hourly.py vs livelog.py

Aloittaja oldpet, tiistai, 19.02.2013, 17:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

oldpet

Jouduin sattumoisin nukkumaan viimeyönä sääkoneen vieressä, ja huomasin että koneen tuuletin hurahtaa päälle aika tarkalleen 5 minuutin välein. Aloin miettimään että mahtaa tuo johtua suoraan siitä, että tuo ajaa ne rutiinit joka viiden minuutin välein kun loggaa uutta dataa sieltä konsolista (livelog.py).

Onkohan tuo normaalia, ja voisiko olla että ajamalla hourly.py:tä esim viiden minuutin välein kuluttaisi vähemmän resursseja? Konehan kyllä alkaa olla ikäloppu että ei sen puoleen, mutta olisihan se kiva jos sen saisi ihan hiljaseksi.

miihkali

Läppärikö vaiko mikä? Ei niiden hommien isoja tarvitse olla prosessorin lämmitykseen, joka tapahtuu melko vilkkaasti. Vanha kone on voinut jäädä pientä putsausta vaille, joten ilma ei kiertele kunnolla. Läppärillä on hyvin tavallista tuulettimen jaksottainen käynti, joka joskus ottaa jopa hermoon. Pöydällä rojottava iso PC sen sijaan tarjoaa jäähdytysilmalle paremmat kiertomahdollisuudet, ja suuri puhallin saa hiljakseen käydä lotkotella ketään häiritsemättä. Kestoikä on pitkä eikä kierroksia yleensä lisätä kuin jossain rasittavassa pelikäytössä. Kyllä tuo datan kanssa painiminen ei kummoista tarvitse olla, että prossalle tulee kuuma. Koneen saa kyllä hiljaiseksi, mutta mieluummin kuitenkin se tuulettimen pörräys.  ;D

oldpet

Kyllä, läppäri on. Ikkunalaudalla hyrisee ja siin on tuommonen Intel core solo -prosessori, pitäisi olla virtapihi. Pitää jossai vaiheessa katella onko sinne kertyny kuinka paksu pölykerros. Jäähdytystä yritin heti alkuun parantaa laittamalla duplo-palikoita sinne alle. Kyllä se tuuletin lähti heti pyöriin kun katto esim youtubea, ja varmaan ihan jo nettisivujen selauksestakin. Ei se mikään raketti ole, mutta tuommoseen käyttöön luulisin sen passaavan. Harmittaa vain se kun pari kertaa on ollu ihan pieni sähkökatkos, ja kone sammuu heti, oli sitten akku kiinni tai ei. On niin huono akku että ei pidä ees sekuntia virtaa yllä.

Ehkäpä ihan turhaa murehtia siitä tuulettimesta, pääasia ettei pääse ylikuumenemaan  :)

angle

Minä olen siinä uskossa, että livelog hakee datat konsolista 50 sekunnin välein ja suorittaa tehtävät kuten ini filussa on määritelty. Vai voiko tuon datan haku välin myös itse määritellä? No livelogia en ole edes kokeillut ja oma PyWWS versiokin on aika vanha. Sinänsä en usko tehon tarpeen vaihtelevan käyttikö sitten livelogia tai hourlya.

oldpet

Se loggaus väli on mulla 5 minuuttia. Live kohdassa mulla ei taida olla mitään vaan logged kohdassa. Eipä noilla taida hirveesti eroa olla, samat lorut siellä ini-tiedostossa on. Varmaan kyse on siitä että miten paljon laittaa taskeja tuohon logged kohtaan.

Tosin siellä siirtyy tuo web-kameran kuvakin joka viides minuutti, joka saattaa olla isompi juttu kuin tuo pywws. Siellä pyörii skripti joka tallentaa viiden minuutin välein kuvan, ja siirtää sen sitten kapsille. Nuo pywws jutut ja tuo kuvan otto/siirto näyttäisi pyörivän aika lailla samanaikaisesti, joten siinä voisi yrittää tehdä porrastusta.