Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

WUHU:n automaattitoiminnot

Aloittaja J.Jäntti, tiistai, 15.07.2008, 19:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

meteorologi

Olen nyt "oppinut" ja ottanut kaiken hyödyn irti actionfilestä.
Nyt se tekee NWN-templaten ja päivittää sen itse nettiin, sekä laittaa myös currdat.lst:n webbiin.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Meteorologi - keskiviikko, 16.07.2008, 21:19
Olen nyt "oppinut" ja ottanut kaiken hyödyn irti actionfilestä.
Nyt se tekee NWN-templaten ja päivittää sen itse nettiin, sekä laittaa myös currdat.lst:n webbiin.

Teet käytännössä samat asiat, jotka olen ottanut käyttöön Action-filussa minun sääasemallani. :)
Tai melkein kaikki... Tuota FTP-siirtoa hoitaa edelleen kolmannen osapuolen siirto-ohjelma. Siirrän tuon FTP-siirtovastuun WUHU:lle sekä omalla asemallani, että LOHVir-1:llä piakkoin.

Vaikeuksien kautta voittoon. Hyvä, että kaikki toimii nyt niinkuin haluat niiden toimivan.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

meteorologi

Ennen minunkin piti päivittää template nettiin automatisoidulla FTP-ohjelmalla. Mutta häiriöitä ja katkoksia riitti, niin epävarma se oli.
SaveFtp-niminen oli minun. Milläs Sinä sen päivität(-tit)?

meteorologi

Millainen tuo history.dat:in muodostaja on?
Voiko siinä valita, kuinka pitkän ajan välein se hakee tiedot konsolista historiaansa?

Minä en ole nimittäin uskaltanut kokeilla sitä.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Meteorologi - sunnuntai, 20.07.2008, 15:33
Millainen tuo history.dat:in muodostaja on?
Voiko siinä valita, kuinka pitkän ajan välein se hakee tiedot konsolista historiaansa?

Minä en ole nimittäin uskaltanut kokeilla sitä.

LaCrosse-asemissa on sellainen piirre, että mikäli yhteyttä tietokoneeseen ei ole, se kerää mittaustietoja itsenäisesti puskurimuistiin, joka vaihtelee malleittain. Muistaakseni 23xx-sarjan sääasemissa on 175 datapistettä (36xx sarjan asemissa 1750). Näitä se täyttää sen mukaan, minkä olet asemaa pystyttäessäsi antanut HeavyWeather/HeavyWeather Pro-softan kautta. Muistaakseni siellä datapisteiden täyttö valintoina olivat 1, 5, 10, 15 ja 30 min ja 1 tunti. Lihavoituna on oletusarvo, jos et sitä ole koskaan asettanut. Korjata saa ja kannattaa, jos muistan väärin. :)

Tämän mukaan mittauspuskurin kesto on siten joko
- 175 min (hieman vajaa 3 tuntia)
- 875 min (noin 14,5 tuntia)
- 1750 min (noin 1 pv, 5 tuntia)
- 2625 min (vajaa 1 pv, 20 tuntia)
- 5250 min (vähän päälle 3,5 pv)
- 10500 min (vähän päälle 7 pv)

Koska WUHU on jatkuvassa kontaktissa konsoliin, se muodostaa history.dat-tiedostoa samalla, kun se lukee mittaustietoja konsolilta. Koska sinulla on todennäköisesti vain WUHU käytössä, eikä HeavyWeather Prota, se päivittää tuota tiedostoa, jos olet niin sen käskenyt tekemään.

Sitä tiedostoa voi lukea vain ja ainoastaan HeavyWeather Pro, muut sieltä ei paljoa dataa saa irti lukemalla, koska se on binääridataa jonka sisältö on ollut tutkinnan alla jo jonkin aikaa.

Minulla on tuo muodostus käytössä, mutta harkitsen vakavasti koko toiminnallisuuden poistamista käytöstä, sillä en ole noita history.dat:n tietoja käyttänyt koskaan mihinkään ja serverillä taas ei koko HeavyWeather Pro-softaa ole ollutkaan. Historiadataa tulen jossain vaiheessa keräämään tietokantaan, kunhan tuo PHP-osaaminen tästä hieman paranee.

Jos sinulla ei ole tuota toiminnallisuutta ollut käytössä, etkä sitä ole kaivannut, sitä tuskin tarvitset vastaisuudessakaan; Samat tiedot, kuin mitä history.dat-tiedostoon tulee, on luettavissa helpommin Weather Undergroundin sivuilta ja vielä jälkikäsiteltävässä muodossa, .csv-tiedostona.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

meteorologi

"Normaalissa" HeavyWeather-ohjelmassa saa valita minutilleen, kuinka pitkän ajan välein dataa tallennetaan.

Jos vain HW Pro osaa WUHUn ohella lukea niiden muodostamaa .dat:ia, niin onko HW Pro yhteensopiva WS-2300-sarjan kanssa?

Muodostan nyt "normaalilla" HW:lla history.dat:ia.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Meteorologi - sunnuntai, 20.07.2008, 16:48
"Normaalissa" HeavyWeather-ohjelmassa saa valita minutilleen, kuinka pitkän ajan välein dataa tallennetaan.

Jos vain HW Pro osaa WUHUn ohella lukea niiden muodostamaa .dat:ia, niin onko HW Pro yhteensopiva WS-2300-sarjan kanssa?

Muodostan nyt "normaalilla" HW:lla history.dat:ia.

Näin vähän muistelin, mutten ollut varma. WUHU:ssa ei tuota voi muuttaa, koska WUHU ei itsessään lähetä dataa konsolille, niiden oudosta keskusteluprotokollasta johtuen.

HW Pro toimii WS-23xx sarjan asemien kanssa, mutta itse suosittelisin heittämään koko softalla vesilintua. HW on prosessori- ja muistirohmu. HW:n käyttö ei ole pakollista HW Publisherin toiminnalle, sillä ne ovat kaksi irtonaista ohjelmaa ja koska WUHU luo currdat.lst:n, eikä HW, ei ongelmaa ole. :)

Nyt tulee päätä helposti sekoittava osuus.
Tiettävästi tuo HW Pro on ikuisen betan asteella ja hämmästyttävää kyllä, versionumero on 2.0 Beta.
"Normaali" HW on on taas versionumeroltaan 2.1 ja se löytyy aseman mukana tulleelta CD:ltä. Jos asensit tuon HW:n CD:ltä, se on todennäköisesti "normiversio".

Koska sinulla on WUHU käytössä, se pystyy lukemaan konsolilta dataa ihan yhtä hyvin ja tekemään tuon tiedoston. Silloin voit vapauttaa HW:n mittaustehtävästään ja siirtää sen vain statistiikan lukijaksi. Sekään ei tosin ole pakollista, sillä sama data on luettavissa Weather Undergroundistakin, asemasi kohdilta.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

weatherc

Lainaasillä sama data on luettavissa Weather Undergroundistakin, asemasi kohdilta.

Ja tuohon löytyy valmis php-skripti jolla saa ne kätevästi sivuille jos haluaa ;)

Liityn kerhoon ja kehotan myös heittää tuon HW:n niin kauas kun vain mahdollista jollei ole mitään pakollista tarvetta sille ;)


meteorologi

HW on todellakin paha ohjelma.
Minulla se kaatuili, ja sammutti koko koneen, käynnistäen sen sitten WINDOWSin kovalevyn eheystarkistuksella. Kohta kone rutisi ja rätisi, lopulta käynnistyi normaaliin tilaan.
Muistaakseni luin tuosta, että jollain oli sama ongelma?

HW:tä en aio enää käytellä, vaikka historiatiedostosta saakin käyriä.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Meteorologi - maanantai, 21.07.2008, 09:12
HW on todellakin paha ohjelma.
Minulla se kaatuili, ja sammutti koko koneen, käynnistäen sen sitten WINDOWSin kovalevyn eheystarkistuksella. Kohta kone rutisi ja rätisi, lopulta käynnistyi normaaliin tilaan.
Muistaakseni luin tuosta, että jollain oli sama ongelma?

HW:tä en aio enää käytellä, vaikka historiatiedostosta saakin käyriä.

Se on jonkun saksalaisen nyrkkipajan tekemä ohjelmanpätkä, jonka LaCrosse tilasi niiltä. Normaalisti saksalaiset tekevät kestävää jälkeä, mutta HeavyWeatherin kohdalla tapahtui valitettava poikkeus, todennäköisesti heillä oli tiukka aikataulu. Kaatuilut eivät ole sen ohjelman kohdalta lainkaan harvinaisia - pikemminkin päinvastoin. Tilanne pahentui, jos joutui käyttämään USB-RS232 -adapteria koneessaan, että konsolin sai kiinni.

Onneksi löysin WUHU:n. Ilman sitä olisi luultavasti koko sääasema jäänyt vain seinäkoristeeksi.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------