FinWX Foorumi
keskiviikko, 23.05.2012, 20:58 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
06.05.2012
Toivotamme tervetulleeksi FinWX:n 69. jäsen-sääaseman, FinWX Turku-54:n.
Sääasema on Länsi-Suomen läänin 25. FinWX-asema.

Lue lisää uudesta jäsenasemasta täältä.

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: ja taas... lähetyskatkos  (Luettu 625 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
weatherc
Foorumin Yleismoderaattori
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : perjantai, 26.08.2011, 17:16 »

Ei muuta kun vihjaisua ohimennen heille että "taidat laittaa lakimies-tutun tutkimaan pykäliä asiassa" ja postia kuluttujaviranomaisille niin vois alkaa korvauksetkin rullaamaan.  Virnistää
tallennettu

Argonex
Foorumiriippuvainen
Poissa Poissa

« Vastaus #11 : perjantai, 26.08.2011, 19:10 »

http://www.youtube.com/watch?v=Ju8vZ4zzJSc

tulipa vaa noista linjoista mieleen Hymyilee leveästi
tallennettu

Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää
J.Laiho
Foorumin ylläpitäjä
Ylläpito
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : lauantai, 27.08.2011, 09:31 »

Kun sitten tämän jälkeen soitin asiakaspalveluun ja kyselin tuosta viestintäviraston määrittämästä 20€/alkava viikko, ei asiakaspalvelu halunnut keskustella asiasta vaan siirsi puhelun laajakaistaosastolle, jonka virkailija vastasi 20 minuutin jonotuksen jälkeen ja oli hyvin haluton mihinkään korvauksiin ja perusteli että ei korvata silloin kun ukkonen katkaisee linjan. Ei tosin halunnut keskustella siitäkään miksi kesti 10 päivää korjata ja miksi jotain tapahtui vasta sen jälkeen kun aamulla keskustelin ilmeisesti "oikean" henkilön kanssa. Nyt minun pitäisi taas itse [sic] selvittää heiltä tekniseltä puolelta miksi korjaus kesti noin kauan ja sen jälkeen palata asiaan hyvityksestä...

Yhteys oli siis nyt poikki heinäkuun alun jälkeen 5. kerran ukkosen vuoksi. Muistaakseni myös kesäkuussa oli yksi, jota en tänne kirjannut. Asentaja on siis käynyt paikalla tänä kesänä jo 5 kertaa, eli 100€/käynti = 500€ Elisalta ostopalveluina kuluja kesältä - tämä on yli 12 kk liittymän maksut, eli tappiota tekevät. Lieneekö tässä yksi syy tuolle nihkeydelle tämän 20€/viikko korvauksen suhteen?

Nyt kuulostaa vähän siltä, että viestintämarkkinalaki ei näytä heidän mielestään koskevan heitä.
Minulla tilanne meni siihen, että kun olin alkamassa esittää Elisan asiakaspalveluun vaatimuksia, että 12 päivää kestäneen katkoksen jälkeen voivat kompensaationa olla lähettämättä yhtään laskua enää koko loppuvuonna, ilmoitti asiakaspalvelija suhteellisen kuivasti, että he seuraavat kyseisiä lakipykäliä ja että "viestintämarkkinalain pykälät x ja y sanovat, että kompensaatio on 20€/alkava viikko, jonka he siirtävät seuraavaan tulevaan laskuun. Minun tapauksessani se(n piti) tarkoittaa, että seuraava lasku on nolla euroa. Hyväksyin sen, vaikkakin vähän pitkin hampain. Ilmeisestikin minunkin kohdallani kyse oli siitä, että keskustelin ns. "oikean" henkilön kanssa, joka ko. lain vaikutti tuntevan aika hyvin ja sain kompensaation, joka oli tuo 40€ seuraavassa laskussa.

Se, että operaattori joutuu ostopalveluna suorittamaan linjakorjauksia ei pitäisi vaikuttaa tuon pyhän vähäistäkään vertaa heidän korvausvelvollisuudelleen, sillä vika ei ollut sinun aiheuttama ja he olivat hampaattomia siellä asian edessä, jonka seurauksena linjasi olivat totaalisen poikki. Sitä paitsi sinun linjavikasi, vaikka 500€ onkin maksanut korjata yhteensä, on loppujen lopuksi pisara meressä, eikä vaikuta heidän laajakaistayksikön tulokseen pätkääkään, koska korjauksetkin - jopa ostopalveluna - ovat takuulla jollain tapaa budjetoitu heilläkin.

Minun mielestäni on aika outoa, jos lakia, joka on kaikille operaattoreille sala, ei noudateta. Ei se 20€ välttämättä lämmitä pitkään mieltä, mutta heidän se sinulle kuuluu ehdottomasti maksaa.
Voisit varmaan harkita kuluttaja-asiamiehelle rimpauttamista. Jos asiakkaan mielipide ja tietous asiasta ei riitä, niin otetaan sellainen instanssi mukaan, joka voi seuraavaksi langetella vähän kovempia rapsuja.
tallennettu

Juha Laiho
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Twitter, FinWX:n havainnot
Ukkoslaskuri 2012; Lohja, Gruotila
0 ukkospäivää.

isoheikoinen
Moderaattori
Poissa Poissa

« Vastaus #13 : lauantai, 27.08.2011, 12:48 »

Tuo laajakaistaosaston henkilön nihkeys ja perustelut sille miksi korvausta ei maksettaisi (itse hän lopulta tarjosi puolen kuukauden hyvitystä) jäi sen verran kismittämään että soitin vielä vikapalveluun uudelleen (30 min jonotus taas) ja pyysin ystävällisesti vastannutta henkilöä katsomaan mitä tapaukselle oli tehty tuon 10 päivän aikana. Vastannut nuori mieshenkilö katsoi ja vähän vaikeana yritti selittää jotain, mutta suoraan kysymykseen kyllä vastasi että jokin ei ollut mennyt oikein - eli siis korjaus oli 'unohtunut' ja vasta perjantain soittoni oli saanut jotain aikaan. Kun kysyin mitä web-sivujen kautta keskiviikkona lähettämälleni kyselylle oli tapahtunut (olin ulkomailla työmatkalla eikä ollut aikaa eikä haluja jäädä roikkumaan vikailmoitusten linjalle puoleksi tunniksi), niin vastaus oli että sitä ei vielä oltu edes avattu - KOLME päivää myöhemmin. Se siis siitä että "voitte ottaa myös yhteyttä internet-sivujemme kautta".

No, tämä vikapalvelun henkilö itse oma-aloitteisesti tarjosi korvauksena myös puolen kuukauden maksun hyvitystä, mutta kun mainitsin viestintäviraston sivuilla olevan 20€/viikko, laittoi hän kuukauden maksun hyvityksen pahemmin vastaan panemata. Ilmeisesti heitä on ohjeistettu tarjoamaan tuota puolen kuukauden maksua koska samaa se laajakaistaosaston henkilö pitkin hampain keskustelun jälkeen tarjosi.
tallennettu
weatherc
Foorumin Yleismoderaattori
Poissa Poissa

« Vastaus #14 : lauantai, 27.08.2011, 14:45 »

Hyvä että korvausta tuli.

Jotenkin vaikuttaa että tuolla puolen kuukauden ehdotuksella ne vain yrittää kusta matti kaistankäyttäjää silmään jollei hän paremmin ole asioista selvillä. Tuostakin voisi ihan hyvin vihjaista kuluttajavirastolle koska tuo 20€/viikkohan pitäisi tulla utomaattisesti mukisematta. Samalla voisi vihjaista sille varstolle että olisikoaihellista laittaa nolla lisää tuon 20 perään   Virnistää
tallennettu

Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!