Sääaseman osto

Aloittaja wangel436, torstai, 29.12.2011, 09:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

khyron

Onko kukaan testannu tarkemmin mimmosia eroja noilla eri säteilysuojilla on?

Snowi

Lainaus käyttäjältä: wangel436 - sunnuntai, 15.01.2012, 22:27
Tuossa jälkiasennus tuuletinsarjassa ei ole akkua ollenkaan joten se ei pyöri pimeänaikaan ollenkaan,jos nyt asian oikein ymmärsin.

Se voi tosiaan olla näin. Tosin hirmuista hyötyä ei sillä yötuuletuksella varmaankaan ole, paitsi ehkä heikkotuulisina "trooppisina öinä".

weatherc

LainaaOnko kukaan testannu tarkemmin mimmosia eroja noilla eri säteilysuojilla on?
Ei sen tarkemmin mutta mutu mikä jäänyt on että kyllä se tuuletin on poikaa kesällä näinkin pohjoisessa mitä mekin ollaan varsinkin jos aurinko pääsee paistamaan siihen.

h2o

#33
Heips vaan kaikille, toivotan itseni tervetulleeksi foorumille  :P

Sääasema se on itellänikin mielessä ja olen yrittänyt speksata itselleni sopivaa, kustannuksiltaan kohtuullista laitetta jolla aloittaa harrastus. Kustannuksiltaan kohtuullinen voi tarkoittaa tietenkin toiselle toista kun toiselle, mutta itse toivoisin pääseväni alkuun ~200€ setillä. Jotenkin ajatus on pinttynyt siihen, että haluaisin käyttää Cumulus ohjelmistoa, koska se vaikuttaa varsin näppärältä ja selkeältä ainakin screenshottien suhteen. Ohjelman käyttö rajoittaa sääaseman valikoimaa, mutta äkkiseltään katsottuna listalta löytyy myös matalemman budjetin tuettuja asemia. Ensimmäisenä listalta otti silmään noin 160€ laite, Oregon Scientific WMR-88, mutta osaisiko joku kokeneempi kertoa (sillä itse en löytänyt selkeää vastausta edes spekseistä) miten paljon dataa itse loggeri tallentaa, ennen kun alkaa pyyhkimään vanhaa dataa pois? Itselleni olisi aika tärkeää, että itse rauta keräisi muistiinsa mittaustuloksia, eikä PC:tä tarvitsisi pitää koko ajan päällä sillä varjolla, että data ei häviä. Tämä varmaankin riippuu mittaustiheydestä, mutta onko esim. ko laitteella se säädettävissä ja laskettavissa montako päivää dataa muistiin tallentuu?

jos jollain on ehdottaa parempaa rautaa, huomioiden juurikin tuon loggausmuisti vaatimuksen, ehdottakaa toki. Monet kiitokset jo etukäteen!

edit: Mites Fine Offset WH3080? Tuohan osuu hienosti omiin tarpeisiin, näyttää keräävän 4080 mittaus-settiä 5-240 minuutin intervallilla.
http://www.signatrol.com/product/185_weather-station-with-solar-power.html



veko

Lainaus käyttäjältä: h2o - keskiviikko, 02.05.2012, 19:29
Heips vaan kaikille, toivotan itseni tervetulleeksi foorumille  :P

Sääasema se on itellänikin mielessä ja olen yrittänyt speksata itselleni sopivaa, kustannuksiltaan kohtuullista laitetta jolla aloittaa harrastus. Kustannuksiltaan kohtuullinen voi tarkoittaa tietenkin toiselle toista kun toiselle, mutta itse toivoisin pääseväni alkuun ~200€ setillä. Jotenkin ajatus on pinttynyt siihen, että haluaisin käyttää Cumulus ohjelmistoa, koska se vaikuttaa varsin näppärältä ja selkeältä ainakin screenshottien suhteen. Ohjelman käyttö rajoittaa sääaseman valikoimaa, mutta äkkiseltään katsottuna listalta löytyy myös matalemman budjetin tuettuja asemia. Ensimmäisenä listalta otti silmään noin 160€ laite, Oregon Scientific WMR-88, mutta osaisiko joku kokeneempi kertoa (sillä itse en löytänyt selkeää vastausta edes spekseistä) miten paljon dataa itse loggeri tallentaa, ennen kun alkaa pyyhkimään vanhaa dataa pois? Itselleni olisi aika tärkeää, että itse rauta keräisi muistiinsa mittaustuloksia, eikä PC:tä tarvitsisi pitää koko ajan päällä sillä varjolla, että data ei häviä. Tämä varmaankin riippuu mittaustiheydestä, mutta onko esim. ko laitteella se säädettävissä ja laskettavissa montako päivää dataa muistiin tallentuu?


Ei WMR88:ssa ole mun mielestä dataloggeria ollenkaan. WMR200 laitteessa on ja se tallettaa 19 päivää kun tallennusvälinä on yksi minuutti.