Clasohlson asema ?

Aloittaja OH6MQM, lauantai, 10.09.2011, 21:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

OH6MQM


OH6MQM

Hei

Onko kellään kokemusta tästä laitteesta ?.
Onko hankinnan arvoinen

http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=162804916

miihkali

 ;D

Tsekkaa sivustoa, niin saat tietoa vastaavanlaisesta asemasta. Ohlssonin asema on klooni siinä kun muutkin vastaavat 1080-tyyppiä omaavat.

SääSami

Toimiva peli. Ehdottomasti hintansa väärti. Pelittää Cumuluksenkin kanssa hyvin :D

J.Jäntti

Kyseessä on Fine Offset Electronics-nimisen, hongkongilaisperäisen valmistajan yksi lukuisista muunnelmista.
Tämän mallin numero taitaa olla WH-1081 ja sääasemaohjelmista ainakin Cumulus kyseistä asemaa tukee, Weather Display:ta unohtamatta.

Käyttökokemusta tästä sääasemasta ei minulla ole itselläni, mutta tiedossa on ainakin se, että dataliikenne toimii La Crosse-sääasemien tapaan tyypillisellä ulkoanturit yhteen niputtavalla keskittimellä, josta on langaton yhteys itse konsoliin. Konsoli on sitten puolestaan yhteydessä koneeseen USB-kaapelin avustamana. Koska linkki konsoliin on langaton, on riski linkin häiriölle ja säätietojen keruulle tuolloin olemassa, riippuen siitä, mitä taajuusaluetta laitteet käyttävät ja kuinka paljon samalla taajuusalueella on muita langattomia laitteita (esim. 866-868MHz:n taajuusalueelle tunkee mukaan myös langattomia kuulokkeita ja sen sellaisia, jossa lähetystehot voivat helposti marssia keskittimen lähetystehon yli).
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

finilves

On hintansa väärti. Langaton yhteys on toiminut hyvin, sama paristolla lähti 10 kuukausi käyntii ja oli välillä kylmässäkin -42.
Mittausarvot on syhteellisen tarkkoja, ainut vika kun menee pakkaselle ilman kosteus mittaus on mitä sattuu.
Minulla on 2 kpl 1080 ja niissä on myös se maanantaina valmistettu, toinen toimii myös moitteettomasti tarkkuus kaukana toisesta.