroa täällä kotosalla missä mulla myös Oregonin halpis-anturi joka kotelossa, se jäähtyy enemmän mitä Davis selkeinä pakkasöinä.

Itse epäilen myös vahvasti tuota. Mikäli kuvista olen ymmärtänyt, netatmon anturi on siis umpinaisen kuoren sisällä?