VIESTIKETJU KATKAISTU OMAKSI KETJUKSEENTuontapaista infoa olen itsekkin miettinyt sivuilleni jossain vaiheessa, tyyliin että ukkostutka-sivullle tulisi ilmoitus jos tutkan tiedot liian vahoja sekä myös etusivulle jossa nuo live-säätiedot ovat, en ole vaan vielä saanut sitä aikaseks. No, sen verran on että tuo mun tutkasivun scripti pläjäyttää ison offline-merkin keskelle tutkakuvaa jos kuva yli tunnin vanha

Itseasiassa ei ollut kovin vaikea löytää tuohon lopulta ratkaisua Googlettamalla, mutta on totuuden nimissä sanottava, että itse en tuota olisi ikipäivänä kehittänyt itse, vaikka koko muunnos on todellisuudessa kahdesta rivistä kiinni, kuten alla lukuskriptin koodista voidaan asia tulkita:
$minutes = floor($lastreport_sec / 60);
$seconds = $lastreport_sec % 60;
Tuo $lastreport_sec on ihan normisekuntilaskurin antama lukema. Käytä, kuten parhaaksi näet.

En tähän päivään mennessä ollut kuullutkaan floor()-funktiosta, mutta nyt olen - enkä edelleenkään ihan täysin sitä ole sisäistänyt, koska kyseessä on periaatteessa matemaattinen funktio ja normimatematiikasta hieman pidemmälle menevä matematiikka ei ole koskaan ollut sitä vahvinta aluetta minulla.
Ainoa, josta matematiikan saralla olen ylpeä on se, miten sain selville LaCrosse Actualisation Timestampin eron Unix Timestampista.

Tuo minuutit ja sekunnit-skriptaus sopii, kuin nenä päähän jo olemassaolevaan laskurijärjestelmääni, koska skrpti alkaa ilmoittamaan "Asemalla lähetyskatkos" tunnin ylityttyä. Nyt vain pitää taas kehittää jonkinmoinen if()-funktiohelvetti, jolla saan tuon skriptin istutettua tuohon skriptiin sisään.
Trial and Error-menetelmällä se menee.

Noita testisivuja löytyy myös meikäläisen sivulta aina välillä, hyvin piilotettuna, mulla yks vakiotestisivu jolla kokeilen kaiken laisia tekeleitä, mun sivu kun on rakennettu index-sivun ympärille siten että se on vakio ja vaan data muuttuu, se on toteutettu helpolla require-funktiolla keskellä sivua jolla se hakee itse sivun infot (johon rakennettu kovat estot)

Aikamoinen kokonaisuus. Nostan hattua kokonaisen hattuhyllyllisen kyvyillesi. Omat sivuni ovat taas ihan staattista HTML:ää, joissa PHP:tä käyttävät osuudet ovat pääsääntöisesti IFRAME:issa lähinnä niiden roolista johtuen. Olisi tietenkin julmetun näppärää ajaa koko sivusto PHP:llä, mutta vaarana olisi silloin se, että koska koodauskykyni on enintään amatööriluokkaa ja jos jotain valmista koodinpätkää laittaisin sivuille, niin homma hajoaa käsiin siinä vaiheessa, kun pitäisi arvella mitä muuttaa siitä koodinpätkästä, jos se ei toimikaan odotetusti tai ollenkaan.

Mitä NWN:n tulee niin tekeillä on kuukausi/vuosi-top5-listat tuon päivittäisen toplistan lisäksi, tietokanta on testivaiheessa niitä varten, täytyy seurata miten kuun vaihto sujuu sen kanssa että se osaa vaihtaa kuukautta oikein. Lisäksi tulee muutama pikku viilaus siihen skriptiin (W3C-mukaiseksi). Valmista ekhä alkuviikosta, riippuu vähän miten nuo top-listojen testi sujuu..
Hyvältä tuo ainakin kuulostaa jo tässä vaiheessa. FinWX:llä data on käytännössä aina senhetkistä, eikä sitä arkistoida tietokantaan kahdesta syystä:
1. En ole sellaista suunnitellut edes vielä

2. Skriptauskykyni ei siihen riitä vielä alkuunkaan.
Pitää varmaan hommata itselleen (tai lainata FinWX LOHVir-1:n operaattorilta "PHP ja MySQL"-kirja, että pääsisi saisi jonkinlaisen käsitykseen noiden kahden keskustelutavasta ja siitä, mihin kaikkeen se kykenee.