Myrskybongareiden kevätkoulutus 2012

Aloittaja Orko, maanantai, 13.02.2012, 20:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Leksa

Kyllä tuo videointi olisi tosi hieno juttu... niinkuin sral:n (suomen radioamatööriliiton) syyskokous tuossa esimerkkinä:http://media.ham.fi/video/sral/syyskokous2011. Mutta luultavasti myrkybongareilta liian suuri toteutettavaksi :-\

wemmi


Mikko_Kpo

Muihin keskustelussa esiin tulleisiin asioihin en puutu, muuta kuin tuohon legendaariseen Kehä III -korttiin.. On se vaan niin kumma, kun oma laiskuus laitetaan muiden syyksi.. "En jaksa lähteä noin kauas", "Ei ajatella muita kuin etelä-Suomen bongareita" jne.. Kotikaupungistani tulee matkaa Helsinkiin 390km (tiedän, joillekin tulee vieläkin enemmän), enkä kertaakaan ole kokenut sitä ongelmaksi. Oma auto, juna tai lentokone toimii ihmisensiirtovälineenä oikein loistavasti. Mun mielestä IL:n toimitilat ovat oikea paikka tällaiselle tilaisuudelle. Mielipiteitä on monia ja tuo on mun.

Toivon, että paikalle tulee mahdollisimman moni uusi ja vanha bongari.


J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Mikko_Kpo - lauantai, 03.03.2012, 09:29
Muihin keskustelussa esiin tulleisiin asioihin en puutu, muuta kuin tuohon legendaariseen Kehä III -korttiin..

Legendaarinen "Kehä III"-kortti on ollut aina olemassa ja tulee aina olemaan, siitä ei eroon pääse, ellei maan pääkaupunkia siirretä jonnekin muualle - ja silloinkin saadaan joku raja-alue vedettyä ja kehitettyä siitä samanlainen argumenttikortti pöytään lyötäväksi. Se on vain kestettävä ja siedettävä sillä joku sen tulee aina ja ikuisesti esittämään.

Lainaus käyttäjältä: Mikko_Kpo - lauantai, 03.03.2012, 09:29
On se vaan niin kumma, kun oma laiskuus laitetaan muiden syyksi.. "En jaksa lähteä noin kauas", "Ei ajatella muita kuin etelä-Suomen bongareita" jne.. Kotikaupungistani tulee matkaa Helsinkiin 390km (tiedän, joillekin tulee vieläkin enemmän), enkä kertaakaan ole kokenut sitä ongelmaksi. Oma auto, juna tai lentokone toimii ihmisensiirtovälineenä oikein loistavasti.

Onko sinulla oikeasti noin pahasti laput peittämässä ääreisnäköäsi? Ymmärrätkö lainkaan, mitä tulit jaoston jäsenenä juuri esittäneeksi?
Jos ei avaudu, niin kirjoituksestasi nousee ikävästi esille ajatusmaailma, että jos joillakin olisi kiinnostusta, muttei aikaa tai edes mahdollisuutta päästä paikalle, on se tämän ihan oma vika, omaa kykenemättömyyttä tai sitten hän vain sattuu olemaan määrittelysi pohjalta "laiska". Ilmeisesti täydellinen ja läsnäoleva bongari on sellainen, kuten sinä: rahallista, ajallista ja käyttöresursseissa joustokykyä on keskimääräistä merkittävässä määrin enemmän ja se antaa oikeuden tulla julkisesti syyttämään vähänkin erityyppisessä asemassa olevia. Jos jotain toivon, on se, että olen tuon määritelmän kanssa väärässä.

Jos luin oikein, sinulle noin neljänsadan kilometrin matka pääkaupunkiseudulle ei ole ongelma. No hei kivat sulle vaan, kun siihen pystyt ja sinulla on siihen mahdollisuus.
Ongelmana on vain se, että tulit "vähän" väärällä asenteella tänne siitä kuuluttamaan. Odotatko nyt, että täällä porukka lakoaa edessäsi ja pitää sinua jonkinlaisena myrskybongarin esikuvana, etenkin kun alat syyttelemään täällä muita laiskoiksi vastuunpakoilijoiksi? Älä ole yllättynyt, jos et saa täällä asenteellesi ja näkemyksellesi vastakaikua.

Tiesitkö muuten, että kaikki koulutukseen halajavat henkilöt ovat yksilöitä? Osalla on työ, perhe, läheiset ja ystävät (ihan oikeat sellaiset, eikä ne, jota kohdataan vain Facebookissa/Google+:ssa), yksi tai useampi edellämainituista tai ei mitään. Nuo asiat määrittelevät vaihtelevasti, mutta merkityksellisesti sen, paljonko rahaa ja aikaa löytyy lopulta käytettäväksi. Mielenkiintoa voi löytyä myrskybongauskoulutukseen, mutta rahallisen ja/tai ajallisen puutteen vuoksi ei jaoston koulutukseen pääse - vaikka kyse olisikin vain yhdestä päivästä. Yllättävää, eikös vain, mikkoseni? Olen hyvin pahoillani siitä, että kaikki eivät vain voi istua määrittelemääsi bongarin ideaalimuottiin, mutta kaikkiapa ei voikaan miellyttää - eikä osaa ole aikomuskaan.

Tiesitkö muuten, että A.-J.Punkka on kirjoittanut seuraavaa Myrskyvaroitus.com-sivustolla koulusta koskien:
LainaaOsallistujilta ei edellytä muuta ennakkoon kuin kiinnostus harrastusta ja taivaan havainnointia kohtaan.

Onko siis väärin, että asiasta kiinnostuneet vaativat mahdollisuutta päästä edes jollain tavalla mukaan, vaikka retroaktiivisesti? Sinun mielestäsi on ja vain siksi, että kyseessä on "muiden niskaan vieritetty oma laiskuus". Olisikohan nyt viimeistään aika miettiä, mitä tuli täräytettyä julkisesti laumalle potentiaalisia osallistujia ja mitkä voivat olla seuraukset koulutuksen osanottajamäärän kannalta?

Lainaus käyttäjältä: Mikko_Kpo - lauantai, 03.03.2012, 09:29
Mun mielestä IL:n toimitilat ovat oikea paikka tällaiselle tilaisuudelle. Mielipiteitä on monia ja tuo on mun.
Toivon, että paikalle tulee mahdollisimman moni uusi ja vanha bongari.

Takuulla onkin, sillä puitteet tilaisuuden pitämiselle Dynamicumissa ovat todella hyvät. Arvostan tuohon saakka mielipidettäsi. Loput olisit voinut kyllä pukea diplomaattisemmin. Asenteeso ei ole ainakaan jaoston toiminnan edistämiselle kovinkaan hyväksi - yksityisten sääasemaoperaattorien ja myrskybongareiden mahdolliselle tiiviimmälle yhteistyölle vielä vähemmän. Toivon todellakin, että näkemyksesi ei ole jaoston kanssa missään linjassa, tai muuten toivomuksesi uusien bongarien saapumiselle voi jäädä tyngäksi ja pitkän aikavälin vaikutukset tulevat olemaan varsin negatiiviset.

Jos jotain olet tässä vaiheessa saanut aikaan, niin ainakin sen, että olet antanut täällä todella lähtemättömän ensivaikutelman itsestäsi. Asenteellasi myös tuhosit minun vähäisenkin mielenkiintoni ottaa osaa koulutustapahtumaan ja palautit takaisin jaostoa kohtaan kohdistuvan varauksellisuuteni. En ole kovinkaan otettu siitä, että tuollaista porukkaa löytyy jaostosta, joka mainostaa toimintaansa hauskaksi ja hyvähenkiseksi.

Jos tahdoit puolustaa Myrskybongausjaostoa, sen jäsenistöä ja heidän koulutuspaikkaansa, onnittele itseäsi - Ammuit puolustamaasi instanssia juuri jalkaan.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

J.Jäntti

Myrskybongareiden kevätkoulutukseen on ilmoittautunut 13.03.2012 Myrskyvaroitus.com-sivustolla päivitetyn nimilistan mukaan 44 henkilöä. Rajaksi tilaisuuden järjestämiselle on asetettu 50 henkeä, joten kuusi vielä puuttuu.

Ei muuta, kuin ilmoittautumaan mukaan. Ilmoittautumisaika päättyy keskiviikkona 11.04.2012.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

Orko

Nyt on ilmoittautumismäärä ylittänyt jo 60 rajan. Hyvä juttu.

Sen verran tästä keskustelusta otettiin onkeen, että todennäköisesti ainakin joitain luentoja pyritään testivideoimaan ja julkaisemaan myöhemmin jollain aikataululla. Ihan hyvä kokeilu....

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Orko - lauantai, 31.03.2012, 13:46
Nyt on ilmoittautumismäärä ylittänyt jo 60 rajan. Hyvä juttu.

On erittäin positiivista, että osanottajamäärä saatiin määritetyn yli määritetyn rajan. Ainakin itseäni lämmittää huomata, että kiinnostus myrskybongauksen suhteen on hyvällä pohjalla edelleen.

Lainaus käyttäjältä: Orko - lauantai, 31.03.2012, 13:46
Sen verran tästä keskustelusta otettiin onkeen, että todennäköisesti ainakin joitain luentoja pyritään testivideoimaan ja julkaisemaan myöhemmin jollain aikataululla. Ihan hyvä kokeilu....

Videosisältö luennosta on hyvin tärkeää juuri sen vuoksi, että se avaa julkaistua luentomateriaalia myös niille, jotka eivät luennolla olleet. Jos oletetaan, että materiaalissa on jonkinlaista käyrää ja käppyrää, niiden sisältö ja tulkinta eivät aukea, jos sisällön tulkinta on luennoitsijan varassa.

Arvostan sitä, että videoitte osan luennoista ja julkaisette ne luennon sisältöä tukemaan. Uskon, että tätä asiaa arvostaa moni muukin.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

systeemi

Lainaus käyttäjältä: J.Laiho - lauantai, 31.03.2012, 19:53


Arvostan sitä, että videoitte osan luennoista ja julkaisette ne luennon sisältöä tukemaan. Uskon, että tätä asiaa arvostaa moni muukin.


Kyllä nämä videot on minulle ainoa mahdollisuus osallistua. Mielenkiinnolla jään odottamaan.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

J.Jäntti

04.04.2012 päivitetyssä osallistujien nimilistassa on nyt 65 nimeä.

Aiheesta lisää täällä.
Sivulta pääsee ilmoittautumislomakkeeseen. Ilmoittautumisaikaa on vielä jäljellä vajaa viikko. Ilmoittautumisten takaraja on 11.04.2012.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

Mikko_Kpo

En ole mikään guru näiden foorumien kanssa, joten eipä toi lainaus onnistunut ihan niin kuten halusin..

Tämä on selvennystä J. Laiholle edellisen postaukseni vuoksi..

Mun kirjoitus ei ollut mikään jaoston tai kenenkään muun mielipide, vain minun. Itselläni lapsi, vaimo, pari nelijalkaista ja vuorotyö.. Itselläni iso kiinnostus äärevää säätä kohtaan. Koulutuksesta infottiin hyvissä ajoin, joten jäi hyvin aikaa järjestellä asiat siten, että pääsee reissuun. Mä ymmärrän, joillekin se aika ei vain riitä tällaiseen reissuun. Tai suunnittelun jättää liian myöhään. Voi tulla myös äkillisiä esteitä. Syitä on miljoonia.. Joillekin se on raha. En mä sano, että mulla sitä liikaa on, mutta kiinnostus on niin kova, että mielellään vaikka tinkii jostain muusta, että pääsee koulutukseen. Muut tekee ehkä toisin, mä tein nyt tällä tavalla.

Jos kusin viime kirjoituksellani jonkun/joidenkin muroihin, pyydän vilpittömästi anteeksi. Valittaminen koulutuspaikasta, sijainnista, matkan kustannuksista sun muusta sai vain liian isot mittapuut mun korvien välissä. Kai se vain meissä suomalaisissa asuu tyytymättömyys lähes joka asiaan, joten pitää vain valittaa vaikka pelkästään valittamisen riemusta.

*rauhanpiippu*