Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

suncomet jumittaa

Aloittaja Argonex, torstai, 27.06.2013, 12:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Argonex

Suncometin c2 palvelin on ollut kumossa aamu 3 lähtien jotenka sivut ovat toistaiseksi poissa toiminnasta :s
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää

Argonex

Ja jälleen... suncometin sivut näyttää olevan juntturassa.huoh. Noh onneksi on jo uusi nettisivutila hommattuna ja viimeistelyä vaille valmiina sivuston lopulliseen siirtoon. Uutena sivutilana toimii Servage.net
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää

iccb

Mulla on domain tuolla suncometin C3 palvelimella ja ei oo isommin ollut häikkää. Olisko 2-3 pidempää >1 h katkoa ollut parin vuoden aikana.
Toistaiseksi pysyn suncometissa.  :)

Argonex

Njuu tottapuhuttuna eihän noi sivut olekkaan kumossa.. mä oon taas saanu sinne ip bannit :) eli pitääpä bootata modeemi kohtapuoliin
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää

weatherc

Tuo IP-banni on asia joka ei välttämättä parane tarjoajaa vaihtamalla.
Jos cPanel on käytössä hallintapaneelina sekä eikä tarjoaja ole säätänyt sen FTP/palomuuri-asetuksia oikein tuppaa nuo wx-softat heittämään banniin pirun helposti. Yks rima joka helposti tulee vastaan on "max samanaikaista yhteyttä per ip"-asetus.

Argonex

Lainaus käyttäjältä: weatherc - tiistai, 26.11.2013, 12:53
Tuo IP-banni on asia joka ei välttämättä parane tarjoajaa vaihtamalla.
Jos cPanel on käytössä hallintapaneelina sekä eikä tarjoaja ole säätänyt sen FTP/palomuuri-asetuksia oikein tuppaa nuo wx-softat heittämään banniin pirun helposti. Yks rima joka helposti tulee vastaan on "max samanaikaista yhteyttä per ip"-asetus.


Totta tuokin. Toinen asia mikä on nyppinyt on se että sivujen lataus kestää välillä tolkuttoman kauan. Ja kolmas juttu mikä mulla tuola ftp juuressa on hyvin outoa on se kaikkien outojen kansioiden määrä mitä on "jostain" vaan sinne tullut. Mulla ei oo mitää käsitystä mitä ne on, jotenka ajattelin et vaihtelu virkistää.. pääsee samalla eroon kaikista turhista rojuista :D
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää

weatherc

LainaaTotta tuokin. Toinen asia mikä on nyppinyt on se että sivujen lataus kestää välillä tolkuttoman kauan. Ja kolmas juttu mikä mulla tuola ftp juuressa on hyvin outoa on se kaikkien outojen kansioiden määrä mitä on "jostain" vaan sinne tullut. Mulla ei oo mitää käsitystä mitä ne on, jotenka ajattelin et vaihtelu virkistää.. pääsee samalla eroon kaikista turhista rojuista

Juu, siivous on aina paikallaan. Jostain syystä sinne pukkaa kerääntymään rojua aivan tolkuttomasti  ;D
Ainakin cPanel tuuppaa aikamoisen kasan eri kansioita tuonne FTP-juureen joten siinä ei sen kummallisempaa muuta kuin että aika häiritseviä ovat.
Osa niistä on vain linkkejä siihen oikeaan kansioon (kuten www => public_html tyylisiä linkkejä) koska, kuten sain kerran vastauksena supportilta, "moni etsii sivujen kansion www:llä kun pläräävät knasioita ja ovat ihan hukassa jollei sitä löydy".

Kun dedillä siirryttiin cPaneliin niin oli tuo FTP yksi pieni ongelmaryyni kun rupes bannia puskemaan kunnes löysin sen ongelmakohdan eli että laittoi nuo rimat riittävän korkeaksi. cPanelin vakio-asetukset olivat auttamattomasti liian matalat näille wx-sivuille joilla usea FTP puskemassa dataa 24/7. Toinen on sen Brute Force-detektori joka myös nappaa nuo wx-FTP:t todella helpolla jollei IP:tä ole erikseen whitelistattu.

Tuo hitaus saattaa kyllä johtua itse suncometin purkista, ehkä ängetty liikaa sivustoja samalle purkille tai jotain muuta vastaavaa.