Anemometri

Aloittaja miihkali, lauantai, 03.03.2012, 08:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

miihkali

Sijoituspaikka tv-antennimasto. Häiritseekö tv:tä tai päinvastoin? Taajuus 433mHz.

tito

Lainaus käyttäjältä: tito - keskiviikko, 08.07.2009, 09:18
Tuulianturin asennuksen ajattelin tehdä viimeisen päälle huomaamattomaksi asentamalla anturilta lähtevän johdon samoin kuin antennijohdon 6 metrin mittaisen mastoputken sisälle. Ilmeni kuitenkin että TV:tä katsottaessa ulkoyksiköiden tiedonsiirto katkeili ajoittain ja katsottaessa digiboksille tallennettua ohjelmaa oli yhteys poikki koko ajan. Antennijohdon irroitus antennirasiasta palautti yhteyden heti toimimaan. Ei auttanut kuin asentaa antennikaapeli maston ulkopuolelle mastokiinnikkeillä jolloin johto on noin 10 cm irti putkesta.
Toinen havainto häiriöherkkyydestä oli kun sääasemalle ulkoyksiköltä tuleva johto oli kosketuksessa TV:n takana antennijohtoon niin samoin ilmeni katkoksia TV:n ollessa päällä.
Liekö osansa noilla pitkiksi jatketuilla anturikaapeleilla, mutta nyt on toiminut ongelmitta.

Tässä lainaus vastaavista omista ongelmista.

miihkali

http://www.kolumbus.fi/kari.korjonen/koti/project.html

Kiitoksia vain, tito! Löysin sattumalta (kuten aina) oheiset sivut, joissa myös käsitellään antenniputkeen asennusta. Itse olen huolissani jo valmiiksi, koska kyseessä on langaton anturi enkä hyvin mielelläni kiipeile katoille monta kertaa jonkun anturin perässä. Hyvällä tuurilla homma saattaa toimia kertarysäyksellä. Se, että anturista aiheutuisi televisioon häiriöitä, taitaa olla omaa mielikuvitusta. Joskus vain on ollut pientä häippää nuorempana muun muuassa Scalectric-autoradan kanssa. Silloin hävisi telkkarin kuva sekä radion ääni. Eikä siinä edes mikään radiolähetin toiminut. Hiukan vanhempana kaverin kanssa rakennettu merirosvoradio juovitti naapurin telkkarikuvan, joten kilpailu YLE:n kanssa loppui lyhyeen. Onneksi asuimme silloin maaseudun rauhassa. Niinpä nyttemmin, aika vanhana, olen mieluummin varovainen, koska samassa talossa on kuusi muuta taloutta. Talon omistajan lupa sijoituspaikkaan heltisi ilman muuta, koska toinen asema on toiminut ilman mitään  häiröitä kohta vuoden saman talon katolla. Tai olihan häiriönä se helskutan harakkapariskunta, mutta nekin ovat tainneet kiinnostua jostain muusta.