Mikä sääasema se olisi sitten hyvä?

Aloittaja Joona Nieminen, keskiviikko, 17.07.2013, 18:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Joona Nieminen

Moikka vaan kaikille!! :)

Sääasemaa olisin ostamassa ja tiedot haluaisin omille nettisivuille myöhemmin,, mutta mikä asema ?
Oon katsonu seuraavia,, mutta miten nämä oregonit kestää? Daviseihin taidan luottaa (:

-OS WMR200_plus
-OS LW301_UV
-Davis Vantage Vue + WeatherLink (asennus 6-10m korkeuteen)
-Davis Vantage Pro2 (tuulettamaton?) + WeatherLink (tuulimittari talon harjalle 10m ja muut alas pihaan)

Oregonit jos ne on tarpeeksi laadukkaita niin laitetaan samalla systeemillä. Mutta mikä on paras ? Ja ehottakaa muitakin n. 600€ luokkaan (:
Viertiksen sääasema - Oregon Scientific WMR300, Weather Display
Twitter: WeatherViertis
Wunderground: ISUOMI54
FinWX: Lapinlahti-10

systeemi

Vp2 minun mielestä. Huomaathan että se tarvitsee sen dataloggerin. Itse tilasin echtshopista saksasta.

http://www.echtshop.de/klima-wetter-umwelt-wetterstationen-von-davis-c-100_131.html
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

HapaK

Davisille ääni täältäkin. Kolme vuotta sitten pähkäilin samaa, lueskelin foorumeita ja päädyin Vantage Pro 2:een. Echtshopista minäkin sen tilasin eikä ole kaduttanut. Tuolla se on kolme vuotta ollut tuulessa ja tuiskeessa ja toimii!




http://jyv-weather.info

Joona Nieminen

Uskon, että VP2 on hyvä :) mutta tarviiko tuuletuksen jos laittaa hieman varjoisempaan paikkaan ? Kun varjoa tuottaa mm. puut ? Ja dataloggeri tulee sitten mukaan. Myöhemmin lisään lisäantureita. ps. Millä ohjelmalla ootte laittaneet asemienne tiedot sivuillenne?
Viertiksen sääasema - Oregon Scientific WMR300, Weather Display
Twitter: WeatherViertis
Wunderground: ISUOMI54
FinWX: Lapinlahti-10

systeemi

Aika hyvä ilman tuuletusta. Olisiko joku 1-2 asteen nouse auringossa. Tuulettimen tekee itsekkin aika helposti. Lisäksi voi laittaa oman säteilysuojan ja senkin teko on aika helppo.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

Joona Nieminen

Lainaus käyttäjältä: systeemi - keskiviikko, 17.07.2013, 21:28
Aika hyvä ilman tuuletusta. Olisiko joku 1-2 asteen nouse auringossa. Tuulettimen tekee itsekkin aika helposti. Lisäksi voi laittaa oman säteilysuojan ja senkin teko on aika helppo.
Joo, sen mä taidan saksasta erillisenä ostaa keväällä kun alkaa aurinko taas lämmittämään, hankinta taitaa venyä sen verran myöhäiseksi, että heti en tuuletinta kaipaa :)
Viertiksen sääasema - Oregon Scientific WMR300, Weather Display
Twitter: WeatherViertis
Wunderground: ISUOMI54
FinWX: Lapinlahti-10

Leka

VP2 käytössä täälläkin reilut puolitoista vuotta, ei ongelmia jollei tuulimittarin jäätymistä lasketa viime talvelta. Alijäähtynyt vesisade teki tepposet ja autokin oli jääkuorrutettu ;D Ääni VP2:lle.
Echtshopissa VP2 6152EU tarjouksessa 509,98 + kulut Suomeen jotain reilut pari kymppiä ja dataloggeri (174,98€) vielä tietty mukaan.

Mulla on vakio VP2:n temp/hum anturi säteilysuojineen erotettuna ja lisäsäteilysuojilla höystettynä käytössä ja aika hyvin pitää lämpötilat paikkansa lähellä olevien FMI:n asemien kanssa.

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

weatherc

+1 Davikselle täältäkin, 6 vuotta nakkarissa täällä.

Täytyy näin yleisesti sanoa jutun jonka olen kuullut usealta koska OT:n kysymys tulee jatkuvasti vastaan.

Moni, allekirjoittanut mukaanlukien, luuli säästäväsä rahaa tilaamalla halpiksen aluksi.
Tietenkin sillä pystyy myös "kokeilemaan" harrastusta että jääkö koukkuun vai ei sen suuremmalla rahallisella panostuksella mutta kuitenkin.
Mutta, likimain fakta on vaan se, dissaamatta mitään erityistä merkkiä, että nuo halpikset tahtoo hajota jos hyvin käy jo ensimmäisen vuoden aikana. Toki on myös hyviä kappaleita niiden joukossa ja on vuosia toimineita LaCrossejakin mutta harvemmin.

Joten tuloksena on, kuten allekirjoittaneella, että vuoden jälkeen ryöstetään säästöpossu ja tilataan se VP2 joka olisi alunperin pitänyt tilata ja olisi säästynyt ne 2-400€ jota maksoi siitä ensimmäisestä asemasta. Eikä kyllä ole täällä(kään) olla yhtään kaduttu VP2:n hankintaa. Ero jonkun Oregonin kanssa häsläämiseen ja VP:n vakaaseen toimintaan on kun yö ja päivä.