Ai niin palataanpa alkuperäisiin kysymyksiin.
Olen tässä metsästämässä sääasemaa jonka voisin asentaa mökille. Minulla on muissa hommissa dataloggereita joiden tiedot saa upotettua kuvaan. Onkohan jossain sääasemassa tälläistä ominaisuutta? Olisi kiva saada yhteen kuvaan niin kuva kun säätiedotkin. Toki web-pohjainen tarkempien tietojen näyttäminen olisi erittäin kiva juttu.
Täältä foorumilta löytyy
weatherc:n ohje kuinka säätiedot voidaan liittää kuvaan kotisivun katsomisen yhteydessä. Kameraksi suosittelen jotain IP-kameraa, jolloin kuvaustoiminta voidaan tehdä PC:stä riippumattomaksi muutamallakin eri tavalla.
Jos tuo webkamera+säädata yhdistelmä on hankala toteuttaa niin löytyykö sääasemaa josta saa tiedot palvelimelle ilman tietokonetta? Ajatuksena olisi jos saisin systeemin toimimaan ilman konetta. Välillä on pidempiäkin välejä jolloin en itse pääse mökille enkä oikeen enkä oikeen luota wintoosa koneiden toimintaan. Webbikameroitahan on mitkä saa wlanin kautta heittämään kuvan ftpeellä palvelimelle. Toki voisihan sinne laittaa webbikameran kuvaamaan konsolia, mutta aika alkeelliselta se kuullostaisi.
Windows:n rinnalle nostaisin vaihtoehdoksi näitä pieniä linux purkkeja, esim reitittimiä, joissa voi pyörittää tiettyjä sääasema ohjelmia. Itsellä on kokemusta
PyWWS ohjelmasta, joka on ollut erittäin vakaa. Viime talvi kokonaan meni ilman muita kuin itse aiheuttamiani ongelmia. Muitakin on esim.
wfrog ja
Meteohub nyt ekana tuli mieleen.