Harrastusta aloittelemassa

Aloittaja Deeb, sunnuntai, 25.11.2012, 23:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Deeb

Terve kaikille foorumilaisille!

Eli olisin harrastusta aloittelemassa. Sääasema pitäisi ostaa ja hintarajana olisi 300e. Tarkoituksena laittaa samantien semmoisen joka kestää hieman pidempään, eikä tarvitsisi heti vuoden päästä olla vaihtamassa. Millaista asemaa tähän hintaan saisi? Nopealla googlauksella ajattelin tällaista: http://www.paratronic.fi/index2.shtml?/saa_asema_2355.shtml
Saisko tuohon hintaa muitakin malleja? Kenties vielä parempia?

Kotisivut sille olisi tarkoitus rakentaa ja sinne tietoja päivitellä  :)

Vaikka tuntuukin että tässä rahaa turhaan meneekin, niin jokin tuossa säässä vetää puoleensa  ;D

Jussa

Moro! Ja tervetuloa joukkoon tuimaan ;)

Jos rajana on 300 niin miksei samantien sitten tämä (jaa, en saa linkitettyä oikeaa osoitetta paratronicin sivuilta, mutta tuo 2801 asema)

Itsellä moinen ollut nyt reilun vuoden ja tyytyväinen olen ollut. Ainoat ongelmat on ollut pattereiden vuoksi. Eli kun pattereista(keskusyksikössä ja ulkolämpötilayksikössä) alkaa puhti loppua, alkaa asema sekoilla ja näyttää mitä sattuu. Tuota ongelmaa ei ole kunhan vaihtaa patterit tarpeeksi tiuhaan ja käyttää laadukkaita paristoja.

Deeb

Kiitos Kiitos  :D

Tuo 2801 mallihan näyttäis aivan soppelilta tuohon hommaan. Saako tuon sisänäyttöyksikön liitettyä verkkovirtaan jos haluaa, vai pitääkö mennä nuilla paristoilla?
Kannattaako asema hankkia Paratronicilta ihan vain noiden takuiden vuoksi?

Jussa

Ei saa verkkovirtaan, eli paristoilla mennään. Ulkomailta saisi varmaan halvemmalla, mutta itse tilasin tuolta. Onhan mahdollinen takuuhomma toki helpompi käsitellä kun kotimaasta ostaa.

veko

Oregon Scientific WMR200 näyttäis olevan Echtshopissa 290 euroa. Postikulut toki päälle...
En tiedä onko sen parempi kuin edellä mainitut, mutta ilmeisesti ainakin helpompi laajentaa (lisäanturit) vaikka puutteitakin kyllä on...

Deeb

Tuon 2801 mallin voisin kyllä laittaa. Saa helposti täältä Suomesta ja niiden mahdollisten takuuasioiden vuoksi. Toki tuo VMR:kin on hyvä, mutta luulen ettei minun tarvitse hankkia lisäantureita ainakaan vielä tässä vaiheessa.  :) Tosin sitten se nähdään  :D Paratronic ei näytä toimittavan matkahuollon kautta vähään aikaan, pitänee sitten Postin kautta tilata.

Jussa, oletko käyttänyt millaisia paristoja ja miten tiheään pitää vaihtaa?

Deeb

Dodii, nyt sitten laitoin tilaukseen tuon 2801 mallin pienen pohdinnan jälkeen (1vk) ;D Sitten vain odottelua, että pääseepi näpräämään.

miihkali