PostNord - Mikä ihana paketinhukkaja

Aloittaja weatherc, maanantai, 07.11.2016, 20:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.Jäntti

Minun tilanteeni pysyi muuttumattomana noin yleiseltä kantilta, mutta otinpa PayPal:n kautta sitten samanlaiset kiistan.
Jälleen kerran, lyhyesti ja ytimekkäästi, kaveri laittoi tiedot että on minulle kuulemma toimitettu. Kun sain tivattua tyypiltä että mikähän seurantajärjestelmä näin väittää, heitti tyyppi USPS:n (= USA:n postilaitoksen) seurantatiedot ja postasi minulle linkin siihen.

Kun sitä katsoin, tulin siihen tulokseen, että myyjä on joko täysi kus'pää, illiteraatti tai idiootti ja eBay:n reklamaatiopuoli taas lobotomian käyneitä puolisokeita täynnä.

https://tools.usps.com/go/TrackConfirmAction?tLabels=9400109699937899585721

Yllä olevasta linkistä kun klikkaa, se vie USPS:n sivuille ja näyttää paketin statuksen. Ei vissiinkään sen enempää myyjä, kuin edes eBay tiedä mitä sanamuoto "Multiple Carriers" tarkoittaa.
Viimeinen merkintä on Kentuckysta, Erlanger:sta. Tuossa kohdassa USPS luovutti sen ulkomaille lähteviin paketteihin ja sen vastaanotti ensin Chronopost Ranskassa ja sieltä se sitten siirtyi PostNord:n käsiin ja me kaikki tiedämme mitä sen kanssa kävi sitten. Tuo yllä oleva linkki todistaa vain sen, että paketti meni USPS:n "toimivallan" ulkopuolelle, eli heidän vastuu päättyi siihen että paketti saatiin toimitettua määränpäähänsä, eli ulos maasta. Se kuitenkin kelpasi eBay:lle todisteeksi että paketti olisi minulle toimitettu.

PostNord sai tuossa pari päivää sitten yhden yhtä suuttuneen asiakkaan lisää. Työkaverini odotti pakettia, joka oli PostNordin kuljetuksessa. Hän oli kahteen otteeseen ollut kotona odottamassa pakettia kun sen oli tarkoitus saapua tietyssä aikaikkunassa. Se jäi tapahtumatta - kahdesti. Koskaan ei kuriiri soittanut puhelimeen tai ovikelloa. Kaverini soitti heidän Aspaan. Lähtivät selvittelemään missähän paketti piileskelee. Lopulta tuli vastaus: Paketti on kadonnut. Olkaa yhteydessä myyjään uuden lähettämiseksi. Kaverini alko tivaamaan että miten tällainen voi olla mahdollista, jolloin aspa purki tilanteen hänelle seuraavasti:

Paketti jonka oli tarkoitus lähteä kaverilleni Espooseen, olikin vahingossa lastattu Helsinkiin menevään autoon. Kuriiri palautti paketin kierroksen jälkeen terminaaliin pöydälle, josta se sitten on kadonnut. He olivat kuulemma katsoneet oikein kameroista saadakseen selville että kuka paketin vei. Eipä ollut tarttunut kameraan. Sitten vain pahoiteltiin tapahtunutta ja pyydettiin olemaan yhteydessä myyjään uuden lähetyksen saamiseksi. Siinä kaikki. Kaverini raivostui ja uhitteli tekevänsä asiasta tutkintapyynnön poliisille. Aspa oli siitä alkanut änkyttämään ja sopertanut jotain sellaista, että "jos koette että haluatte tehdä ilmoituksen asiasta, niin voitte niin tehdä".

Mitä sitten oli tässä paketissa, joka katosi? Olut-joulukalenteri. 24 kappaletta erilaisia oluita. Kaveri oli odottanut niitä pari kuukautta, että saavat kaikki kasaan ja lähetettyä. Nyt mies on syystäkin vihainen.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

SääSami

#11
Aika törkeää toimintaa PostNordilta. Taitaa olla rosvoja töissä ko. firmassa. Kaverisi pitää ilman mutta tehdä rikosilmoitus asiasta ja ehkäpä sinunkin. Googlasin ko. firmaa ja näitä tapauksiahan tuntuu riittävän. Voisihan firmasta kannella kuluttajavirastoon?

weatherc

Lainaus käyttäjältä: SääSami - lauantai, 26.11.2016, 19:41
Aika törkeää toimintaa PostNordilta. Taitaa olla rosvoja töissä ko. firmassa. Kaverisi pitää ilman mutta tehdä rikosilmoitus asiasta ja ehkäpä sinunkin. Googlasin ko. firmaa ja näitä tapauksiahan tuntuu riittävän. Voisihan firmasta kannella kuluttajavirastoon?

Samaa mieltä mäkin olen. Tutkintapyyntöä kehiin vaan. Ei tuota rosvo-firmaa muuten saada kuriin ellei porukka ala pitää älämölöä siitä.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: SääSami - lauantai, 26.11.2016, 19:41
Kaverisi pitää ilman mutta tehdä rikosilmoitus asiasta ja ehkäpä sinunkin.

Kaverillani on isompi summa kyseessä, joten hänellä on suurempi syy tehdä ilmoitus viranomaiselle. Ymmärsin että hänellä oli jopa ilmoituslomakekin jo auki mutta tarina ei kerro tekikö hän ilmoituksen asiasta. Minä olen vielä tässä kohtaa ns. lähtökuopissa. Odotan mitä valitukseni PayPal:n suuntaan lopulta poikii. En odota mitään muuta kuin sitä että PayPal tilittää summan minulle takaisin, sillä paketti ei ole täällä edelleenkään. Jos saan rahat takaisin, se on kohdallani ±0. Menettämäni kokonaissumma on sitä luokkaa että poliisia ei välttämättä kiinnosta tipan vertaa tutkia asiaa. En tiedä yhtään mikä on tutkinnan aloittamisen alaraja.

Lainaus käyttäjältä: SääSami - lauantai, 26.11.2016, 19:41
Googlasin ko. firmaa ja näitä tapauksiahan tuntuu riittävän. Voisihan firmasta kannella kuluttajavirastoon?

Mielessä kävi sekin, mutta valitettavasti usko heihin meni aika pahasti, kun heitä ei kiinnostanut ottaa kantaa millään tavalla minun ja DNA:n väliseen ristiriitatilanteeseen. Heistä ei kuulunut yhtään mitään ja nyt koko homma on jo tarpeetonta, sillä asiakkuus DNA:n kohdalla loppui 12.11.2016. En tiedä kuinka paljon Kuluttajavirasto ottaa tällaisiin seikkoihin kantaa lopulta. Varmaan jos valituksia tulee riittävästi. Kysymys onkin siitä, mikä on "riittävästi", että kiinnostus herää.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

weatherc

Taka-ajatus mulla olikin se että niiden on *pakko* alkaa kiinnostumaan asiasta jos vain riittävän moni ilmoittaa samasta asiasta, riippumatta siitä mikä casen arvo on. Muuten voi aina ottaa avuksi somen sekä keltainen media. Sehän on viime aikoina jo useasti nähty että niiden avulla saa vauhtia hitaasti raksuttaviin rattaisiin  ;D

J.Jäntti

Omaan tapaukseeni tuli päivitystä.

PayPal teki päätöksen minun hyväkseni, mutta siten että molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä tilanteeseen. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että minä saan rahat takaisin ja vastapuoli ei joudu puolestaan korvaamaan mitään. Päätös pohjautuu "ainutlaatuisiin olosuhteisiin" (unique (set of) circumstances), eli juurikin siihen, että paketti otti ja katosi jonkun PostNordissa työskentelevän pitkäkyntisen paskiaisen matkaan.

PayPal sai tämän casen ratkaistua parissa päivässä. eBay saa minulta pitkän miinuksen siitä, että heillä paloi hommaan rempseästi pari viikkoa ja sitten joku illiteraatti diletantti ääliö ei osannut tulkita asioiden laatua oikein vaan teki päätöksen virheelliseen tietoon perustuen.

Kaikki negatiiviset propsit menevät kuitenkin täysin PostNordille tämän täysin tarpeettoman ylimääräisen säätämisen tuottamisesta. Aion itse kyllä henkilökohtaisesti boikotoida tästä lähin mitä hyvänsä liikettä, joka käyttää toimittajanaan DPD:tä, joka Suomessa on sama, kuin PostNord.

Vaikka tämä on nyt minun osaltani periaatteessa ohi, se ei ole sitä käytännössä. Homma ei vain voi toimia niin, että paketintoimituksista vastaavalla firmalla ei ole muka mitään vastuuta toimituksistaan, vaan jos (tai ennemminkin kun) paketti lähtee jonnekin muualle, kuin määränpäähänsä, ei muka voida edes aloittaa mitään kunnollista tutkintaa ja pyydetään vain että pakettia vailla oleva henkilö on myyjään yhteydessä uuden lähetyksen saamiseksi.

Harkitsen todella vakavasti tutkintapyynnön tekemistä tuosta puljusta. Viranomainen tehköön sitten itse päätöksen onko kyseinen asia ns. riittävän tasoinen heidän tehtäväkseen. Keltainen media voisi olla toki hyvä, mutta minun kadonnut esineeni ei herättäisi niin paljon intohimoja kuin vaikkapa työkaverini. Sitä paitsi sympatiani ovat hänen puolellaan vahvasti, sillä vaikka myyjä ehtisi pistää uuden paketin menemään, ei se enää ehtisi toimimaan joulukalenterin virassa.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

SääSami

Voisihan sitä kannella myös DPD:lle ja ilmoittaa että boikottia seuraa koska käyttäävät PostNordia yhteistyökumppanina? Heillä näyttää olevan lupauksissa vakuutus 520€:n saakka kaikille paketeille. Päteeköhän myös PostNordin osalta?
https://www.dpd.com/de_privatecustomers?mode=deliver#!our_promise
Tuolla on kanssa "tyytyväisiä" asiakkaita.. http://keskustelu.suomi24.fi/t/13692552/postnord-on-surkea-huijariaskafirma

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: SääSami - sunnuntai, 27.11.2016, 18:51
Voisihan sitä kannella myös DPD:lle ja ilmoittaa että boikottia seuraa koska käyttäävät PostNordia yhteistyökumppanina? Heillä näyttää olevan lupauksissa vakuutus 520€:n saakka kaikille paketeille. Päteeköhän myös PostNordin osalta?

Se olisi toki mahdollinen menetelmä, mutta DPD:n kannalta raha ratkaisee, eli PostNord on takuulla ollut halvin alihankkija tai vastaava sellainen, joten se on otettu, sen kummemmin referenssejä tarjoamatta. Vähän lasken sen varaan että DPD:n luovutettua paketit PostNordin hukattavaksi, heidän 520€ vakuutuksensa raukeaa, koska eivät satu enää olemaan paketista vastuussa. PostNordin sivuja kahlatessani en muista nähneeni vakuutuksista, kuin mistään muustakaan vastuuasioista puolta sanaakaan, tai sitten olin sokea niille koska olin sen verran hermot kireällä.

Lainaus käyttäjältä: SääSami - sunnuntai, 27.11.2016, 18:51
Tuolla on kanssa "tyytyväisiä" asiakkaita.. http://keskustelu.suomi24.fi/t/13692552/postnord-on-surkea-huijariaskafirma

Juu. Luin tuon aiemmin jo läpi. Jotenkin tuntui kaikki tuo niin tutulta, että suorastaan ihmettelen miten hitossa tuo lafka on millään mittarilla enää pystyssä. Vissiinkin PostNordilla menee niin lujaa ettei ole tarvetta välittää jostain Suomen vähäisestä sivukonttorista. Ongelmaa ei ole niin pitkään kun rahavirta on vain riittävällä tasolla.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

angle

LainaaPostNord sai tuossa pari päivää sitten yhden yhtä suuttuneen asiakkaan lisää. Työkaverini odotti pakettia, joka oli PostNordin kuljetuksessa. Hän oli kahteen otteeseen ollut kotona odottamassa pakettia kun sen oli tarkoitus saapua tietyssä aikaikkunassa. Se jäi tapahtumatta - kahdesti. Koskaan ei kuriiri soittanut puhelimeen tai ovikelloa. Kaverini soitti heidän Aspaan. Lähtivät selvittelemään missähän paketti piileskelee. Lopulta tuli vastaus: Paketti on kadonnut. Olkaa yhteydessä myyjään uuden lähettämiseksi. Kaverini alko tivaamaan että miten tällainen voi olla mahdollista, jolloin aspa purki tilanteen hänelle seuraavasti:

Jo on yritys. Myöntää hukanneensa paketin niin se sijaan että ryhtyisi korvaamaan sitä, ehdottaakin että pyytää vaan myyjältä uuden. Täytyy pitää firman nimi mustalle listalle.

weatherc

LainaaJuu. Luin tuon aiemmin jo läpi. Jotenkin tuntui kaikki tuo niin tutulta, että suorastaan ihmettelen miten hitossa tuo lafka on millään mittarilla enää pystyssä. Vissiinkin PostNordilla menee niin lujaa ettei ole tarvetta välittää jostain Suomen vähäisestä sivukonttorista. Ongelmaa ei ole niin pitkään kun rahavirta on vain riittävällä tasolla.

Ainakin Sakemanni Zalando käyttää niitä "ilmaisena vaihtoehtona" joten kyllähän niillä puketteja riittää...