Kas, täähän on menny kokonaan ohi. Olen kyl pohtinu et pitäis logata nettiyhteyden laatua hiukan ja sit mahdollisesti kitistä soneralle. Onkos kellään tietoa sopivasta scriptistä mikä nyt vaikka pingais tietty konetta ja jos on liian hidas tai muuta virhettä niin loggais ajan ja tiedot, vai pitääköhän sitä tehdä oma.
Varmaan pitäisi tehdä oma, koska mistään kunnollisesta,
de facto-ohjemasta en ole kuullut, millä tuollaista voitaisiin tehdä. Uskoisin, että kysyntää on. Ainakin itse sellaista voisin harkita myöskin, koska FinWX:n serveriltä liikkuu dataa molempiin suuntiin ja moneen paikkaan vielä.
Omakohtainen kokemus Elisan toiminnasta koko ADSL-ruljanssin kanssa on ollut vähän häilyvä ja vaikka he saivatkin vian korjattua ja ADSL-linja on ollut toiminnassa nyt pidempään, kuin koskaan sitten Lohjalle muuton jälkeen, jossain syvällä mielessäni kytee edelleenkin pieni pelko tuon ADSL-vian uusiutumisesta ja yhtä pitkästä odotusajasta, puhumattakaan siitä, kuinka vasta kolmannella yrittämällä vika otettiin tosissaan vastaan. Itseäni häiritsee yhä se, että kun vikailmoitustani ei otettu vastaan oikeasti, niin en vain löytänyt korkeammalla istuvan vastuuhenkilön tietoja yhtään mistään.
khyronin näkemys tuollaisesta "vikaloggerista" on aivan loistava, mutta se suurin kysymys piileekin siinä, parantaako se korvauksen saantimahdollisuuksia, vaikka asian veisikin eteenpäin ja todisteet asiasta olisivat olemassa.
Voisi sanoa, että jos palveluntarjoajat käyttäisivät voimiaan asioiden korjaamiseksi yhtä paljon, kuin miten paljon he käyttävät voimiaan vastuun pakoiluun tai välttelyyn, olisi meininki varmasti aivan erilainen.