vantage Pro 2 ongelma

Aloittaja ARu, torstai, 21.02.2013, 15:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ARu

Oisaisko kukaan sanoa mistä johtuu:
asema muutaman päivän välein menee sellaiseen tilaan ettei X vilku ollenkaan näytössä ja kaikki data pysähtyy.
ISS:n paristo vaihdettu uuteen, alkaako asema olemaan tiensä päässä ( 8 vuotta pelittänyt hyvin).
kun ottaa konsolin pariston hetkeksi pois ja laittaa uudelleen done namiskasta päälle pelittää taas vähän aikaa.

weatherc

Ei hajua näin suoraan mutta oletan että on langaton tuosta ISS:in paristosta?

ARu


Leka

Mikä on vastaanotettavan signaalin taso? Jos se on alle 20 tulee ongelmia, ainakin itse huomasin tämän. Siirsin konsolin paikkaa hieman ja siitä lähtien vastaanoteettavan signaalin taso on 40 tai yli koko ajan. X:n tilalla on L jos signaali on hukassa.

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

weatherc

Tarkistppa että onko kaikki ISS:in supercapit, eli nuo tötteröt siinä piirilevyssä, OK.

Snowi

Lainaus käyttäjältä: Leka - torstai, 21.02.2013, 18:28
Mikä on vastaanotettavan signaalin taso? Jos se on alle 20 tulee ongelmia, ainakin itse huomasin tämän. Siirsin konsolin paikkaa hieman ja siitä lähtien vastaanoteettavan signaalin taso on 40 tai yli koko ajan. X:n tilalla on L jos signaali on hukassa.

Tämä asia kannattaa tosiaan tarkastaa. Jos on alle 20, niin silloin lukema on liian heikko, jos yli 30, niin silloin ollaan jo aika varmoilla rajoilla. 40-50 on jo lähes 100% varma, mutta mitä olen itse tutkinut, niin yli 30 on sellainen hyvä raja. Tämän lukeman saa näkyviin kun painaa konsolista TEMP ja HUM nappuloita samaan aikaan ja tämän jälkeen 2nd ja WIND nappuloita samaan aikaan. Myös Weatherlinkistä voi tarkistaa signaalin voimakkuuden kohdasta Reports ja Console Diagnostic.

ARu

käväisin tossa kattelemassa ISS:n sisälle, näyttäis silmämääräisesti kaikki OK.

TEMP ja HUM nappuloita painamalla KUVA LIITTEENÄ
2nd ja WIND nappuloita painamalla KUVA LIITTEENÄ

elikkä mitä arvot kertoo, onko kohdillaan.

teutari


Leka

Lainaus käyttäjältä: ARu - lauantai, 23.02.2013, 10:26
elikkä mitä arvot kertoo, onko kohdillaan.
Ihan OK, kaikki lukemat, itseasiassa todella hyvät.

Onkohan vikaa sitten konsolin puolella, jos ISS:n piirilevy ja sen komponentit näyttivät hyvältä.

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

Snowi

Lukemat näyttää lähes täydellisiltä, 100% varmuudella on mennyt paketit läpi, joten parempaan ei enää voisikaan pystyä :). Isommalla otannalla prosenttiluku laskee mahdollisesti 1-2%, mutta sillä ei ole mitään merkitystä.

En kyllä osaa yhtään sanoa mistä tuo ongelma johtuu, sillä itsellä jos on ollut vastaavaa, niin se on aina johtunut tosta signaalin voimakkuudesta.