Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

05.06.2012 verkkosivu alhaalla

Aloittaja systeemi, tiistai, 05.06.2012, 11:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

systeemi

www.eeronkatu.fi sivu alhaalla. Syytä ei ole tiedossa eikä sitä kauanko menee ennenkuin päästään tulille. Vika suncometin päässä.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

jamo

Kun noi sun sivut on cometilla niin varaudu siihen, että niitä katkoja tulee sitten lisää  ;D

jamo

systeemi

Tähän asti päässyt aika pienillä murheilla.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

jamo

Lainaus käyttäjältä: systeemi - tiistai, 05.06.2012, 12:04
Tähän asti päässyt aika pienillä murheilla.

Juu, mutta täälläpäin ei vielä olekkaan ollut kunnon myräkkää. Siinä vaiheessa kun onlinessa alkaa olemaan nelinumeroista lukua niin ne räppäsee "murheet" kehiin.  ;)

jamo

weatherc

#4
Ei voi muuta kun sanoa että tervetuloa kerhoon jos murhe on mihin jamokin viittaa ;D

Syy on se että nämä wx-sivut eivät todellakaan ole tarkoitettu "shared hostingingille" jos pikkasen enemmän liikennettä. Tai no, ei mikään sivu ole muu kun ekä joku "Hello World" staattinen html-sivu.

On jpGraph:ia ilman minkäänlaista cachea, on php/GD-pohjaisia kuvia ilman cacheta, on skriptejä joka parsii ison määrän dataa livenä joka kerta sama data uudestaan ja uudestaan (esim WU-kalenteri) jne.jne. Ja kaiken kukkuraksi sivut päivittyvät lähes reaaliajassa, eli samaa pureskeltua sivua/kuvaa ei edes voisi syöttää ulos kovinkaan kauaa. Kun alkaa onlinessä olevat olemaan kolminumeroisia niin yllämainitut vetää aika tehokkaasti kyykkyyn php:n jos samalla sivulla on ruuhkaa. Varsinkin GD on killeri jos sitä alkaa monottamaan enemmänkin samaan aikaan.
Olen pariinkin kertaan maininnut asiasta ww-foorumilla jossa suurin osa noista skriptinikkareista kuitenkin majailee, mutta yllättäen, se on kun seinälle puhuisi. Ainut joka otti onkeensa oli tuo Steelseries-mittareiden tekijä.

Tämän lisäksi jo pari wx-sivua jossa nelinumeroinen määrä onlinessä syö 100 Mbit kaistaa suht tehokkaasti johtuen esim suurehkosta tutkakuvan koosta. ;D

Ja onhan komlinumeroinen onlinemäärä aika määrä harrastesivulle, siitä ei pääse ohi eikä ympäri. Webhotellissa kun voi samalla purkilla olla satoja sivuja ja heille kaikille pitää riittää resursseja. Eli ne eivät ole alunperinkään suunniteltu siihen että sivuilla olisi enemmän liikennettä. Tämän pitäisi webhotellit tuoda selvästi esille sen sijaan että myyvät rajattomasti sitä ja tätä ja naapurin mummoa.
Tosin mutu on että hotellit alkaa urputtaa asiasta vain nopeammin ja nopeammin, ei olla täällä Pohjolassa enää ainuita, olen kuullut Keski- ja Etelä-Euroopplaisilta että heillä sama juttu.

systeemi

No minulla on ollut nuo kävijämäärät niin pieniä ettei niiden vuoksi ainakaan mitään pitäisi olla. Syksy mietinnässä kun soppari loppu auringon kanssa, että mitä sitten?
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

jamo

Lainaus käyttäjältä: systeemi - tiistai, 05.06.2012, 14:32
No minulla on ollut nuo kävijämäärät niin pieniä ettei niiden vuoksi ainakaan mitään pitäisi olla. Syksy mietinnässä kun soppari loppu auringon kanssa, että mitä sitten?

Ihmiset eivät vielä ole löytäneet tutkaasi  ;D siitä se johtuu, mutta voisin panna pääni pantiksi kun näin on käynyt ja vaikka esim. tosta Ruotsin puolelta nousee itämerta pitkin pohjoiseen ukkosrintama niin tädää... sivusi laitetaan kiinni. Usko pois.  ::)
Kannattaa jo nyt miettiä se plan B  ;)

jamo

systeemi

Lainaus käyttäjältä: jamo - tiistai, 05.06.2012, 19:53
Lainaus käyttäjältä: systeemi - tiistai, 05.06.2012, 14:32
No minulla on ollut nuo kävijämäärät niin pieniä ettei niiden vuoksi ainakaan mitään pitäisi olla. Syksy mietinnässä kun soppari loppu auringon kanssa, että mitä sitten?

Ihmiset eivät vielä ole löytäneet tutkaasi  ;D siitä se johtuu, mutta voisin panna pääni pantiksi kun näin on käynyt ja vaikka esim. tosta Ruotsin puolelta nousee itämerta pitkin pohjoiseen ukkosrintama niin tädää... sivusi laitetaan kiinni. Usko pois.  ::)
Kannattaa jo nyt miettiä se plan B  ;)

jamo

Kyllä minä sitä olen jo miettynytkin, kuten kerroin. En vain suoraan sanottuna tiedä mitä tekisi. Nyt pikku hiljaa saamassa taas järjestelmän henkiin. NSlogissa edelleen jotain "ihmeellistä". Asennettu ja poistettu ja jne.. useampaan otteeseen.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

weatherc

LainaaIhmiset eivät vielä ole löytäneet tutkaasi  Virnistää siitä se johtuu, mutta voisin panna pääni pantiksi kun näin on käynyt ja vaikka esim. tosta Ruotsin puolelta nousee itämerta pitkin pohjoiseen ukkosrintama niin tädää... sivusi laitetaan kiinni. Usko pois.
Kannattaa jo nyt miettiä se plan B
LainaaKyllä minä sitä olen jo miettynytkin, kuten kerroin. En vain suoraan sanottuna tiedä mitä tekisi.

Jotta ei kaikki hiukset lähtisi päästä voin auttaa :)
Ratkaisu löytyy lähempänä kun uskotkaan, dediltä, eli samasta paikkaa jossa oma, jamon ja muutaman muun tutkat majilee.
Sieltä ei kaista tahikka muukaan lopu kesken ;D

jamo

Lainaus käyttäjältä: weatherc - tiistai, 05.06.2012, 20:23
Jotta ei kaikki hiukset lähtisi päästä voin auttaa :)
Ratkaisu löytyy lähempänä kun uskotkaan, dediltä, eli samasta paikkaa jossa oma, jamon ja muutaman muun tutkat majilee.
Sieltä ei kaista tahikka muukaan lopu kesken ;D

Noniin tässä mielestäni oiva tarjous, johon kannattaa tarttua.  8) Ja jos tartut, niin heti, siis heti toimet sellaisiksi että saat siirrettyä sivut uuteen kotiin.
Eli domain ja muut toimet sillai että siirto onnistuisi mahdollisemman nopeasti ja mutkattomasti.  :D

jamo