Modeemin vaihto ja siihen liittyvät asetus ongelmat Thompson => Cisco

Aloittaja systeemi, keskiviikko, 21.10.2015, 22:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

systeemi

Eli minulla on ollut käytössä Thomsson tcw750-4 joka on eurodocsis 2.0 modeemi. Meinasin vaihtaa modeemiksi Cisco EP3928 eurodocsis 3.0. Asetukset on jossain määrin tuttuja ja normaalit sisäverkko jutut kiinteine ip-osoitteineen ja portti ohjauksineen onnistuu. Mutta nyt kun vaihdoin tuo Ciscon  ja omasta mielestä kaikki asetukset "pitäisi" olla kondiksessa, mutta se ei löydä palveluntarjoajalta ip-osoitetta. Signaalit vahvuudet ja häiriötaajuudet on normaalitasolla. Windows antaa herjaksi että DNS-palvelin ei vastaa. Olen kokeillut syöttää suoraan ciscoon DNS palvelimeen suoraan ja samoin windowsiin sekä lukuisan määrän eri variaatioita. Olen myös nollannut modeemin ja renewannut windowsin useita kertoja. Lisäksi olen kokeillut pakko syöttää ip ja jne... By the way vaihdoin thompsonin takaisin ja mitään ongelmia ei ole, mutta kun haluaisin saada tuo Ciscon huomattavan paljon nopeampana käyttöön niin pitäisi keksiä mistä tuo Ciscon ongelma johtuu.

Eli kaikki verkkopuolen tietäjät/taitajat/konitohtorit ja noitatohtorit jos kehtaisitte hieman tutustua aiheeseen ja opastaa minut oikeille jäljille asian kanssa.

Kertauksena lyhyesti CISCO EPC3928 antaa herjan että DNS palvelin ei vastaa ja siitä syystä Cisco ei saa IP-osoitetta.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

Hemmo


systeemi

Sonera

Niin ja mac numero on modeemista on annettu operaattorille.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

systeemi

Siltaamista olen myös miettinyt, mutta en ole kokeillut... ja tuon muuttaminen siltaavaksi ei minusta muuta mitään itse yhteyden kannalta.

LainaaHieman virittelyä kyllä vaatii, mutta kyllä tuon epc-3825 modeeminkin saa siltaavaksi.

Asenna firefox (ellei ole) ja siihen firebug lisäosa, kirjaudu modeemin hallintasivulle
ja mene Administration / Management sivulle.

Käynnistä firebug ja etsi sivun lomakkeelta kenttä "preWorkingMode" (ja sillä on value="1") ja vaihda kentän nimeksi "working_mode" ja value:ksi "2" ja tallenna (siitä sivun napista).

Jos homma meni putkeen niin modeemi boottaa itsensä ja on sen jälkeen siltaava.
(Hallinta sivulle pääset 192.168.100.1 osoittella sen jälkeen, kun reitittävänä osoite oli 192.168.0.1)

Itselläni on ollut noin kuukauden epc-3825 siltaavana, ja hienosti on toiminut toistaiseksi ainakin.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

Hemmo

No itse en ainakaan siltaavaksi tuota laittaisi.

Pari pointti jotka hyppäs Soneran sivuilta esille:
Jollain henkilöllä oli pitänyt aspan tehdä tuo mac rekisteröinti tms. vaikka käyttäjä oli sen portaalissa itse ekaksi laittanut.

Ohjeen mukaan modeemin toimintaa saattaminen voipi kestää 2-4 tuntia ?
Siis että se saa itselleen IP:n soneralta (tulee rekisteröidyksi verkkoon)

Viimeinen keino tehdasasetusten palautus
(reset nappulaa 10 sekkaa)

systeemi

Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

Hemmo

Mitäs osoitetta se Cisco jakaa sisäverkon windows koneelle ?
Siis ip, subnet,  def gateway, dns.

systeemi

No niin Soneran päästä kuitenkin löytyi se jippo. Teknisen henkilön tuki henkilö mutisi jotain, mistä en saanut selvää. Totesi että resetoidaanpa modeemi vielä kertaalleen ja hän valtuuttaa vielä kertaalleen. No siitä pari tuntia ja tsädää nyt ollaan linjoilla.

Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

Hemmo