Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Davis VP

Aloittaja kapo, tiistai, 19.11.2013, 17:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kapo

No niin, en oikein tiedä missä osiossa tän kysymyksen pitäis olla, niin laitoin tänne (kun ei ole erikseen sitä tyhmien kysymysten osiota). Eli mua on askarruttanu jo jonkin aikaa semmonen asia, että voiko ton Daviksen tiedot siirtää esim ton mun D-Linkin USB:n kautta kotiverkon koneelle, jossa on Cumulus asennettuna, vai onko tuon Daviksen virtual com:n oltava  letkusta fyysisesti kiinni koneessa? On vaan ikäänkuin turhaan yks kone letkun päässä kiinni.  Jos on turha kysymys, niin poistakaa. En vaan ole oikein perillä näistä asioista, niin aattelin vähän apuja täältä tietäjiltä kysellä... :-[ :-[ :-[


-kapo-

Leka

Mun mielestä ei Davisin datasiirto onnistu nettiin päin ilman PC:tä kuin Weatherlink IP:llä, voin olla tietysti ihan väärässäkin...

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

weatherc

Davis vaatii letkun johonkin laitteeseen joka lukee loggeria. On se sitten RasPi tahikka läppäri tai sitten WL IP.
Tämä voi sitten jakaa dataansa sisäverkossa virtuaalilla kuten VirtualVP:llä jolla voi myös avata TCP/IP-yhteys dataan.

Uusimmissa Oregonneissa taitaa olla langaton USB yhteytenä koneeseen :)
Milloinkohan Daviksen norsunluuntornissa herttäis tähän päivään ja saatais ulos vastaava päivitys tuohon jo aika vanhaan VP2:seen?  ::)

kapo

Kiitoksia vastauksista. Noin minä vähän arvelinkin asian olevan, nyt sain vahvistuksen siihen. Mulla on läppäri vuodelta kilpi ja miekka, joka jaksaa just ja just touhuta ton Daviksen kanssa. Ostaa pätkäytin sunnuntaina itelleni joululahjaksi uuden läppärin ja mietin sitä tohon hommaan, mutta enpähän laita uutukaista letkun jatkoksi, kun siinä touhuilee yks pöytäkonekin samassa nurkkauksessa.... Jatkakoon tuo vanhus tuota touhuilua ton Davis----->Cumulus kolmiodraaman parissa... ;D :D Kiitoksia.


-kapo-