Yleiset keskustelualueet > EWN - European Weather Network

NWN:ään säteilysuojapakko

(1/7) > >>

weatherc:
Tästä on nyt tullut ajan mittaan sen verran palautetta että asialle on tehtävä jotain...

Eli NWN:ään asetetaan säteilysuojapakko lämpötila-anturin suhteen. Se tullee voimaan 01.06.2012 mutta voi olla että käytännössä jo aikasemmin/myöhemmin, riippuen miten saan sen koodattua.

Toteutetaan siten että jos asema on "aurinkolämmitetty"-listalla se näkyy onlinessä vain yöaikaan, auringon laskusta nousuun, käyttäen aseman kordinaatteihin perustuvia aurinkoaikoja.
Listalle joutumisesta päättää admin sen perusteella miten lämpötila on lähiasemiin verrattuna, eli riittävästi poikkeava lämpötila -> listalle.
Jos huomaat aseman jolla poikkeava lämpötila voit myös ilmoittaa minulle siitä.

Säteilysuoja ei ole ehdoton vaan myös 100% varjoasennus toiminee hyvin mutta silloin ei aurinko saa osua anturiin missään vaiheessa vuorokautta.
Suoja EI tarvi olla mikään Daviksen tai vastaava ostettu malli vaan kotitekoinen toimii hyvin kunhan se toimii :)

Member-areaan tulee täppi jossa voi "korjata" aseman lämmitetystä suojattuun jolloin asema on taas onlinessa 24/7. Täppi tulee näkymään kaikkien asemien member-areassa.

systeemi:
Tää asia ei ole minulla järjestyksessä. Varjossa ollaan, mutta paikka on sellainen että iltaaurinko lämmittää liikaa.

weatherc:

--- Lainaus käyttäjältä: systeemi - Sunnuntai, 20.05.2012, 16:48 ---Tää asia ei ole minulla järjestyksessä. Varjossa ollaan, mutta paikka on sellainen että iltaaurinko lämmittää liikaa.

--- Lainaus päättyy ---

Asia ei tule olemaan silleen ehdoton vaan lähinnä ilmoitus/havainto-pohjainen, eli jos lämpötila ei merkittävästi/jatkuvasti poikkea lähiasemista niin ei se listalle joudu. Kysehän on kuitenkin harrastus-asemasta, ei mistään pilkutarkkuutta vaativasta viranomais-systeemistä ;)
Lähinnä mistä palautetta tullut on asemista jotka näyttävät vaikka 5 astetta enemmän mitä muut lähellä olevat.

systeemi:
No ei minullakaan tee vissiin kuin 10 astetta. Mutta osat on jo valmiina ja paikoilleen vien lähipäivinä.

angle:
Nimimerkillä "kokemusta on" Awekas pisti minun aseman lämpötilan mittauksen 12 tunnin offlineen juuri siksi kun lämpötila poikkesi liikaa oletetusta. Joku instrumentti vika ilmoitus oli sen aikaa näkyvissä.

No tämä vaan esimerkkinä yhdestä toimintatavasta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta