Sääasemaohjelmat > Cumulus

Cumulus MX maksulliseksi vai ei

<< < (2/2)

Leka:
Ottipa omaankin silmään tämä topikki, joten laitetaanpa hieman omiakin ajatuksia aiheesta.

Tosiaan, kun luin Steven avautumisen tuossa MX-topikista aikoinaan, niin ensimmäinen ajatus oli WTF ??? Olen siis Steven, foorumin resurssien ja muiden käyttäjien aikaa tuhlaava henkilö, vaikka en ole koskaan pyytänyt apua Cumuluksen ongelmiin foorumilla, tosin postauksia foorumille ei ole kovinkaan monta.

"Hamilton-syndrooma" - kyllä + uskolliset ja fanaattiset opetuslapset ;D Osa näistä melkeimpä kiihkeimpien terroristien kanssa samaan hurmokseen päässet opetuslapset ovat mm. vaatineet Cumuluksen Donate-namiskan käyttäneiden listan julkaisua. Voi vain kuvitella minkälaisia toimenpiteitä listan ulkopuoliset foorumin käyttäjät saisivat :o Vähintään foorumi tulisi NonDonation listalaisille Read-Only, ehkäpä joku IP-banni olisi myös kova sana ;D

Olen valmis maksamaan kohtuullisen summan MX:stä siinä vaiheessa kun se on Leuvenin kanssa yhteensopiva, mutta tapa jolla nyt lahjoituksia pyydettiin uhkailemalla saa vieläkin v****uksen nousemaan >:(

J.Jäntti:

--- Lainaus käyttäjältä: kapo - Sunnuntai, 14.06.2015, 15:38 ---Mutta hyvän alun jälkeen tuli sitten takapakkia, ainakin minun omasta mielestäni. Eli siellä foorumilla esittämääni kysymykseen alettiin tehdä vastaukset sillä tavalla, että "laita liitteksi osoite, missä ongelmasi on." No, minä laitoin, tämän jälkeen joka kerta vastaajat alkoivat etsiä virheitä sivuiltani, joko CSSstä tai sitten muualta. Itse vastaus tekemääni kysymykseen jäi usein taka-alalle, kun siellä foorumilla alettiin ruotia virheitä sivuiltani, jotka eivät liittyneet mitenkään kysymykseeni. Toki virheitä on paljon minun sivustollani ja olen niitä saanut heidän avullaan  vähennettyä, mutta tuo tapa, jollaiseksi se neuvonta muuttui pikkuhiljaa, alkoi minua sen verta korpeemaan, että olen viime aikoina jättänyt avunpyyntöni siellä pois.

--- Lainaus päättyy ---

Huomasin tuon saman itsekin tuossa pidemmän aikaa sitten. Ensin ajattelin että kyseessä oli ns. "Lost in translation"-tyyppinen ilmiö mutta homman jatkuessa kaikessa samana, aloin jo hieman ihmettelemään että lukeeko siellä kukaan noita kysymyksiä oikeastaan yhtään vai onko siellä menossa mahdollisesti jokin kilpailu siitä, kuka saa nopeiten sivustoviat paikannettua. Normaalisti tuon pitäisi mennä niin että henkilö ilmoittaa ongelmasta ja porukka kysyy lisätietoja, jos niitä porukan mielestä tarvittaisiin ja sitten lähdettäisiin hakemaan häiriötä sivustosta, jos ne sinne osoittavat.Minun mielestäni se on toki hyvä, että sieltä tulee sivuston toimintaa koskevia ilmoituksia virheistä ja korjausehdotuksia, mutta hommassa mennä se kuuluisa pe**e edellä puuhun, jos henkilö ei ole edes tällaista palvelua pyytänyt ja lisää kiivetään siinäkin suhteessa, että saatu apu ei valitettavasti lisää ymmärrystä sivuston ja Cumuluksen yhteisestä toiminnasta.

--- Lainaus käyttäjältä: kapo - Sunnuntai, 14.06.2015, 15:38 ---Tuon MX:n (beta 3025) asentelin koneelleni ja sain sen toimimaan, mutta desimaalierottimeni (=pillku) takia jotkin arvot tulostuvat väärin, joten jätin sen vielä popis käytöstä, palasin Cumulus 1:n. Tuo desimaalierottimen virhe on toki listattuna tuon MX:n foorumisivuille osioon.  FAQ/Known issues - PLEASE READ. Eli ei se yllätyksenä mulle tullut. Jos tuo error joskus poistuu, niin sitten harkitsen erilaisten vaihtoehtojen välillä tuon sääohjelman suhteen. Jos tuo tosiaan menee maksulliseksi, niin kynnys hankkia tuo MX on minulle ainakin kohtuu korkea. Tuo J. Jäntin kirjoitus oli sellainen, että olen 100%:sti samaa mieltä hänen kanssaan koskien Steven tapaa ilmoitella asiasta. Siihen ei minulla mitään lisättävää, eikä mitään poistettavaa. Jännä lukea viesti, mikä on kuin olisi lukenut omia ajatuksiaan.

--- Lainaus päättyy ---

Tyypilliseltä Beta-vaiheen häiriöltähän tuo erotin-asia tuntuu. Yleensä tuon korjaaminen pitäisi olla listan kärjessä koska se vaikuttaa ohjelman käytettävyyteen todella herkästi.

Olisin toki voinut valita sanani tarkemmin ja pehmeämmin, mutta kun se vain on mahdotonta tuollaisen tilanteen edessä jossa suunnilleen ohjelman tekijä valehtelee päin näköä ja syyttää käyttäjäkuntaa oman päätöksensä tuloksista.

--- Lainaus käyttäjältä: Leka - Sunnuntai, 14.06.2015, 18:38 ---"Hamilton-syndrooma" - kyllä + uskolliset ja fanaattiset opetuslapset ;D Osa näistä melkeimpä kiihkeimpien terroristien kanssa samaan hurmokseen päässet opetuslapset ovat mm. vaatineet Cumuluksen Donate-namiskan käyttäneiden listan julkaisua. Voi vain kuvitella minkälaisia toimenpiteitä listan ulkopuoliset foorumin käyttäjät saisivat :o Vähintään foorumi tulisi NonDonation listalaisille Read-Only, ehkäpä joku IP-banni olisi myös kova sana ;D

--- Lainaus päättyy ---

Toivon todellakin että vitsailet.  :P
Jos tuo on totta, joidenkin käyttäjien fanaattisuus alkaa saavuttamaan siellä jo ihan absurdit mittasuhteet. Tuo koko vaatimushan on jo selvä julistus siitä, että Cumuluksen käyttäjäkunnan välille pitäisi repiä kuilu "oikeutettujen" ja "B-luokan käyttäjien" välille. Ei voi paljoa muuta, kuin lyödä Natsikortti pöytään ja todeta että morjensta vaan sille älyvapaiden klubille joka tuota siellä on edes kehdannut ehdottaa. Koko ajatus siitä, että Donate-namiskan vapaaehtoisuutta pidetään tuolla jonain läppänä suorastaan puistattaa minua. Ei kuitenkaan edelleenkään pidä unohtaa että Steve itse päätti tuon lisensointimallin, joten jos se ei tuota odotetusti niin ei voi mitään. Jos Steve nyt niin kovasti haluaa takoa rahaa tuolla niin suljettu Beta avoimen tilalle ja kun MX viimein julkaistaan niin Donate-nappi muutetaan Buy-napiksi.

Kysymys kuuluukin, että mitä merkittävää Steve pystyisi tarjoamaan, joka periaatteessa antaisi syyn asettaa ohjelmalle hintalappua? Pelkkä käyttöliittymäuudistus ei riitä. Lisäksi uudemman laitteiston tukeminen vaatii edelleenkin sen että joku lähettää hänelle itse laitteiston lainaan.
Minä lähetin kauan aikaa sitten kysymyksen Peet Bros-aseman tuesta tuonne. Vastausta ei tullut koskaan mikä kummastutti. Steve ei olisi kohdannut kovinkaan suurta haastetta muutenkaan kyseisen aseman implementoimiseksi Cumulukseen, sillä Peet Bros on julkistanut sarjaporttidatansa, eikä siten vaatisi fyysistä laitetta Stevelle lainkaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta