BlitzOrtung-salama-ajoitin

Aloittaja Lakelander, maanantai, 06.08.2012, 23:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Inarissa on pohjoisin pulikka tällä hetkellä ja jos Lappia katselee niin pulikat löytyy myös Roissa ja Kemissä (Ajos). Sen sijaan Norjan ja Ruotsin puolella on hiljaista. Myös itäinen Suomi on aika hiljainen.

Jos olen oikein ymmärtänyt niuta BO-develooppereita niin mitä tiheämmin pulikoita löytyy sen parempi myös sen takia että jos ukkonen on todella lähellä tahtoo pulikka helposti mennä inteference-modeen jolloin hitusen kauemmat pulikat "hoitaa homman" eli päällekkäisyytä kattavuus-alueissa tarvitaan.

systeemi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - sunnuntai, 23.03.2014, 11:28
Inarissa on pohjoisin pulikka tällä hetkellä ja jos Lappia katselee niin pulikat löytyy myös Roissa ja Kemissä (Ajos). Sen sijaan Norjan ja Ruotsin puolella on hiljaista. Myös itäinen Suomi on aika hiljainen.

Jos olen oikein ymmärtänyt niuta BO-develooppereita niin mitä tiheämmin pulikoita löytyy sen parempi myös sen takia että jos ukkonen on todella lähellä tahtoo pulikka helposti mennä inteference-modeen jolloin hitusen kauemmat pulikat "hoitaa homman" eli päällekkäisyytä kattavuus-alueissa tarvitaan.

Laskennat menee pieleen jos oikein lähellä paukuttelee. Lisäksi laskennan tarkkuus paranee huomattavasti, kun useampia asemia on mukana. Uskoisin että Lapin lääniin tarvittaisiin n 10 asemaa "jokaiseen nurkkaan" jotta saataisiin oikeasti tarkka järjestelmä.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

systeemi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - sunnuntai, 23.03.2014, 11:28
Inarissa on pohjoisin pulikka tällä hetkellä ja jos Lappia katselee niin pulikat löytyy myös Roissa ja Kemissä (Ajos). Sen sijaan Norjan ja Ruotsin puolella on hiljaista. Myös itäinen Suomi on aika hiljainen.

Minusta Kemissä ei ole enää ajoitinta vaan se on Iissä tietääkseni. No sille aivan sama onko vai ei, red todennäköisesti menee joka tapauksessa Mellakoskelle.



Saa nähdä koska tuon saa kasaan.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

ARu

Oon laittanut jo kaksi kertaa parin viikon välein sähköpostia blitzortungille millaisesta paketista olisi tilauksessa kyse
Ei oo tullu minkäänlaista vastausta?
Miten toimia?

systeemi

Lainaus käyttäjältä: ARu - maanantai, 31.03.2014, 18:13
Oon laittanut jo kaksi kertaa parin viikon välein sähköpostia blitzortungille millaisesta paketista olisi tilauksessa kyse
Ei oo tullu minkäänlaista vastausta?
Miten toimia?

Tervetuloa hotmail.com kerhoon? Siellä vissiin aika kireä säköposti suodatus. Työpaikan sähköpostiin vastasi, hotmaililla oli turhia yrityksiä.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

ARu

kiitti vinkistä, mulla live.fi posti mutta samaa hommaa. kokeilen toisella katotaan miten käy.

ahpe

Pitkä toimitusaika tuntuu olevan Egonilla. Sain 22.3 tilauksesta vahvistus viestin missä, Egon kertoi: Dear Antero,

the price for a complete set payed by money transfer shiped to Finnland is

31.95+74.00+45.00+5.00+5.00+1.50+15.00+15.00+17.00 = 209.45 Euro

I have all parts on stock and can send the material immediately.

Regards,
Egon

Maksoin tilauksen 23.3, 209.45 Euro , ja lähetin myös kuitin maksusta. Sen jälkeen
Egon ei ole ottanut mitään yhteyttä minuun päin.

Onko tämä normaali käytäntö, että pitää vain odotella, jospa paketti joskus tulisi?

Kuinka pitkiä ovat teillä olleet toimitusajat? Ja oletteko saaneet seurantakoodin, kun on paketin lähettänyt?

systeemi

Lainaus käyttäjältä: ahpe - keskiviikko, 02.04.2014, 18:31
Pitkä toimitusaika tuntuu olevan Egonilla. Sain 22.3 tilauksesta vahvistus viestin missä, Egon kertoi: Dear Antero,

the price for a complete set payed by money transfer shiped to Finnland is

31.95+74.00+45.00+5.00+5.00+1.50+15.00+15.00+17.00 = 209.45 Euro

I have all parts on stock and can send the material immediately.

Regards,
Egon

Maksoin tilauksen 23.3, 209.45 Euro , ja lähetin myös kuitin maksusta. Sen jälkeen
Egon ei ole ottanut mitään yhteyttä minuun päin.

Onko tämä normaali käytäntö, että pitää vain odotella, jospa paketti joskus tulisi?

Kuinka pitkiä ovat teillä olleet toimitusajat? Ja oletteko saaneet seurantakoodin, kun on paketin lähettänyt?

Mulle paketti tuli 30.3 ja maksoin sen 21.3. Ei ole ollut seuranta koodia ja se tulee kirjattuna kirjeenä.  Maksoitko pankin vai paypal:n kautta. Jos maksoit pankin kautta rahat näkyy hänellä muistaakseni viimeistään kolmantena arkipäivänä. Ei se Egon kokoaikaa taida tuota hommaa tehdä. Uskoisin paketin olevan matkalla. Eiköhän perjantaiksi tule.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

ahpe

Laitoin aamulla s-postia Egonille, vastaus tuli heti, että on lähettänyt paketin viime viikon keskiviikkona, oli suomessa jo pe-iltapäivällä. Nyt paketin kulkua hidastaa suomen jakelu ?, koska ollut jo 6 vrk suomessa, oli kylläkin viikonloppu välissä.
Yleensä olen myös huomannut, että paketit jäävät Ouluun "lepäämään" yhdeksi vuorokaudeksi ennen kuin jatkavat matkaa.

weatherc

LainaaNyt paketin kulkua hidastaa suomen jakelu ?, koska ollut jo 6 vrk suomessa, oli kylläkin viikonloppu välissä.
Yleensä olen myös huomannut, että paketit jäävät Ouluun "lepäämään" yhdeksi vuorokaudeksi ennen kuin jatkavat matkaa.

Suomen jakelut ovat monesti kuin huonot vitsit. Täkäläinen kummajainen on että puketti joka tulee Helsingistä kulkee Turun kautta vaikka ollaan matkan varrella. Tosin osin vaikuttaa myös se että puketit paikalliseen Postiin tulee vasta iltapäivällä jolloin mukaan kerkee myös päivällä tulleet puketit jolloin ne voi hakea seurantakoodilla samana iltana.

Jos sulla seurantakoodi niin kysäse Postin aspasta että missä puketti luuraa.