Moikka kaikille,
Olen tässä metsästämässä sääasemaa jonka voisin asentaa mökille. Minulla on muissa hommissa dataloggereita joiden tiedot saa upotettua kuvaan. Onkohan jossain sääasemassa tälläistä ominaisuutta? Olisi kiva saada yhteen kuvaan niin kuva kun säätiedotkin. Toki web-pohjainen tarkempien tietojen näyttäminen olisi erittäin kiva juttu.
Jos tuo webkamera+säädata yhdistelmä on hankala toteuttaa niin löytyykö sääasemaa josta saa tiedot palvelimelle ilman tietokonetta? Ajatuksena olisi jos saisin systeemin toimimaan ilman konetta. Välillä on pidempiäkin välejä jolloin en itse pääse mökille enkä oikeen enkä oikeen luota wintoosa koneiden toimintaan. Webbikameroitahan on mitkä saa wlanin kautta heittämään kuvan ftpeellä palvelimelle. Toki voisihan sinne laittaa webbikameran kuvaamaan konsolia, mutta aika alkeelliselta se kuullostaisi.
Budjettia en ole miettinyt, mutta 200-600e vois olla semmonen järkisumma. Plus joku mokkula ja siihen datayhteys ton päälle.
Haluisin mitata lämpöä, tuulta ja sadetta. Bonuksena olisi, jos lämpötila antureita saisi useampia liitettyä tulevaisuuden varalle (mökkiin sisälle, meren rannalle ja mökin pihaan tuulelta suojaan tms.)
Palvelintilaa itseltä löytyy jonne ftpeellä pääsee sisään ja http:llä ulos, joten sitä ei tarvita.
Kiva kiitti moi
-Pasi