Joo mutta seuraa ettei alaosa jäädy. Senhän tiesitkin että lämpö nousee ylöspäin. Itse en ole huolissani tuosta yläosasta vaan juuri tuosta alaosasta. Siinä voi tulla vahinko keinulle ja "elektroniikalle" jos pääsee jäätymään. Tulis nyt kunnon lumisade että näkisi käytännössä miten toimii. Sadekipon lämpötila-anturi on minulla ihan kipon pohjassa juuri tuon vuoksi että näen jos se alkaa jäätymään. Alaosan lämpötila näkyy olevan +4,4 nyt -10asteen pakkasella. Alaosa on ollut noin +10 lauhemmilla keleillä.
Veikkaan että ongelma on "ulkoseinän" eriste joka ottaa kiinni "sisäseinään" ja siten estää lämmön nousun riittävän korkealle, eli samanlainen "snapsi-rantu" josta tuossa aikasemmin...
Ja tosiaan jos korotat niitä niin ongelmaksi saattaa tulla se että vesi kerkee jäätymään aukkojen ritilöihin...
Vesiritilät tosiaan jäätyvät umpeen jos lämmönlähteet nostaa liian korkealle ja mulla ne jo jäätyvivätkin, piti käydä hieman piikkaamassa

Ritilät ovat talvikäyttöön aivan liian pienillä silmillä jos ei kipon sisälämpötila ole tarpeeksi korkea, myös roskasihti on otettu pois, koska lämpö ei enää kyennyt sulattamaan lunta roskasihdin päältä. Pitäisiköhän suurentaa ritilöiden aukkoja reilusti kiikun tyhjennyksen kohdalta, kyllä ne hämähäkit tulee muutenkin siivottua kesällä kipon sisältä
Ulkoseinän eriste ei ota kiinni sadekipon sisäkartioon.
Nyt on nostettu virtalähteen ulostulojännite 13V:iin jos vaikka antaisi hieman lisää lämpöä kippoon, harmi ettei tuossa virtalähteessä enää riitä teho ritilöiden sulanapitovastuksille. Lisäksi hankittuna tuossa pöydällä on 15W polttimot isommilla kuvuilla ja niitä kokeillaan seuraavaksi jos tarvetta ilmenee.