Pätkivien nettiyhteyksien korvaukset

Aloittaja weatherc, maanantai, 05.09.2011, 21:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Laitetaanpa ihan oma viesti naulittuna yläreunaan jotta löytyy helposti.

TS:ssä (Ei TalSa) oli juttua näistä:

http://www.ts.fi/teemat/kuluttaja/253486.html
http://www.ts.fi/teemat/kuluttaja/253488.pdf

khyron

Kas, täähän on menny kokonaan ohi. Olen kyl pohtinu et pitäis logata nettiyhteyden laatua hiukan ja sit mahdollisesti kitistä soneralle. Onkos kellään tietoa sopivasta scriptistä mikä nyt vaikka pingais tietty konetta ja jos on liian hidas tai muuta virhettä niin loggais ajan ja tiedot, vai pitääköhän sitä tehdä oma.

Replikointia varten on jo loggaus, siitä huomasinkin et semmosia pieniä pätkimisiä tuntuu olevan, tosin kun se yhteys on kahden isp:n välillä ne molemmat kuitenkin toteis et toisessa vika:) Eli pitäs olla joku mikä tarkistaa yhteyttä vaikka isp:n postipalvelimelle, tai dns-palvelin vois kans olla hyvä.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: khyron - torstai, 13.10.2011, 21:59
Kas, täähän on menny kokonaan ohi. Olen kyl pohtinu et pitäis logata nettiyhteyden laatua hiukan ja sit mahdollisesti kitistä soneralle. Onkos kellään tietoa sopivasta scriptistä mikä nyt vaikka pingais tietty konetta ja jos on liian hidas tai muuta virhettä niin loggais ajan ja tiedot, vai pitääköhän sitä tehdä oma.

Varmaan pitäisi tehdä oma, koska mistään kunnollisesta, de facto-ohjemasta en ole kuullut, millä tuollaista voitaisiin tehdä. Uskoisin, että kysyntää on. Ainakin itse sellaista voisin harkita myöskin, koska FinWX:n serveriltä liikkuu dataa molempiin suuntiin ja moneen paikkaan vielä.

Omakohtainen kokemus Elisan toiminnasta koko ADSL-ruljanssin kanssa on ollut vähän häilyvä ja vaikka he saivatkin vian korjattua ja ADSL-linja on ollut toiminnassa nyt pidempään, kuin koskaan sitten Lohjalle muuton jälkeen, jossain syvällä mielessäni kytee edelleenkin pieni pelko tuon ADSL-vian uusiutumisesta ja yhtä pitkästä odotusajasta, puhumattakaan siitä, kuinka vasta kolmannella yrittämällä vika otettiin tosissaan vastaan. Itseäni häiritsee yhä se, että kun vikailmoitustani ei otettu vastaan oikeasti, niin en vain löytänyt korkeammalla istuvan vastuuhenkilön tietoja yhtään mistään.

khyronin näkemys tuollaisesta "vikaloggerista" on aivan loistava, mutta se suurin kysymys piileekin siinä, parantaako se korvauksen saantimahdollisuuksia, vaikka asian veisikin eteenpäin ja todisteet asiasta olisivat olemassa.

Voisi sanoa, että jos palveluntarjoajat käyttäisivät voimiaan asioiden korjaamiseksi yhtä paljon, kuin miten paljon he käyttävät voimiaan vastuun pakoiluun tai välttelyyn, olisi meininki varmasti aivan erilainen.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

khyron

Enemmän kuvittelisin tommosen loggerin helpottavan siihen että isp ottaisi asian tosissaan, meinaan jos normaalisti sinne tule vikailmoitus et joskus tuntuu olevan vähän jotain vikaa vs. näin kellonaikoina on ollu vika.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: khyron - perjantai, 14.10.2011, 10:53
Enemmän kuvittelisin tommosen loggerin helpottavan siihen että isp ottaisi asian tosissaan, meinaan jos normaalisti sinne tule vikailmoitus et joskus tuntuu olevan vähän jotain vikaa vs. näin kellonaikoina on ollu vika.

Se onkin ideaalitilanne, että he ottaisivat asian tosissaan. Kysymys onkin juuri siinä, että ottavatko he edes sinulla tarjolla olevan lisätiedonkaan tosissaan, vaikka sinulla on näyttää esim. mainitsemasi tiettyyn kellonaikaan tapahtuva häiriö.

Omakohtainen kokemus on vain antanut sellaisen kuvan, että vaikka minulla oli selvää näyttöä siitä, että minun puolellani on kaikki täysin kunnossa ja heidän järjestelmässään oli korjausta vailla oleva vika, heille se oli yhdentekevää ja kaksi ensimmäistä jonotusta heidän puheilleen oli yhtä tyhjän kanssa, kunnes asiasta ilmoitettiin kolmannen kerran ja linjan toisesta päästä löytyi kuin ihmeen kaupalla ihminen, joka oikeasti osasi katsoa, että linja on totaalisen pimeä niin, ettei edes puhelinkeskuksessa majaileva DSLAMikaan vastaa. Sitten alkoikin tapahtumaan kummallisesti paljon asioita ja lopulta linja nousi ylös.

Mielestäni tilanne on sellainen, että jos soittaa ISP:n vikailmoitusnumeroon, niin kyllä ISP:n pitäisi asia ottaa käsittelyyn kerrasta ja ottaa se vakavissaan silläkin uhalla, että joku tekniikasta tietämätön soittaa sinne, kun ei saanutkaan piuhoja oikeille paikoilleen ja luulee että vika on laitteessa. Tällaisia osaamattomuustapauksia varten ISP:llä on lista asioista joita tulee käydä läpi ja jos sekään ei tehoa, mahdollisuus laskuttaa ns. väärästä hälytyksestä/tarpeettomasta vikakäynnistä asiakasta.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------