Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

15 päivän sääennuste

Aloittaja weatherc, tiistai, 08.07.2014, 00:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

#10
Se on ihan hyvä että kerrotaan havainnoista koska vaikka se toimii mulla nordicissa se ei välttämättä toimi jossain muualla vaikka kuinka pitäisi.

En tiedä miksi sen lataus kestää noin kauan koska jos haen satunnaisen ennustepaikkakunnan nordicissa se latautuu ihan OK. Pitää muistaa että x eniten haettua ennustetta haetaan ajastuksella välimuistiin taustalla palvelimella joten parhaiten sitä pystyy testaamaan valitsemalla joku paikkakunta joka ei varmasti ole aiinä listalla. Myös generoitu ennuste jää välimuistiin hetkeksi.

EDIT:
Kordinaattien haku mobiililla kun lataa ennustetta ilman kordinaatteja/geoid:tä urlissa failaa mobiili-selaimissa. Syy on simppeli, selaimessa se käyttää javascript-geolokaattoria (eli ajetaan vasta kun sivu on latautunut) mutta appsissa se käyttää suoraan puhelimen GPS:iä jolloin se saa sijannin ennen lataamista.
Eli pitäisi "palata vanhaan systeemiin" jos urlista puuttuu nuo tiedot mutta uutta PHP-latausta voisi käyttää jos ne löytyvät. Näin pystyisi myös hakemaan tiettyä paikkakuntaa suoraan urlilla sekä myös Google olisi tyytyväinen :)
Tämä myös todennäköisesti auttaisi Kapon hitaus-ongelmaan jos kerran vanha systeemi toimis OK. :)

Namiskat..
Ne ovat piilossa koska en keksinyt mitään hyvää paikkaa niille kun pienensin sitä ylänaamaa, ideoita sijannista? Tietty ne vois piilottaa pienen "asetukset"-namiskan alle...Hmm...

kapo

Moi!
Mikäköhän nyt ahistaa, kun en saa enää tota vanhan liiton (7pv) ennustettakaan toimimaan.... :'( :-\ ???
Oon minä vaan aika säätäjä näissä hommissa.... :D
Linkki: http://www.kapo511.net/wxEWN_frc.php

weatherc

Se toimii OK täällä.

Koko ennusteessa on peruslaatuinen pikku ongelma joka on tiedossa.
Jos WRF-data uupuu syystä tai toisesta niin uupuu koko ennuste....

kapo

Joo kuukkelin kromilla näytti toimivan... Tulikettu oli solmussa... Ajoin cc-puhdistajan läpi, niin alko myös tuliketulla toimimaan.... Nyt en uskalla enää koskea tohon ennusteeseen edes pitkällä kepilläkään  :-\.... Oon nimittäin elvistelly vaimolle tota EWN-ennustetta, että tarkempaa ei löydy Finskistä... Nyt tuli vähän reklamaatioo ja irvistelyä sieltä suunnalta, kun pitäs tietää vkl sää, että voidaanko mennä mökille ... Oon vaan pyöritelly peukaloitani ja mumissut, ettei täällä mitään sadetta oo tulossa  ::)... No nyt pääsee meidän hallituksen puheenjohtaja sitten katseleen taas tarkkoja ennusteita... :D
By the way, toimiskohan tuo 15 vrk ennuste tossa rinnalla, jos tekis sille oman palstan tonne palvelimelle? Voiskohan sitä kokeilla...? ??? ::)