Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Blitzortung-tutka Pertteliin

Aloittaja weatherc, torstai, 13.06.2013, 12:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

systeemi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - sunnuntai, 16.06.2013, 11:41
LainaaEli täältä pohjoissuomesta puuttuu havainnointilaitteita niin paljon ettei täältä iskuja juurikaan rekisteröidy Blitzortung-verkkoon.
Eilen se nakutti iskuja Enontekiöön aivan kuten FMI:kin eli kyllä kattavuutta näyttää olevan myös pohjoisessa ainakin jonkin verran. Tiedän että ainakin Ivalossa, Rovaniemella ja Kemissä on jo palikat. Suomesta näyttää listalla olevan noin 30 palikkaa.

Katsos enpäs ole huomannutkaan. En kyllä tiennyt sitäkään että täällä on palikat olemassa. Kukahan Kemissä ylläpitää?


edit: Näyttäisi BO:lla olevan huomattavasti vähemmän täppää pohjoisessa kuin etelässä vs. FMI
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

weatherc

LainaaKukahan Kemissä ylläpitää?

Ajoksen asema.

jamo

Itse olisin kanssa jo laittanut ko. tutkan, mutta kun se kolvi ei tykkää toimia oikein mun hyppysissä.  ;D


jamo

weatherc

Se tässä kieltämättä oli hitusen ongelma täälläkin kunnes tuurilla bongasin tuon joka halusi eroon omasta palikasta.
Joku kolvausosaava kehiin kimppatilausta/kasaamista varten pientä korvasuta vastaan? ;)

systeemi

Kolvi pysyy käpälöissä tiettyy rajaan asti. Ööö raja ei ole vielä tullut vastaan, joten pitäisi vissiin alkaa tilaamaan. Tietääkö kukaan mistä löytyis hilppeet ja jos jonkinlaiset ohjeet?
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

Pby11

Lainaus käyttäjältä: jamo - sunnuntai, 16.06.2013, 18:17
Itse olisin kanssa jo laittanut ko. tutkan, mutta kun se kolvi ei tykkää toimia oikein mun hyppysissä.  ;D


jamo

Pitäiskö herättää henkiin, projekti vuodelta 2008-2009.
Sillä sain myös mukavasti napattua salamoita Ranskasta asti.
Suurimmaksi osaksi kaikki homemade, PCB:stä lähtien.


jamo

Lainaus käyttäjältä: weatherc - sunnuntai, 16.06.2013, 18:58
Joku kolvausosaava kehiin kimppatilausta/kasaamista varten pientä korvasuta vastaan? ;)

Tämä kyllä mulle passais oikein hyvin.

jamo

weatherc

LainaaTietääkö kukaan mistä löytyis hilppeet ja jos jonkinlaiset ohjeet?

Laita mailiossu tuonne Blitzortungin sivulle niin laittaa adminni paluupostissa vaihtoehdot miten saada tilpehöörit (joko tilaa kaikki heiltä suoraan tai vain osan ja hankkii loput itse) http://www.blitzortung.org/Webpages/index.php?lang=en&page=2&subpage_0=10

Pby11

#18
Lainaus käyttäjältä: systeemi - sunnuntai, 16.06.2013, 19:20
Kolvi pysyy käpälöissä tiettyy rajaan asti. Ööö raja ei ole vielä tullut vastaan, joten pitäisi vissiin alkaa tilaamaan. Tietääkö kukaan mistä löytyis hilppeet ja jos jonkinlaiset ohjeet?

Tuossa oli lähellä että olisi raja tullut vastaan.
Kaveri päivitti läppärin BIOS, ja homma meni jostain syystä reisille.
Päivityksen jälkeen ei millään tavalla saanut konetta henkiin.
Löysin Englannista valmiiksi fläshätty piiri, juuri tähän läppäriin spiva, joten tilaus sisään.
Hinta oli hulppeat 17 punta, joten ei siinä paljon voinut menettää, jos ei homma kuitenkaan olisi onnistunut, läppäri oli kuitenkin käyttökelvoton.
Ei kun tuumasta toimeen.
Kuvassa piiri on vaihdettu, ja läppäri on tänäpäivänäkin käytössä.  ;)

weatherc

Voin kyllä myöskin napata tuon kartta-skriptin irti tuosta karttasivusta sekä tarvittavan data-keruuskriptin laittaa jakoon BO-tutkille jahka näen ensin sen toimivuuden sekä tutkittua olisiko siellä vielä lisää inressanttia dataa saatavilla.
Palvelinpuolella se vaatii vain MySQL:än sekä cronjobin.