PostNord - Mikä ihana paketinhukkaja

Aloittaja weatherc, maanantai, 07.11.2016, 20:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

LainaaProjektin on pysäyttänyt PostNord Logistics, joka kauniisti todettuna ryssi toimitushommat suorastaan käsittämättömän lahjakkaasti.

PostNord:han on todellisuudessa yhdistetty Ruotsin ja Tanskan postilaitokset  :P

Mutta asiaan...Mulla ollut pari pukettia heidän matkassa ja täytyy sanoa että en ole surkeampaa nähnyt. Suomenkin Postistihan on ihan eri maalimasta. Pari esimerkkiä Postnordin saavutuksista:
- Salosta Helsinkiin kesti 3 arkipäivää
- Salon matkahuollosta (oletan) lähimpään SIWA:an kesti 1.5 vrk (matkaa noiden välissä ehkä 2 km)
- Salosta Ruotsiin kesti viikon
Surkeinta tuossa on heidän seuranta joka on täysin avuton eli asiakkaana et oikeen tiedä missä mennään. Suomen Postin seuranta kertoo sentään väliaikatietojakin.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: weatherc - maanantai, 07.11.2016, 20:50
PostNord:han on todellisuudessa yhdistetty Ruotsin ja Tanskan postilaitokset  :P

Noh, PostNord:lle paketin toimitti Chronopost, joka on ranskalainen firma, DPD:n joku sivupulju ja PostNord puolestaan vissiin vastaanottaa DPD:n paketteja tai ainakin niistä osan.
Kaikista käsittämättömintä tässä koko leikissä on se, että Chronopost:n sivuilla oleva seuranta väittää toimitusta jopa yritetyn, mutta minulle ei ollut kukaan soittanut eikä mitään lappua ollut jätetty.

Lainaus käyttäjältä: weatherc - maanantai, 07.11.2016, 20:50
Mutta asiaan...Mulla ollut pari pukettia heidän matkassa ja täytyy sanoa että en ole surkeampaa nähnyt. Suomenkin Postistihan on ihan eri maalimasta. Pari esimerkkiä Postnordin saavutuksista:
- Salosta Helsinkiin kesti 3 arkipäivää
- Salon matkahuollosta (oletan) lähimpään SIWA:an kesti 1.5 vrk (matkaa noiden välissä ehkä 2 km)
- Salosta Ruotsiin kesti viikon
Surkeinta tuossa on heidän seuranta joka on täysin avuton eli asiakkaana et oikeen tiedä missä mennään. Suomen Postin seuranta kertoo sentään väliaikatietojakin.

Aika heikolta näyttää tuon listan pohjalta ainakin. Eniten tässä miestä syö tuo PostNordin asiakaspalvelu ja se, että kaikki yritykset edes etsiä mihin kyytiin se paketti oli mennyt, jäi suorittamatta. Terminaalista vain todetaan eioota ja homma jää siihen. Tuosta listasta voidaan ainakin periaatteessa ekstrapoloida että se paketti löytää minulle tiensä näillä näkymin vuoden 2017 ensimmäisellä neljänneksellä.  ;D
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

J.Jäntti

Hieman päivitystä tilanteeseen.
eBay:n asiakaspalvelu on tehnyt lopullisen päätöksen asiassa koskien PostNord Logistics:lta kadoksiin jääneitä 10Gbit/s-verkkokortteja. Vastaus oli seuraava:

Lainaus käyttäjältä: eBay Customer Support
eBay Customer Support has reviewed the case and made a final decision. We've considered the case carefully and decided not to issue you a refund. We're sorry this didn't work out.

Comments:
We received tracking information from the seller that shows the item was delivered to your address.

Nille, joille englanti ei oikein taivu, suomennos menee näin:
eBay:n asiakastuki on tarkistanut tapauksen ja tehnyt asiassa lopullisen päätöksen. Olemme harkinneet asiaa tarkkaan ja päättäneet että emme tarjoa korvausta asiassa. Olemme pahoillamme, jos tämä ei toiminut.

Kommentit:
Myyjältä saamamme seurantatiedon mukaan lähetys oli toimitettu osoitteeseesi.

Se tarkoittaa nyt enää kolmea asiaa. Joko:
a) Koirani osavat nyt ykskaks avata oven, puhua suomea ja kuitata lähetyksen puolestani ja ovat sen paketin nyt piilottaneet jonnekin minua kiusatakseni, tai
b) Joulupukki tuli etuajassa ja tunki itsensä jostain randomista taloni savupiipusta/ilmanvaihtokanavasta itsensä sisään, totesi että "ja v*tut", poistui putkesta ja jätti ne verkkokortit sinne jumiin, tai
c) Joku on jossain logistiikkaketjun vaiheessa ne vienyt kuormasta ja saanut jollain helvetin kikkakuutosella järjestelmän vielä vakuuttuneeksi siitä että se on muka minulle toimitettu.

Kaiken kaikkiaan, menetin juuri lähes 150€:n edestä tavaraa, yksi myyjä eBay:ssa pitänee minua nyt pahemman sortin kusettajana ja kukaan - PostNord Logistics tai eBay - ei pistä tikkuakaan ristiin asian eteen.
Tiedänpähän etten osta eBay:ssa mitään myyjältä, joka käyttää "Global Shipping Program":ia. Oppirahani olkoon nyt maksetut.  >:(  >:(
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

weatherc

Olisko postia kuluttuja-asiamiehelle ja katsoa mitä se tuumaa asiasta?

Mulla lähti äskettäin myös Webhallen Suomi boikottiin kun homma ei vaan toimi. Viallinen läppäri lähti palautukseen eikä rahoja kuulunut edes heidän omien ehtojen takaisinmaksu-aikojen puitteissa. Vasta ukaasi kuluttaja-asiamiehellä laittoi vauhtia töppössin ruotsin päässä. Loppujenlopuksi kesti 1.5 kk siitä kun paketti lähti takaisin kunnes rahat olivat tilillä. Mielenkiintoista casessa oli se että Webhallen Suomen aspa ei puhu sanaakaan suomea, eikä edes ruotsia vaan englantia. Kun kysyin että miksei hommaa voida hoitaa ruotsiksi niin vastaus oli että aspa istuu Tanskassa eivätkä he siten edes osaa ruotsia....

Mitä tulee noihin maksuihin niin suosin vahvasti PayPalia noissa ulkomaan maksuissa koska heillä on tuo dispute "jollei tavaraa näy". Tiedä sitten mitä he olisivat tuumannet Jäntin tapauksessa...

J.Jäntti

#4
Lainaus käyttäjältä: weatherc - lauantai, 12.11.2016, 11:52
Olisko postia kuluttuja-asiamiehelle ja katsoa mitä se tuumaa asiasta?

Sanottakoon, että usko kuluttajasuojaan heikkeni aika reippaasti Kuluttajariitalautakunnan täyden välinpitämättömyyden edessä mitä tuli DNA:n pelleilyyn ja vaatimuksiini välittömästä liittymän ja asiakkuuden irtisanomisesta. En lähtenyt "häiritsemään" kuluttaja-asiamiestä tästä seikasta, koska en usko hetkeäkään että asia liikkuisi minnekään, kun kysymys sattuu olemaan "vain" vähän vajaasta 150€:sta.

Homma sai muutenkin varsin kiintoisan twistin lopuksi: Mitään todisteita, että myyjän osoittama todiste toimituksesta ei ollut tekaistu, ei annettu, eikä kyseistä todistetta näytetty minulle ja kaiken kukkuraksi ostamaani verkkokorttia ei näy eBay:n ostohistoriassani enää, ihan kuin en olisi niitä ikinä edes yrittänyt hommata. Samalla kun se hävisi, minulta vietiin kaikki mahdollisuus itse varmistaa että myyjän väite pitää oikeasti paikkansa. Parasta sontaa tarjosi minulle annettu mahdollisuus vetoomukseen. Ainoa asia mitä minun tarvitsee kuulemma tehdä on soittaa eBay:hin. Se on ainoa menetelmä. Jää tekemättä.

Lainaus käyttäjältä: weatherc - lauantai, 12.11.2016, 11:52
Mitä tulee noihin maksuihin niin suosin vahvasti PayPalia noissa ulkomaan maksuissa koska heillä on tuo dispute "jollei tavaraa näy". Tiedä sitten mitä he olisivat tuumannet Jäntin tapauksessa...

Paypalin kautta minäkin tuon maksoin, mutta tahto lähteä sinne seuraavaksi, nyt vähemmillä tiedoilla, ei oikein innosta. Ainoa asia jonka huomioin oli se, että hommassa tuntuu olevan melkoisen vahva kusetuksen maku.

Hieman linimenttiä haavoille sentään tuo se, että uudet kortit ovat tilattu. Asiat eivät liiku päivityksien suhteen mihinkään suuntaan ennen kuin kortit saapuvat, joka on mitä tahansa tämän kuun lopusta "välipäiviin".
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

kekke

quote)
***************************************************************************
Paypalin kautta minäkin tuon maksoin, mutta tahto lähteä sinne seuraavaksi, nyt vähemmillä tiedoilla, ei oikein innosta. Ainoa asia jonka huomioin oli se, että hommassa tuntuu olevan melkoisen vahva kusetuksen maku.
***************************************************************************

Juu'u ollakkin vielä niin että ebay ja paypal on periaatteessa yksi ja sama asia.
Tuon peräämisestä saattaisi tulla mielenkiintoinen ristiretki.  >:(

Mullakin on yksi tavara toimittamatta ebaysta jonka maksoin paypallin kautta.
Tuli vaan ilmoitus että ebay oli itse poistanut myyjän käyttäjätilin.
Lisäksi kerrottiin että tavaran pitäisi silti saapua normaalisti. Ei saapunut.
Kerrottiin ottamaan yhteyttä myyjään (en tietenkään pystynyt koska tili on poistettu ebayn toimesta) ja odottamaan vastausta 10 päivää. Laitoin ko. umpikujan kyselynä ebaylle. Heidän omalla viitteellään että sen tili on poistettu.
Nyt hiljattain tuli kysely että onko myyjä vastannut :P No ei ole ilmoitin.  ;D
Siitä asti olen odottanut kun luvattiin että ebay ottaa asian käsiteltäväksi  ???

Voin vaikka vielä postata tapahtuman kulun tänne jos se nyt ikinä tuosta mihinkään liikahtaa.


t:k
-kekke-

****************************************************************
The reason why so few good books are written,
is that so few people who can write, know anything.
FinWX Masku-24
****************************************************************

weatherc

Tuli mieleen että ootteko koittaneet että löytääkö Google vastaavia tapauksia ja miten ne ovat ratkenneet koska ootte tuskin ainuat joille näin on käynyt?

Pes

Kannattaa maksaa visa/credit tililtä.  Kerran olen saanut rahat takaisin PayPal maksusta, käyttämällä visa/credit tiliä maksuun.  Rahat sain takaisin asioimalla oman visa-kortin pankin kanssa.  Asia käsiteltiin täysin verkkopankin kautta. Kyseinen pankki palautti rahat tilille.  Soitto omaan pankkiin niin neuvovat miten menetellään.

kekke

Kaivelin tuossa vielä tätä omaa keissiä vähän lisää.
Kyseessä oli mun tapauksessa ilmeisesti se, että ko. myyjä jolta tavaran tilasin/ostin/maksoin. Myi ilmeisesti kilkettä alle jonkun sovitun hintarajan. Kyseessä oli siis paketissa oleva uusi sähkötupakin "runko". Joku on siis valittanut hintojen polkemisesta tms. ja ebay on poistanut kaverin tilin sen enempää kyselemättä kuka on tilannut, saatko toimitettua jo olemassa olevat tilaukset etc.

Jännä nähdä tosiaan saanko tuota kautta roponi takaisin. Jollei ebay palauta niin sitten tökkään kepillä paypallia ja taas odotellaan.
Yksi asia näissä on kyllä varma, meni miten meni niin piruvie että kaikki kestää kauan.


t:k
-kekke-

****************************************************************
The reason why so few good books are written,
is that so few people who can write, know anything.
FinWX Masku-24
****************************************************************

weatherc

Lainaus käyttäjältä: Pirtti - perjantai, 18.11.2016, 12:45
Kannattaa maksaa visa/credit tililtä.  Kerran olen saanut rahat takaisin PayPal maksusta, käyttämällä visa/credit tiliä maksuun.  Rahat sain takaisin asioimalla oman visa-kortin pankin kanssa.  Asia käsiteltiin täysin verkkopankin kautta. Kyseinen pankki palautti rahat tilille.  Soitto omaan pankkiin niin neuvovat miten menetellään.

Se on totta että tuolla tavalla on enempi "vaihtoehtoja", VISA => PayPal => Ebay. Asioiminenkin lienee helpompaa pankin kanssa kuin PayPalin/Ebayn joissa vastaukset kestää aina ikuisuuden.