Aloitan oman aiheen tästä niin ei tarvi leikkiä off-topicciä

Olen selaillut viimeiset pari päivää etsiskelemässä hotellia ja löysinkin.

Mulla oli päämäränä eurooppalainen serveri, suunnilleen giga tilaa ja 100 gigaa liikennettä, mielellään että saa useampi domaini samaan pakettiin tarvittaessa ettei tarvi ottaa uutta pakettia, cronjobit päällä ja enemmän kun yksi sql-tietokanta ja cronjobit niin että voit itse hallita niitä ilman että tarvii lähettää ne jonnekkin ja odottaa x määrä päiviä että se asennetaan. Ja että support osaa engalntia, saksa tai ranska kun ei oikeen taivu.
Lähetin myös mailin parilla kysymyksellä katsoaakseni että vastaako kuin nopeasti ja millä kielellä.
Ei kuullosta pahalta, melkein kaikilta löytyy tuon tapainen paketti paitsi cronjobit, sitä ei ole läheskään kaikilla edes saatavilla. Mielenkiintoiseksi vertailun teki hinta, 2 egee/kk -> 50 egee/kk oli suunnilleen haitari. Ja serverit joko USAssa tai euroopassa. Halpa hinta yleensä tarkoittaa että serveri USAssa jossa halvempaa.
Virtuaali-serverit ovat sitten ihan omassa hinta-luokassa, tosin silloin saat enemmän tehojakin.
Pikkuhiljaa sain kasaan listan jossa kymmenkunta ehdokasta saksa-hollanti-uk-akselilla ja hintahaitari 3-25 €/kk. Kaikilla serverit euroopassa hyvien yhteyksien päässä (tein pingit täältä käsin kaikkiin). Jos joku miettii miten sen voi tehdä niin Suorita -> CMD -> komento "ping sivu.com" tai "ping xxx.xxx.xxx.xxx", vastaukseksi tulee neljän pingin keskiarvo, alle 50ms on ihan hyvä, USAan kun menee niin laakisti 120+ms.
Valituksi tuli Hollantilainen B-smarthosting / 1eurohosting jolla paketti jossa 4 gigaa tilaa ja
rajaton liikenne hintaan 60 €/vuosi, cronjobit päällä sekä mahdollisuus 4 domainiin/paketti.
Tuun siirtämään sivut sinne pikkuhiljaa ja vasta kun ovat pystyssä siellä ja mm sääverkoston sivut päivittyy siellä ok niin siirrän osoitteen sinne. Tämä tulee tapahtumaan ehkä viikonlopun aikana tai sit vasta ens viikolla, riippuen tietty vähän ukkosista, jos niitä ilmenee niinei silloin mitään sivuja siirrellä

Henkka