nwn ryhtyy vielä villimmäksi (synop) ;)

Aloittaja weatherc, torstai, 20.05.2010, 19:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Samalla tuossa kun viilailin tuota tietokantaa taas käyntiin tutkailin noita metar/synoppeja ja huomasin että listastani uupui joitakin asemia eikä ne siten tulleet näkyviin.
Pienen säädön jälkeen löysin ogimetin feedin jossa nimet ja koordinaatit selkokielisinä ja päivitin synop-skriptin niin että se päivittää uudella asemalla jos ilmenee. Tuloksena tuli se että nyt on kannassa noin 510 synop-asemaa kaikista pohjoismaista, nuo siis ne mistä dataa tullut viime 6 tunnin aikana mitä käytin otantana. Tämä tarkoittaa sitä että nwn:än kartalla voi parhaimmillaan olla noin 700 asemaa, tätä kirjoittaessa näkyy olevan 420 asemaa näkyvissä. ;D

Lisäsin myös Grönlannin synopit, tuloksena se että nyt on kannan pohjoisin asema niinkin pohjoisesta kun 85°N, Kap Morris Jesup eli Grönlannin pohjoisin kärki ;) Taitaapi olla yksi maailman pohjoisimmista asemista joka lähettää säännöllistä dataa.

Skripti ajetaan kerran tunnissa aina 20 minuuttia yli, moni synop-asema tosin ei päivity kun 3 tunnin välein.

Koko tuotos on myös saatavana raakadatana osoitteesta www.nordicweather.net/synop.txt

weatherc

#1
Noniin, nyt alkaa päivitetyt synopit ja metarit toimia :)

Itse asiassa on synop/metar-tietokannsaasa tällä hetekellä noin 760 asemaa, tämä siis vain Pohjoismaista. Tämä nostaa teoreettisen asemamäärän NWN:ssä lähes 950:een kun lisätään PWS-asemat. Läheskään kaikki ei tosin ole linjoilla ja jotkut lähettävät dataa vain kerran pari päivässä jne. Esimerkkinä Kilpisjärven Synop näyttää lähettävän dataa vain pari kertaa aamusta.
Skripti toimii automagiikalla siten että jos ilmenee uusi synoppi se lisätään kantaan automaagisesti.

Juuri nytten on nwn:än kartalla noin 480 asemaa näkösällä  ;D

Liitteenä  kuva miltä näytti kun iski fiba skriptiin ja se pläjäytti tuoreet aikaleimat kaikkiin asemiin, myös ei linjoilla oleviin  ;D ;D

Niin, Metarit tallentuu myös raakadatana filuun halukkaille osoitteeseen www.nordicweather.net/metar.txt päivittyy 2 krt/tunnissa.

Lisää säätöjä NWN:ään on myös tulossa  ;D

Snowi

Siinä on kartalla ruuhkaa  ;D

Muuten tuo Helsinki-Vantaa metar näyttäisi olevan vähän väärässä kohtaa karttaa, ei sillä kyllä ole minulle niin väliä, kunhan vain data näkyy  :D

weatherc

LainaaMuuten tuo Helsinki-Vantaa metar näyttäisi olevan vähän väärässä kohtaa karttaa, ei sillä kyllä ole minulle niin väliä, kunhan vain data näkyy

Juu, jotkut ovat pikkasen hakusessa ;)
Se johtuu siitä että metarien koordinaatit ilmoitetaan jostain syystä aina vain 2 desimaalilla, kun taas jotta sais ne heti oikein vaatis ainakin 3 desimaalia jollei 4, pws:ssä olen käyttänyt 4 desimaalia ja se on toiminut aika hyvin.
Tulos näkyy hyvin juuri Hki/Vantaan tai Tampere/Pirkkalan kohdilla.

Täytyy väsätä korjaus-skripti jotta ei tarvis jokaista asemaa yksitellen hakea tuolta kannasta vaan että latois oikeat koordinaatit arrayhyn ja sitä kautta korjais ne.

Tosin, ekana oli vaan että sai ne päivittymään koska niillä sivuilla jossa php-errorit näkyivät näkyi 3 erroria kun ei ollut metareja, omalla sivulla ne ei näkyneet koska olen asettanut php-errorien näkyvyyden offille php.ini:stä ;D