Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Lähetyskatkos

Aloittaja iccb, sunnuntai, 15.07.2012, 23:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

iccb

Perjantainen sähkökatkos sekoitti weather displayn ja sen johdosta ollaan katkolla. Säädetään kuntoon tässä kun keritään. :)
Ne varmuuskopioit... niin.... ;)

Snowi

Itselle on tapahtunut tämä ilmeisesti juuri sinullekin tapahtunut asia useita kertoja ja vielä eri sääkoneille. Ei tuo tosin kovin yleistä ole, mutta itse en luota Weather Displayhin enää ollenkaan tuon suhteen ja yritänkin pitää varmuuskopiot jatkuvasti ajan tasalla. Näin kävi itseasiassa HElsingin aseman koneelle eilen. Tuli jonkinlaiden WD:n perusnäkymä näkyviin ja kaikki asetukset olivat nollaantuneet. Mutta onneksi oli varmuuskopiot otettuna ja sain niiden avulla palautetta asetukset nopeesti kohdilleen.

Itse en ymmärrä Briania miksi näin vakavia bugeja ei korjata välittömästi, vai onko hän edes tietoinen tästä? Muistan kun mulle kävi ensimmäisen kerran noin Klaukkalan aseman kohdalla eikä ollut mitään varmuuskopioita. V-käyrä oli tuolloin huipussaan ja meni pitkään ennen kuin sain/jaksoin laittaa loputkin asetukset kohdalleen. Varsinkin WD:n ulkonäön muokkaus oli vienyt aikaa ja silloin ne kaikki lähtivät käbelemään  >:(

weatherc

Täällä WD ollut yllättävän vakaa viime aikoina, tosin käytössä oleva versio ei ole ihan nitä uusimpia.

Mutta WD:n oma backuptoiminto on aivan must olla käytössä jossa se tekee backupin kerran päivässä. Se on yksi WD:n parhaimmista toiminnoista ja en kyllä voi sanoa että muuta kun on oma syy jollei sitä käytä kun kerran sellainen on.
Se ottaa backupin mm. .ini-filusta sekä kopion rekisteristä jossa kaikki asetukset. Sen .reg-filun kun ajaa sekä ini-filun kun vaihtaa siihen backupatuun palautuu asetukset ulkonäkömuokkauksineen siihen kohtaan missä ne oli backuppia tehtäessä eli täällä edelliseen aamuun.

Syytä tuohon sekoamiseen voipi olla se että WD nykyään lukee ini:n RAM:iin ja käyttää sitä sieltä.
Eikä mikään softa ole tehty siihen että virta vedetään poikki ilman oikeata sammuttamista varsinkaan kun softa lukee jotain rautaa sekunnin parin välein ja vielä tallentaa/prosessoi dataa jatkuvasti. Joten itse en näe sähkökatko-sekoamista varsinaisena bugina laisinkaan vaan pikemmin huonona ennaltaehkäisynä käyttäjän toimesta, toimiva UPS joka osaa sammuttaa koneen kun on ehdoton näissä vermeissä ;)
Sitäpaitsi Hamiltonillahan niitä katkoja luulisi olevan kun ei ole valtakunnan verkossa kiinni vaan on omat tuulimyllyt joka hajoaa aina välillä ;)

Snowi

#3
Juu no ei tuollainen sähkökatko ole ikinä mikään paras tapa sammuttaa konetta ja siten ohjelmia, mutta ei mulla ainakaan mitkään muut ohjelmat menetä asetuksiaan jos sammuvat tuolla tavalla. WD on siis ainoa ainakin omalla kohdalla joka noin tekee, mutta tosiaan kuitenkin hyvin harvoin, mutta kun sattuu kohdalle niin silloin on paras olla backupit kunnossa :)

weatherc

Sori, olin painanut väärää namiskaa, viestiä ei muokattu...

LainaaJuu no ei tuollainen sähkökatko ole ikinä mikään paras tapa sammuttaa konetta ja siten ohjelmia, mutta ei mulla ainakaan mitkään muut ohjelmat menetä asetuksiaan jos sammuvat tuolla tavalla. WD on siis ainoa ainakin omalla kohdalla joka noin tekee, mutta tosiaan kuitenkin hyvin harvoin, mutta kun sattuu kohdalle niin silloin on paras olla backupit kunnossa :)

Juu, nuo backupithan on hyvä olla jo mahdollisten kovalevy sun muiden hajoamisen takia ;)
Se on totta että WD osaa jekkuilla mutta toisaalta, ei se olekkaan ihan mikä "normi" ohjelma siinä mielessä, se tekee aika lailla tiheään ja koko ajan asioita 24/7, tyyliin NexStorm-probleema joka meillä olie mitä Hamiltonpitäisi siinä saada alas on se järkyttävä I/O-käyttö siinä, RAMin ja CPU:n se on jo saanut jopa alle Cumuluksen mitä kerran vertailin niitä.
Mutta siinä on Hamilton kyllä tehnyt oivan lisän laittamalla siihen backuptoiminnon joka jopa toimii, on tullut käyettyä jokusen kerran :)

iccb

Kiitokset tuosta WD:n varmuuskopsuvinkistä, empä ollut huomannut kyseistä kohtaa. Nyt menee varmuuskopsut ajastetusti. :)

En ole kanssa tietokoneiden kanssa törmännyt asiaan jossa ohjelma hukkaa käytännössä kaikki asetuksensa sähkökatkon vuoksi. Eihän tuo tietysti kovin hyvä keino ole konetta alas ajaa, mutta minkäs teet toistaiseksi. :)
Nykyinen sääkoneeni pyörii virtuaalisesti mac mini koneessa, mutta ajatuksena on hankkia läppäri pyörittämään sääohjelmia, jotenka tulisi myös kunnon "ups" siinä samalla.

Mutta anyway, nyt ollaan online taas!  8)